Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه اراک گفت: تفکر بسیج، هویت و شخصیتی است که در متن هویت اعتقادی و دینی وجود دارد و این فرهنگ ستون فقرات نظام و مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اراک روز پنج‌شنبه در دیدار با بسیجیان شهرستان اراک به مناسبت هفته بسیج ضمن بیان اینکه هفته‌های وحدت و بسیج دو قله ارزشمند جریان انقلاب اسلامی هستند گفت: بسیج یادگار امام راحل برای کلیه بلاد اسلامی است که در مواقع حساس در کشورهای اسلامی مختلف نقش ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجره طیبه بسیج را تغذیه و پاسداری کنیم

دری نجف‌آبادی، حشد الشعبی را شعبه‌ای از تفکر بسیج در عراق دانست و بابیان اینکه این گروه مردمی بود که عراق را از دست داعش نجات داد اظهار کرد: باید شجره طیبه بسیج را پاسداری و تغذیه کنیم تا روزبه‌روز بالنده‌تر و قوی‌تر شود، که بتواند در همه عرصه‌ها حضوری نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشد.

وی مسئولیت بزرگ بسیج را جزئی از مسئولیت‌های مسئولین و آحاد مردم برشمرد و تصریح کرد: تفکر بسیج، هویت و شخصیتی است که در متن هویت اعتقادی و دینی وجود دارد و این فرهنگ ستون فقرات نظام و مردم است که دوست و دشمن را خوب می‌شناسد و کسی نمی‌تواند برایش محدودیتی ایجاد کند.

بسیجی یک شاخص اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، انقلابی بودن، انقلابی اندیشیدن، انقلابی عمل کردن و آمادگی در همه عرصه‌ها را از ملزومات بسیج عنوان کرد و ادامه داد: بسیجی یک شاخص اجتماعی است که مسئولیت‌پذیری و آمادگی برای فداکاری و همچنین هوشیاری در برابر فعالیت‌های مراکز خارجی از ویژگی‌های اوست.

وی فعالیت‌های فرهنگی را جزء ام المسائل کشور دانست و افزود: دشمن حق و باطل را مخلوط می‌کند و ارائه می‌دهد اما بسیجیان باید توجه داشته باشند که درگیر برخی حواشی سیاسی نشده و بر فعالیت‌های دقیق فرهنگی متمرکز شوند.

واگذاری‌های همراه با آبروریزی

امام‌جمعه اراک در بخشی از صحبت‌های خود به مسئله اقتصاد پرداخت و ضمن تأکید بر ظرفیت‌های موجود در کشور تشریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم و اگر این اتفاق نیفتد تا سالیان سال با همین وضعیت پیش خواهیم رفت.

وی بابیان اینکه اقتصاد باید مولد، تولیدی و صادرات محور باشد به مسئله واگذاری‌های انجام‌شده در کشور پرداخت و ضمن انتقاد از آمارهای ارائه‌شده در حوزه خصوصی‌سازی در سطح کشور، اظهار کرد: تابه‌حال واگذاری‌ها در استان به نتایج خوبی نرسیده است و عده‌ای سعی دارند بازیان ده نشان دادن شرکتی مانند پالایشگاه در واگذاری غیراصولی آن نقش ایفا کنند.

دری نجف‌آبادی واگذاری آونگان، هپکو ، نیشکر هفت‌تپه و بسیاری از کارخانه‌های واگذارشده کشور و مسائل پیرامونشان را یک آبروریزی دانست و افزود: دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و مسئولین مربوطه از این اتفاقات عجیب جلوگیری کنند.

وی اساس همه کارها را تدبیر دانست و عنوان کرد: این‌ها همه نتیجه سوء تدبیر و سوء مدیریت است. اگر در این کشور  سیاست‌ها به‌درستی پیاده شود نتیجه می‌گیریم، اما اگر همچنان بخواهیم با سیستم وابستگی به نفت جلو برویم وضع به همین شکل خواهد ماند.

حفظ هویت ملی در برابر فرهنگ مهاجم

امام‌جمعه اراک حفظ هویت ملی در مقابل فرهنگ مهاجم دشمن را از دیگر وظایف بسیجیان برشمرد و افزود: دشمن می‌خواهد این هویت اسلامی و ولایی را از بین ببرد. باید این هویت را گسترش دهیم و با حضور ارگان‌های مختلف همچون آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در این زمینه فعال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همه ما در برابر شهدا مسئولیم و باید تازنده هستیم مسئولیت خود را به‌خوبی انجام دهیم و در دو جبهه رحماء بینهم و اشداء علی الکفار فعال باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک:

محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی محور برنامه‌های سپاه ناحیه اراک

در ابتدای این مراسم عسگری فرمانده سپاه ناحیه اراک ضمن تبریک ایام به ارائه گزارش پرداخت و گفت: با توجه به شرایط کشور و قرارگیری در یک جنگ اقتصادی و رسانه‌ای بسیجیان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و بصیرت افزایی تدابیری اندیشیده و به آن عمل می‌کنند.

عسگری محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، برپایی مراسم دینی، بحث‌های روشنگری و بصیرتی، تبیین بیانات رهبری، حضور فعال در مساجد، تکریم از خانواده شهدا، برپایی یادواره‌های شهدا، برگزاری برنامه‌های ورزشی، اردوهای زیارتی،جهادی، برپایی امنیت پایدار و جذب و سازمان‌دهی بسیجیان را از فعالیت‌های مجموعه بسیج شهر اراک برشمرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش خبرآنلاین،سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در ابتدای این یادداشت آمده است: « بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

ایسنا در خبری نوشت:در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900712

دیگر خبرها

  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی