Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@19:32:49 GMT

دیوار چین با کمک پهبادها ترمیم می شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۱۰۱۹

دیوار چین با کمک پهبادها ترمیم می شود

رکنا: چینی‌ها در حال حاضر از یکی از فناوری‌های مفید قرن ۲۱، برای ترمیم یک گنج باستانی کشورشان یعنی دیوار چین استفاده می‌کنند.

به گزارش رکنا به نقل از بی بی سی، چینی‌ها اخیراً تصمیم به ترمیم "دیوار بزرگ چین" گرفته‌اند زیرا بر این باورند این دیوار یک گنج باستانی بسیار ارزشمند است و می‌بایست برای نسل‌های آینده نیز آن را حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها طی برنامه ترمیم دیواربزرگ چین، از هواپیماهای بدون سرنشین یا پهبادها برای بررسی بخشی از ساختار این دیوار که نیاز به ترمیم دارد استفاده نمودند.

البته تنها این فناوری پیشرفته در بازسازی این دیوار دخیل نیست بلکه چینی‌ها از برخی حیوانات نیز برای بردن تجهیزات به قسمت بالای دیوار استفاده می‌کنند. هم چنین لازم به ذکر است که مردم محلی هم در ترمیم این بنا نقش حیاتی ایفا می‌کنند.

"ژائو پنگ" (Zhao Peng) یکی از معماران دیوار بزرگ چین گفت: بعضی از قسمت‌های دیوار بزرگ چین، بسیار خطرناک هستند اما اکنون با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانیم طول و اندازه قسمت‌های تخریب شده را اندازه‌گیری کنیم. داده‌های ‌هواپیماهای بدون سرنشین بسیار ارزشمند هستند.

"دیوار بزرگ چین " (Great Wall of China طولانی‌ترین و بزرگترین سازه مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظِ زمانِ ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین۲۱۱۹۶ کیلومتر امتداد یافته‌است و در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی ثبت گردیده‌است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز پسر دانشجو به 40 دختر! / فقط 7 سال زندان! + عکس خودکشی دختر 9 ساله تهرانی با دیدن فیلم هندی / در خاوران رخ داد قتل‌های زنجیره‌ای تهران چگونه افشا شد؟ / تجاوز وحشیانه اسمال تیغ زن به دختر 16 ساله دختر جوان هووی مادرش شد !+عکس فیلم لحظه ربودن 12 مرزبانان ایرانی به دست گروهک تروریستی جیش العدل+ تصاویر توضیح دفتر آیت الله مکارم درباره فتوای ترمیم بکارت دختران دعانویس اصرار داشت در نبود شوهرم به خانه ما بیاید / آبرویم در خطر بود که ... سود سهام عدالت فردا واریز می شود حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! فیلم و عکس تکان دهنده از حادثه کودک آزاری در مهاباد/ والدین معتاد؛ متهمان اصلی

منبع: رکنا

کلیدواژه: باستانی چین فناوری چینی گنج عکس ایران اعدام فیلم تصاویر تهران ساعت دستگیر شد زندگی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند امشب در بازی هفته سی و دوم بوندس‌لیگا به مصاف آگزبورگ رفت و با نتیجه 5-1 برنده شد.

در این بازی یوسف موکوکو(2 بار)، دونیل مالن، مارکو رویس و لوکاس انمچا برای تیم میزبان گلزنی کردند و تیم رده پنجمی را به امتیاز 60 رساندند.

رویس در این بازی به یک رکورد جالب دست پیدا کرد. او با 2 پاس گلی که امشب ارسال کرد، به رکورد 94 پاس گل در تاریخ بوندس‌لیگا رسید و به دومین پاسور برتر این رقابت‌ها تبدیل شد. او با عبور از ریبری که 92 پاس گل ارسال کرده بود به این آمار رسید.

این بازی برای هواداران دورتموند اهمیت زیادی داشت چراکه پس از اعلام خبر خداحافظی مارکو رویس، شاهد گلزنی اسطوره این باشگاه بودند.

دیوار زرد سیگنال ایدونا پارک چشم انتظار سوت پایان بازی بود تا در آخرین روزهای حضور رویس رو این باشگاه، با مهاجم افسانه‌ای خود به طرز قابل توجهی ارتباط برقرار کنند.

رویس که همواره یکی از بازیکنان محبوب دورتموند و همینطور فوتبال آلمان بوده، پس از پایان بازی به سمت سکوها رفت و از تشویق‌های پرشور طرفدارانش تشکر کرد.

او ابتدا به تشویق آن‌ها پاسخ داد و در ویدیوی که باشگاه دورتموند منتشر کرده مشخص است که برای رفتن به سمت تماشاگران احساساتی است و نمی‌تواند این لحظه را باور کند. او با دستانش قلبی به سمت سکوها نشان داد تا به زبان خودش از آن‌ها تشکر کند.

این مهاجم که قرار است پس از 12 سال زنبورها را ترک کند باید دو بازی خارج از خانه مقابل پاری سن ژرمن و ماینتس را پشت سر بگذارد و سپس برای بازی خداحافظی با طرفداران در خانه مقابل دارمشتات آماده شود؛ دیداری که قطعا طرفداران برای او سنگ تمام خواهند گذاشت.

دیگر خبرها

  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی