Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- نخستين همايش سازه هاي فضاکار روز پنجشنبه با حضور شهرداران، دهياران، اعضاي نظام مهندسي و مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان بوشهر گفت: ارتقاي دانش فني و آشنايي نظام فني و اجرايي اين استان با فناوري هاي نوين در صنعت ساخت پروژه هاي عمراني از مهمترين هدف هاي برگزاري اين همايش هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا عوض پور افزود: سالانه از منابع مختلف ملي و استاني بيش از 12هزار ميليارد ريال اعتبار وارد استان بوشهر وب بخشي از اين اعتبارات در صنعت احداث ابنيه و ساختمان استفاده مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان بوشهر ادامه داد: باتوجه به ورود اين حجم از اعتبارات مي طلبد دانش جامعه مهندسي، شهرداران، دهياران و عوامل فني و اجرايي اين استان را به روز و آنان با روند تکنولوژيک تحولات در صنعت ساخت آشنا شوند.
وي بيان کرد: سازه هاي فضاکار بحث جديدي است که از نظر زيبايي منظر و چشم انداز و کيفيت، سبکي مصالح، انعطاف پذيري در احداث سازه ها، قابليت جابه جايي، طول عمر و سرعت بيشتر انجام کار ازجمله فاکتورهاي مهم آن است که مي توان از اين سازه ها بيش از آنچه اتفاق افتاده در پروژه هاي عمراني استفاده کرد.
عوض پور اضافه کرد: تلاش مي شود جامعه مهندسي و مسئولان اجرايي استان بوشهر در بخش پروژه هاي عمراني با مباني و رويکردهاي سازه هاي فضاکار آشنا و در گام دوم از اين دانش در احداث پروژه هاي عمراني در فضاهاي عمومي استفاده شود.
وي يادآور شد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده امروز اساسنامه انجمن سازه هاي فضاکار در استان بوشهر نهايي و مابقي کار با کمک نظام فني و مهندسي استان بوشهر به سرانجام مي رسد.
معاون امور عمراني استانداري بوشهر گفت: حلقه مفقوده نظام اداري در بخش فني و مهندسي برگزاري چنين همايش هاي علمي است که براي به روز کردن دانش فني جامعه مهندسي و مديران عمراني استان ضروري است.
مهرداد ستوده افزود: امروز ديگر زمان آزمون و خطا نيست و بايد پروژه ها و طرح هاي عمراني براساس برنامه هاي علمي در استان بوشهر پيگيري شود.
وي با تاکيد بر اهميت داشتن خلاقيت و انجام کار شاخص توسط مديران اجرايي بيان کرد: مديران با استفاده از خلاقيت خود مي توانند کارهاي ماندگاري انجام دهند.
ستوده در باره سازه هاي فضاکار در استان بوشهر گفت: اين استان مي تواند با استفاده از معماري سنتي در کنار سازه هاي فضا کار اين معماري اصيل را همچنان در ساخت و سازها حفظ و به عنوان يک جاذبه به کار ببرد.
وي بيان کرد: امروز بايد معماري سنتي استان را در قالب سازه هاي فضاکار به گونه اي ديگر به گردشگران معرفي کرد و نبايد اين معماري اصيل با گذر زمان به فراموشي سپرده شود.
معاون امور عمراني استانداري بوشهر گفت: امسال 24 روستاي گردشگري و سه شهر بوشهر، کنگان و گناوه براي توسعه گردشگري انتخاب شده است که مي توان با طراحي سازه هاي مناسب با استفاده از معماري سنتي و نوين کار ويژه اي براي جذب هرچه بيشتر گردشگران انجام داد.
وي برضرورت استفاده از علم روز در کنار هنر و معماري سنتي براي معرفي استان تاکيد کرد.
6043/6047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد

اولین نشست هم‌اندیشی معاونین عمرانی وزارت کشور از ابتدای انقلاب با عنوان ۴۵ سال خدمت ماندگار در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در اولین نشست هم‌اندیشی معاونین عمرانی وزارت کشور که با عنوان ۴۵ سال خدمت ماندگار در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با هدف فراهم کردن فرصتی جهت تبادل نظر و تجربیات ایشان در راستای بهبود کارایی و کیفیت پروژه‌های عمرانی و توسعه نظام شهری و روستایی کشور برگزار شد.

وی گفت: در این نشست صمیمی که با حضور وزیر محترم کشور، معاونین محترم عمرانی سابق و مدیران حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور برگزار شد، هر یک از معاونین ضمن بیان اهم تجارب خود پرداخته و مهمترین موضوعات مرتبط با پروژه‌های عمرانی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: ضرورت تقویت نقش و جایگاه مهم حوزه معاونت عمرانی با هدف کارایی بهتر جهت تحقق مأموریت‌های سازمانی و هماهنگی بین بخشی مورد تاکید قرار گفت تا توسعه پایدار شهری و روستایی در سطح کشور هر چه بیشتر به منصه ظهور برسد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: ضرورت توجه به بحث مدیریت دانش و بهره‌گیری از ظرفیت مشورتی معاونین عمرانی سابق در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی عمرانی در کشور و توجه به مقوله آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و انتصاب مدیران و شهرداران بر اساس تخصص و طی دوره‌های آموزش مدیریتی مربوطه از دیگر تأکیدات معاونین عمرانی ادوار در جلسه مذکور بود.

وی خاطرنشان کرد: لزوم تاکید و پیگیری مقوله درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف جلوگیری از تراکم فروشی، همگام با ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند با هدف جلوگیری از توزیع نامتوازن و ناعادلانه تسهیلات به استان‌ها از دیگر موارد مورد بحث مدیران سابق حوزه عمرانی وزارت کشور بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان ضرورت حذف قوانین و مقررات زائد و بازنگری در قوانین حوزه شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جلسه گفت: معاونین عمرانی سابق بر ضرورت توجه به بررسی همه جانبه و دقیق و کارشناسانه بخشنامه‌های ابلاغی حوزه معاونت عمرانی تاکید داشتند.

کد خبر 751806

دیگر خبرها

  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • تکمیل پروژه‌های عمرانی بخش سعدآباد تسریع شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان