Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:10:18 GMT

موگرینی: مسئولین «واقعی» قتل خاشقچی حساب پس بدهند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۱۹۷۴

موگرینی: مسئولین «واقعی» قتل خاشقچی حساب پس بدهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه بعد از دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، اعلام کرد: مسئولین واقعی قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی باید به دلیل انجام این قتل هولناک حساب پس بدهند.

وی در ادامه افزود: تحقیقات شفاف و قابل استناد پیرامون قتل خاشقجی هنوز تکمیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، اظهارات موگرینی مبنی بر مسئولیت‌پذیری عاملین واقعی قتل خاشقجی درحالی ایراد شد که ریاض بدون نام بردن از آمر این جنایت، ۵ مظنون را به اتهام مشارکت در قتل معرفی کرده و از تصمیم برای اعدام آنها خبر می‌دهد.

این درحالی است که علیرغم  گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخصوص دست داشتن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این جنایت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا زیر بار نرفته و به حفظ مناسبات با ریاض اصرار دارد.

کد خبر 4465734 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ترکیه جمال خاشقجی عربستان سعودی فدریکا موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جهان از عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیم ، شبکه خبر در برنامه  سلام خبرنگار، بل مرضیه هاشمی از فعالان رسانه‌ای درباره تحولات منطقه گفتگو کرد.
مقدمه مجری: صهیونیست‌ها در چند روز اخیر بعد از عملیات تنبیهی وعده صادق ، خیلی روی رسانه‌ها حساب کردند حتی می‌توانیم بگوییم از دقایق اولیه این عملیات  بازی  رسانه ای را شروع کردند.
سوال: در رسانه‌های بین المللی چه بخش‌هایی از عملیات تنبیهی وعده صادق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
 هاشمی : از یک لحاظ می‌گفتند عجیب بود ایران بالاخره به بعضی از هدف‌ها برسند ، از یک قسمت دیگر می‌گفتند این‌ها نمی‌خواستند بالاخره کار سنگین انجام بدهند نتوانستند ۹۹ درصد موشک را جلویشان گرفته شده اصلا کاملا مشخص بود نمی‌دانستند دقیقا چه قدر کاملا پیگیری بکنند و کاملا شوکه شده بودند فکر نمی‌کردند اولا ایران این کار را انجام بدهد، چون که ایران خیلی صبور بود چقدر اتفاق‌های مختلف پیش آمده و آن جواب سنگین را نداده بودند. یک عده زیاد فکر نمی‌کنند و وقتی که انجام شده تعجب کردند. آخر چه جوری می‌توانستند این کار را انجام بدهد ، امریکا و کشور‌های مختلف هم خودشان سعی می‌کردند جلوی موشک‌ها بگیرند و آخرش نتوانستند.
سوال: بپردازیم به این که رژیم صهیونیستی چگونه با این موضوع برخورد کرد به ویژه در حوزه رسانه‌ای و بهتر است بگوییم با دروغ‌های رسانه‌ای که می‌ساخت و در فضای رسانه‌ای ایجاد می‌کرد آن‌ها در این قالب این عملیات را چطور ساختند جلوه بدهند؟
هاشمی: می‌خواهد همیشه خودش را نشان بدهد که بی گناه است یک چیز عجیب است مخصوصا که دنیا الان همه این‌ها می‌شناسند البته مثلا یکی از وزرای اسراییلی می‌گفت شما می‌دانید چه اتفاقی می‌توانست بیفتد اگر جلوی این موشک‌ها را نمی‌گرفتیم چقدر مردم کشته می‌شدند نگفتند اولا ایران نمی‌خواست این کار را انجام بدهد دوما خودشان الان دارند در غزه چکار می‌کنند. نشان می‌دهد این‌ها همیشه فکر می‌کنند از همه بالاترند این‌ها کار‌های مختلف می‌توانند انجام بدهند می‌توانند ۳۵ هزار نفر شهید بکنند بعدا هیچ اتفاق آن چنان از نظر یک جانی نیفتاده دیگه آن جا برای عملیات ایران، واقعا دیگه فقط می‌خواهد نشان بدهند چقدر همه علیه مان و چقدر بی گناهیم. این‌ها همیشه همین کار را انجام می‌دادند و متاسفانه مخصوصا غرب دنیا یک عده زیاد باور می‌کردند، چون بالاخره رسانه خودشان به دست صهیونیست ها، الان دارند بیدار می‌شوند.
سوال: مصادیقی از تناقض‌های رفتاری صهیونیست‌ها در حوزه رسانه‌ای و در ارایه اخبار را می‌گویید؟
هاشمی: می‌خواهد نشان بدهد که ایران ضعیف است نمی‌توانند بعد از این طرف همه اش می‌گویند که چه عملیات سنگینی بود، مشخص است واقعا این‌ها دیگه هرچی این‌ها می‌توانند انجام بدهند از نظر روانی و رسانه‌ای دارند انجام می‌دهند الان و مثلا دیروز در مورد این قضیه رهبر صحبت می‌کردند که، چون ایران این کار را انجام دادند امریکا قول از رژیم صهیونیست گرفته حمله به ایران نکند البته اوکی دادند مثلا عملیات و این اصلا یعنی چیست ما فقط نگاه بکنیم اولا امریکا حق دارد اجازه بدهد این نسل کشی را ادامه بدهند، بعد خود رژیم می‌گوید حق دارد این کار را انجام بدهند. این‌ها دارند سعی می‌کنند آن خط خبر و آن تمرکز برود روی ایران اما  در دنیا همه مسلمانان هم غیرمسلمانان پشتیبانی می‌کنند از ایران و واقعا افتخار می‌کنند به  ایران ، ارتباط دارم با چند نفر غزه و واقعا همه اش دارند می‌گوید که افتخار می‌کنیم از ایران و بیشتر مردم این جا خیلی خیلی خوشحالند ایران این کار را انجام داده است.

دیگر خبرها

  • واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی
  • برخی مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفته‌اند
  • حمایت جهان از عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • سامان نریمان و ناامیدی از ۶ پاس گل نشده!
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم
  • سرمربی یونانی با یک خبر بد به سیرجان برگشت!
  • ۳ سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل