Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:57:52 GMT

کارگروه ویژه باغداری در کشور تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۲۴۶۴

کارگروه ویژه باغداری در کشور تشکیل شود

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل نهضت کاشت، داشت و برداشت در کشور شد و گفت: در این راستا نیاز است یک کارگروه ویژه باغداری زیر نظر یکی از معاونان وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح چند طرح کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: این کارگروه ویژه می تواند به صورت دقیق و ویژه تمامی مسایل و مشکلات حوزه باغداری را در کشور مدیریت و بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: چنانچه موسسه تحقیقات و پژوهش وزارت جهاد کشاورزی و پژوهشکده انگور و کشمش با یکدیگر متصل شوند و این کارگروه را هدایت کنند، به طور قطع انگور می تواند آینده درخشانی داشته باشد.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم لزوم آموزش باغداران و کشاورزان، توسعه طرح فراز و ترویج علوم نوین باغداری و تولید را از ضرورت های مهم برشمرد و اظهار داشت: امروز با نبود این شاخصه های مهم در روش باغداری، زحمات کشاورزان ما نباید هدر برود.
کاظمی با بیان اینکه ملایر با تاکستان ها، ارزش غذایی انگور، تولید کشمش و روش باغداری اش در کشور شناخته شده است افزود: این جایگاه ویژه موجب شده امروز برخی کشورها انگور و کشمش خود را با برند ملایر بسته بندی و صادر می کنند.
وی ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده مراحل نهایی ثبت انگور ملایر در سازمان جیاس در حال انجام است و امیدواریم بزودی شاهد ثبت نهایی انگور باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی سنتی بودن روش کاشت، داشت و برداشت انگور در ملایر را یک مشکل عنوان کرد و گفت: هنوز باغداران ما انگور را به وسیله گونی جابجا می کنند و روش تاکداری ما قدیمی است.
کاظمی تاکید کرد: با وجود این مشکل از ابتدا تاکنون تلاش ما بر این بود که بتوانیم تحولی در کاشت، داشت و برداشت انگور این شهرستان ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی و اعمال تحریم های ظالمانه دشمن باید به محصولات کشاورزی اهمیت ویژه ای داده شود بیان کرد: در سیستم باغداری کشور باید تحول ایجاد شود.
کاظمی ادامه داد: با وجود اینکه در سطح پنج هزار هکتار اجرای طرح فراز یا داربستی در این شهرستان طراحی شده است، اما به دلیل مشکلات مالی و تسهیلات در مرحله اجرا با مشکل مواجه شد.
وی خواستار اتخاذ تصمیم جدی وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه شد و تاکید کرد: با وجود اینکه دولت تسهیلات ویژه ای را در این زمینه اختصاص داده است، اما بانک ها همچنان بر سر راه کشاورزان ما سنگ اندازی می کنند.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه روش بانکداری و بانک های ما با بخش تولید، صنعت و کشاورزی همراه نیست خاطرنشان کرد: کشاورزان برای اخذ تسهیلات اجرای طرح فراز بسیار در سختی و رنج هستند.
وی یادآور شد: تشکیل کارگروه ویژه باغداری می تواند تمامی این مشکلات را بررسی و حل کند و با ایجاد ارتباط و تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک ها به تمامی این مشکلات پایان دهد.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین خواستار اقدام جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل صادرکنندگان از جمله صادرکنندگان کشمش در سامانه نیما شد و گفت: این مشکل باید به روش دیگری حل شود.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه یکم آذرماه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی به شهرستان ملایر سفر کرد و در این سفر یک روزه چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی با اعتبار 65 میلیارد و 150 میلیون ریال به طور همزمان در شهرک صنعتی سهند و شوشاب ملایر بهره برداری شد.
همچنین طرح آبیاری نوین به مساحت 51 هکتار و اعتبار یک میلیارد و 390 میلیون ریال در روستای آورزمان از توابع بخش سامن افتتاح شد.
7528/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ظاهر روزبهانی تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه را از اولویت‌های شورا برشمرد و افزود: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ملایر عملیات اجرایی هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و طبق برنامه زمان‌بندی، دهه فجر افتتاح می‌شود.

او تأکید کرد: این هتل دارای ۲۲ سوئیت، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران و کافی‌شاپ است و به گونه‌ای ساخته می‌شود تا بتوانیم برای آن درجه هتل سه ستاره بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در ادامه با بیان اینکه فضای سبز مجموعه مینی ورلد نیز در حال انجام است، افزود: نوروز امسال شاهد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران از این مجموعه بودیم که برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه توریستی، اصحاب رسانه به ما کمک کنند.

این مسئول هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی ملایر در سال‌جاری را اتمام طرح های نیمه‌کاره به جا مانده از سال های گذشته عنوان و تأکید کرد: طرح های جدیدی در این دوره تعریف شده که علاوه بر تکمیل طرح های نیمه‌کاره، برای اجرای آنها نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

دیگر خبرها

  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • حوزه انتخابیه ملایر
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!