Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:16:10 GMT

تحریم های آمریکا از دید ترکیه بی معنی است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۲۵۲۶

تحریم های آمریکا از دید ترکیه بی معنی است

تبریز- ایرنا- مدیرکل بندر ترابزون ترکیه با اشاره به تحریم های آمریکا ضد ایران، گفت: این تحریم ها از دید ترکیه بی معنی است و ایران در قلب ما جا دارد.

به گزارش ایرنا «مظفر آرمیش» روز پنجشنبه در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با عنوان «دیپلماسی اقتصادی» به نقل از رییس جمهوری ترکیه گفت: تحریم ایران برای ما معنا معنی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بندر ترابزون با آغوش باز منتظر تجار ایرانی است همان طور که در دوران جنگ تحمیلی بندر ترابزون وظیفه خود را به عنوان بندر لجستیک ایران ادا کرد.
وی با اشاره به تاریخ دیرین برادری بین 2 دولت و ملت ایران و ترکیه و ریشه های فرهنگی و تاریخی آن اظهار داشت: در برخی از اشعار استاد شهریار سفر خیالی به ترکیه است که این ریشه های فرهنگی برادری بین 2 کشور را نشان می دهد و من سر تعظیم مقابل استاد شهریار فرود می‌آورم.
وی با اشاره به قدمت بندر ترابزون ترکیه بیان کرد: این بندر قدمت چهار هزار ساله دارد و دروازه تجاری مهمی است که در مجاورت جاده ابریشم قرار دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی راهبردی است.
وی ادامه داد: 14 سال است بندر ترابزون با تبریز تجارت انجام می دهد.
آرمیش بیان کرد: مشکلات تجاری ترابزون و ترکیه باید برطرف شود، چون بیش از 10 میلیون نفر در منطقه جغرافیایی ایران و ترکیه از منافع آن بهره‌مند می شوند.
وی تاکید کرد: تبریز و ترابزون به عنوان 2 دروازه تجارت در رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر هستند.
وی با اشاره به اولین سفر اردوغان در اولین دوره ریاست جمهوری به ایران، گفت: ایران همیشه برای ما مهم بوده و همانطور که در گذشته آماده همکاری بودیم، اکنون نیز آماده همکاری هستیم.
بیست و چهارمین همایش صادرات غیر نفتی کشور با معرفی 30 واحد صنعتی و تولیدی در تبریز به کار خود پایان داد.
3093/6132/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد همايش صادرات غيرنفتي تحريم آمريكا ترابزون تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است

رویترز امروز به نقل از اکسیوس گزارش داد که جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه ایران در پاسخ به حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل است.

طبق گزارش آکسیوس، یلن آماده است تا امروز بگوید: «وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن همکاری با متحدان آمریکا از اختیاراتش برای تحریم جهت ادامه اخلال در فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده ایران دریغ نخواهد کرد».

این نشریه حمله ایران به اسرائیل را علت تحریم‌های جدید آمریکا عنوان کرد.

یلن پیش از این ادعا کرده بود که اقدامات ایران ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث سرریز اقتصادی شود.

شامگاه شنبه شب، جمهوری اسلامی ایران به تلافی حمله هوایی تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه که در آن چندین فرمانده ارشد شهید شدند، صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. ادعا می‌شود بیشتر پهپاد‌ها و موشک‌ها قبل از رسیدن به اراضی اشغالی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن رهگیری شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • وعده صادق معنی تازه ای از مقابله ایران با رژیم صهیونیستی بود
  • ۱۲ کشور‌ امن جهان در صورت شروع جنگ جهانی سوم
  • واسطه گری یک کشور جدید بین ایران و آمریکا