Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اولين کنسرت رسمي ارکستر «مانجين» به رهبري «ارسلان کامکار» آهنگساز و نوازنده‌ي برجسته‌ي ويولون و عود، شب گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد. چند قطعه در حوزه موسيقي ملي به همراه قطعاتي بر اساس ملودي‌هاي کُردي، آثاري بودند که در اين برنامه اجرا در آمدند.
«ملکا» با شعري از سنايي به آهنگسازي ارسلان کامکار، «آقتاب مي‌شود» با شعري از فروغ فرخزاد و آهنگسازي ارسلان کامکار، «کتانه» بر اساس ملودي کردي با تنظيم ارسلان کامکار، «کاروان» با شعر مهرداد اوستا با آهنگسازي هوشنگ کامکار، «شيرين گيان» بر اساس ملودي کردي با تنظيم ارسلان کامکار، «رنگ اصفهان» به آهنگسازي ارسلان کامکار، «ميان تاريکي» با شعر فروغ فرخزاد و آهنگسازي ارسلان کامکار، «ياران» بر اساس ملودي کردي با تنظيم ارسلان کامکار، «منظومه» با شعري از مولانا و آهنگسازي هوشنگ کامکار و «خوشه هورامان» بر اساس ملودي کردي با تنظيم ارسلان کامکار، قطعات اجرايي اولين کنسرت رسمي ارکستر «مانجين» را تشکيل مي‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي برنامه «ارسلان کامکار»با اشاره به اين‌که انتظار چنين استقبالي از مخاطبان را نداشته، گفت: «شما نمي‌توانيد معناي «مانجين» را در فرهنگ لغت پيدا کنيد؛ زيرا من اين واژه را از بچگي براي کساني که دوستشان داشتم استفاده مي‌کردم. اين واژه معنايي شبيه به دوست داشتن دارد و من تصميم گرفتم از اين واژه براي ارکستر جديدي که افتتاح شده، استفاده کنم. طي سال‌هاي اخير بنده همراه با برادرانم در گروه موسيقي «کامکارها» فعاليت‌هاي زيادي انجام داديم و علاوه بر آن خود من نيز در اين سال‌ها در ارکسترهاي مختلف حضور داشته‌ام. به‌همين جهت از چندي قبل تصميم گرفتيم که علاوه بر اين فعاليت‌ها يک ارکستر زهي هم داشته باشيم که اعضاي آن از آکادمي موسيقي کامکارها هستند. جالب اينکه در ابتدا من انتظار چنداني از هنرجويان نداشتم؛ اما وقتي توانايي آنها را در نوازندگي ديدم، فضا را به سمتي سوق داديم که اين ارکستر تشکيل شد.»
«ارسلان کامکار» همچنين با اشاره به اينکه در اين سال‌ها در سالن‌هاي بسيار معتبر جهاني به‌اجراي برنامه پرداخته، به اين نکته اشاره کرد که هيچ سالني وحشتناک‌تر از تالار وحدت نيست: «اولين روزي که براي اجراي برنامه روي صحنه تالار وحدت حضور پيدا کردم، فهميدم که اين تالار ترسناک‌ترين تالار دنيا است و نوازندگي در آن کار بسيار سختي است. حالا اين نوازنده‌ها هم چنين حسي دارند. به خاطر دارم روزي که در اين تالار شروع به نوازندگي کردم به قدري ترس داشتم که واقعاً نمي‌دانستم چه کنم؛ اما وقتي اکتاوهاي اول را زدم همه استرس‌ها رفت؛ مطمئنم امشب اين بچه ها از پس کار برمي‌آيند و اميدوارم از کنسرت راضي باشيد.»
تعدادي از نوازندگان حرفه اي ارکسترها نيز در اين اجرا گروه «مانجين» را همراهي مي کردند.
غزال مشکاتي، نيما مستشيري، شهريار کامکار، پوريا بابايي، کيميا قره خاني، عليرضا جمالو، ليلا صالحي، سينا جواهري نوازندگان ويولن يک، شيرين تسليم، رضا طريقت، نيما حسن زاده، غزل روزبهاني، پانيذ اکبري، نگار محرابيان، مريم گنجي، مينا غياث آبادي نوازندگان ويولن دو، رعنا عليزاده، مريم پيروز زاده، ميلاد طاهرخاني، ايمان اصفهاني، لنا شادفر نوازندگان ويولن سوم، محسن طاحونيان و بهرنگ معتمدي نوازندگان ويولنسل، سحر عباسي نوازنده هارپ، عرفان کنعاني، آزاده رهروان، ياسمين مشعشع نوازندگان عود يک، مهديس وهابي، بهار فرزي نوازندگان عود دو، احسان امامي، الهه شفيعي، عليرضا جمشيدي، محمد رمضاني، صمد حنيفي نوازندگان تار يک، پيمان بابايي، عرفان اقدسي نوازندگان سنتور، رسا خداوردي لو نوازنده قيچک باس، پروانه انارکي نوازنده کنترباس، بهنوش حافظي، سيد ساجد رضوي نوازندگان تمبک، آرين رضايي، علي محمدي، مسعود جعفري، سارا هاشم زاده، نازنين حبيبي و نيلوفر خليلي نوازندگان دف، مريم ابراهيم پور، شاهرخ هدايتي، جواد بابايي، سياوش محبي، پورياعنايت خاني، امير شمس هم خوانان، بهناز بلوکي، جواد بابايي، امير شمس، سونا خاني، پوريا عنايت خاني سونا نظري گروه کُر، اعضاي ارکستر مانجين در کنسرت شب گذشته را تشکيل مي دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امین سالمی رهبر ارکستر «نوای آفتاب» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳، سی و یکم خرداد و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم. همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند، ‌توانایی‌های خود ارکستر و اعضای ارکستر نیز دیده شود چراکه عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

سالمی یادآور شد: ارکستر «نوای آفتاب» در سال ۱۴۰۲ در ۲ مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه «نوای آفتاب مهر» تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

به گفته سالمی قطعات اجرا تنظیم و آماده شده و تمرینات ارکستر «نوای آفتاب» از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره نحوه بلیت‌فروشی، سالن اجرای کنسرت و قطعات اجرایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 6087407 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!