Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کردستان، اظهارداشت: کردستان دارای ظرفیت های مناسب و فضا و منابع ظبیعی بسیار زیبایی است که باید از این پتانسیل در راستای جذب سرمایه گذار برای توسعه استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز فضا و شرایط اقتصادی کشور ویژه و خاص است، افزود: در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب، شرایط تا این حد سخت نبوده، اما با این وجود علیرغم اینکه شهرهای کردستان دارای ظرفیت های طبیعی بسیاری برای توسعه هستند به خوبی از آنها بهره گرفته نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: ظرفیت های استان کردستان به گونه ای است که بسیاری از شهرهای کشور حسرت داشتن آنها را دارند و میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی قوی موجود در این منطقه بستر بسیار خوبی برای تحول آن است.

جمالی نژاد با بیان اینکه بسیاری از شهرهای کشور از این شرایط استان کردستان بهره مند نیستند، یادآور شد: جای سوال دارد استانی به این زیبایی و با داشتن ظرفیت و قابلیت های فراوان چرا سرانه درآمد شهرداری های آن نهایتا ۲۸۰ هزار تومان است آن هم در حالی که شهرهای بسیار کوچکتر و کم برخوردارتر از شهرهای این استان سرانه درآمد شهرداری های آن حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه مشکل شهرداری های کشور و به تبع آن استان کمبود تجهیزات و امکانات نیست، بیان کرد: شهرداری ها نیاز به نگاه نو، رویکرد و راهبرد جدید داردند و برای قرار گرفتن در مسیر توسعه نباید منتظر کمک کسی باشند و تنها خودشان می توانند زمینه های توسعه شهرها را فراهم کنند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: باید ظرفیت های استان به خوبی معرفی شود و پالس های مثبت در سطح منطقه پخش شود تا زمینه حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود و از بیان نکات منفی منطقه جلوگیری شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه اگر به تمامی شهرداری های استان تجهیزات لازم داده شده و سهم ارزش افزوده تمام استان های کشور نیز به طور کامل به این استان تعلق گیرد بازهم مشکلی حل نمی شود و تحولی در حوزه مدیریت شهری ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت های مناسبی برای جذب سرمایه گذاران دارد و باید برای جذب آنان فرش قرمز پهن کنند، افزود: جذب و حضور سرمایه گذاران و تسهیل و تکریم آنها کلید موفقیت توسعه استان کردستان است.

وی در پایان سخنان خود بر برنامه محور بودن شهرداران تاکید کرد و اظهارداشت: اگر برنامه و چشم انداز لازم را نداشته باشیم نمی توانیم زمینه های توسعه را فراهم کنیم.

کد خبر 4465790

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج شهرداری سنندج مهدی جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیریت شهری رشت اظهار کرد: هماهنگی‌های بین دستگاهی برای حل مشکلات شهری رشت در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با تقدیر از زحمات مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: مدیریت شهری رشت گام مثبت و مؤثری در اجرای پروژه‌های شهری برداشته است.

عباسی با اشاره به نگاه حمایتی دولت به شهرداری‌ها اظهار کرد: برای رضایت و رفاه حال شهروندان از مدیریت شهری در اجرای کارها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیریت شهری در الکترونیکی کردن خدمات شهری افزود: غیرحضوری کردن خدمات ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، رضایت شهروندان را به همراه دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت بیان کرد: حل مشکلات ترافیکی رشت مطالبه جدی شهروندان است.

عباسی با تاکید بر سرعت بخشی لایروبی رودخانه‌ها و مساله فاضلاب شهری در رشت اضافه کرد: ساماندهی فاضلاب شهری رشت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به همراهی و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های شهری افزود: همراه کردن مردم در کارهای شهری اثربخش است.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش چشم گیر ورودی‌های آلوده به رودخانه‌های رشت اضافه کرد: حذف ورودی‌های آلوده به رودخانه‌های رشت، لایروبی‌ها را نتیجه بخش می‌کند.

عباسی، نقش مردم را در احیای رودخانه‌های رشت مؤثر برشمرد و بیان کرد: رعایت مسائل زیست محیطی از سوی شهروندان در احیای رودخانه‌های رشت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش جمعیت رشت و استان بیان کرد: افزایش جمعیت رشت و گیلان از یک سو و حضور میلیونی مسافران به استان از سوی دیگر منجر به بروز برخی مشکلات شده است‌.

عباسی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی عملکردها و کارهای انجام شده اضافه کرد: کارهای انجام شده و دستاوردها در حوزه‌های مختلف به اطلاع مردم برسد.

کد خبر 6086920

دیگر خبرها

  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود