Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه از قطع دسترسی ایران به سوئیفت ابراز تاسف کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از تعاملات اقتصادی دوجانبه تهران و مسکو در برابر هرگونه اثرگذاری عوامل خارجی محافظت کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز -پنج‌شنبه- گفت که مسکو از این‌که دسترسی ایران به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت)، به دلیل اعمال تحریم‌های ایالات متحده متوقف شده است، متاسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا گفت: از اینکه سوئیفت (مستقر در بروکسل) تحت تاثیر فشار آمریکا مبنی بر تحریم‌هایی که علیه ایران در ماه نوامبر اعمال شده است، این اقدام را انجام داده است، تاسف خود را اعلام می‌کنیم.

روسیه همچنین به دلیل اینکه اروپا موفق به ارائه پاسخ مناسب عملی در این زمینه به ایالات متحده آمریکا نشده است، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه مسکو و تهران امنیت معاملات اقتصادی و تجاری خود را تضمین خواهند کرد، گفت: تلاش می‌کنیم از تعاملات اقتصادی دوجانبه خود در برابر هرگونه اثرگذاری عوامل خارجی محافظت کنیم.

وی افزود: بر همین اساس معاملات بین‌بانکی روسیه و ایران به صورت مستمر در جریان است.

چندی پیش سوئیفت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در جهت کمک به ثبات و یکپارچگی سیستم مالی جهان ارتباط چند بانک و موسسه مالی ایرانی را قطع کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه

مذاکرات وزیر امور خارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بعد از استقبال رسمی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، دور اول مذاکرات آن‌ها برگزار شد.

در این مذاکرات، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه و «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران نیز حضور دارند.

قرار است بعد از انجام این دیدار، هنیه و امیرعبداللهیان در یک کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کنند و به تشریح نتایج رایزنی‌های خود بپردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود