Web Analytics Made Easy - Statcounter

واشنگتن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، جدایی از محمد بن سلمان شاهزاده سعودی را نپذیرفت و در ازای همراهی حاکمان مستبد جهانی، وعده ی چشم پوشی از جنایات بین المللی آنها را داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ حمایت ترامپ از عربستان سعودی وحشیگری دکترین اول آمریکا را برجسته می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکترین آمریکا عریان است.با اجازه ی فرار عربستان سعودی از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار آمریکایی، ترامپ پیامی وحشت زده در مورد نحوه انجام تجارت آمریکا در جهان ارسال کرد.

  واشنگتن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، جدایی از محمد بن سلمان شاهزاده سعودی را نپذیرفت و در ازای همراهی حاکمان مستبد جهانی، وعده ی چشم پوشی از جنایات بین المللی آنها را داد.   اما بیشتر از آن، دولت آمریکا با تأکید بر سرمایه گذاری میلیاردها دلاری عربستان سعودی در کشورش، روشن ساخت که واشنگتن بهایی دارد و قواعد کلی آن قابل خریداری است.   تصمیم ترامپ برای پاسخ دادن به پرسش ها در مورد چگونگی واکنش به قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست، سایر ارکان دکترین آمریکا را در یکی از محاوره ای ترین و عجیب ترین سَبکِ بیانیه ها که تاکنون در سیاست خارجی آمریکا نوشته شده، فاش کرد.   این امر، دولتی را نشان داد که به نادیده گرفتن و پیش داوری ارزیابی های اطلاعاتی کشورش که با اهداف سیاسی آن در تضاد است، تمایل دارد.   آمادگی آمریکا برای تبرئه ی عربستان سعودی، ضربه دیگری به حاکمیت قانون بین المللی و پاسخگویی جهانی است. مفاهیم واشنگتن، تمایل اندک آن به اجرای قوانین طی دو سال ریاست جمهوری ترامپ را نشان داده است.   اظهارات ترامپ مطمئنا منجر به درگیری شدید با کنگره، جایی که حرکت دو حزبی برای مجازات عربستان سعودی وجود دارد، می شود.   سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر از ایالت تنسی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، واکنش ترامپ را رد کرد.   او گفت: "هرگز فکر نمی کردم روزی را ببینم که کاخ سفید به عنوان شرکت روابط عمومیِ شاهزاده عربستان سعودی کار می کند."   به نقل از cnn،با توجه به انکار ارزیابی سازمان سیا توسط ترامپ مبنی بر اینکه شاهزاده ی سعودی در جریان قتل خاشقچی بوده، این امر ممکن است بیگانگی بین ترامپ و جامعه اطلاعاتی آمریکا را تقویت کند.   بیانیه ترامپ استدلال کرد که اگرچه قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست وحشتناک و نابخشودنی بود، اما شایستگی قطع رابطه استراتژیکی که وی آن را در سطوح فوق العاده ای افزایش داده را ندارد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!