Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به فراهم شدن امکان دریافت معاینه فنی در شهر‌های دیگر برای تهرانی‌ها، اظهار کرد: اخذ معاینه فنی خودرو توسط تهرانی‌ها در دیگر شهرها، از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری می‌کند و این معاینه فنی دارای اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد برخی مالکان خودرو از برخی مراکز غیرمعتبر معاینه فنی دریافت کنند، گفت: چنین موردی ممکن نیست و اگر هم مصداقی برای این موضوع مشاهده شد، باید به اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی مراجعه و موضوع را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان دارد مواردی از معاینه فنی غیرمعتبر در مراکز خودرو‌های سنگین مشاهده شود که این موضوع هم با اتصال به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) برطرف خواهد شد.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های سبک افزود: افرادی که خودرو آن‌ها معاینه فنی ندارد، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و چنانچه تا روز بعد معاینه فنی دریافت نشود، برای روز جدید هم جریمه می‌شوند.

وی افزود: فاز دوم طرح ترافیکی «کاهش آلودگی هوای شهر» در واقع ممنوعیت یا اعمال اقدامات بازدارنده، برای تردد خودرو‌های فرسوده و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا، اجرا شده است.

قیصر ادامه داد: این طرح قرار بود که در ۹ کلانشهر اجرا شود و در حال حاضر در تهران اجرایی شده است. همچنین زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن در هشت کلان شهر دیگر مهیا شده است.

وی افزود: سامانه سیمفا متصل به سامانه پلیس است و به طور کامل هم داشتن معاینه فنی خودرو‌ها توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود و چناچه خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون خواهد شد.

گفتنی است؛ بعد از گذشت دو سال از اجرای فاز اول طرح کاهش آلودگی هوا، مسئولان مدیریت شهری جدید با آماده شدن زیرساخت‌ها در راستای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی ناشی از آلودگی هوا، اجرای فاز دوم طرح کاهش را در دستور کار خود قرار دادند و سرانجام از شنبه این هفته (۲۶ آبان ماه) این طرح اجرایی شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل خودرو معاینه فنی ترافیک کلان شهر قانون معاینه فنی پارس پارس نیوز تهرانی ها فراهم شدن امکان دریافت شهرهای دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با دریافت مجوز، قیمت جدید پژوپارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد

قیمت اسفندماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود که با دریافت مجوز قیمت جدید این خودرو ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبر 845230 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • قیمت جدید پژو پارس تعیین شد
  • بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس
  • قیمت جدید پژوپارس اعلام شد+ جدول
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد