Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@22:07:15 GMT

بدترین سال در تاریخ بشر چه سالی بود؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۳۰۹۵

بدترین سال در تاریخ بشر چه سالی بود؟

یک تیم بین‌المللی، سال ۵۳۶ میلادی را بدترین سال تاریخ بشریت می‌دانند. آفتاب‌‌نیوز : یک تیم بین‌المللی متشکل از مورخان و باستان شناسان پس از بررسی یخچال‌های طبیعی در سوئیس، بدترین سال از زمان پدید آمدن بشر امروزی را شناسایی کردند. این گروه سال ۵۳۶ میلادی را بدترین سال تاریخ بشریت می‌دانند.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ پروفسور مایکل مک‌کورمیک، یکی از مورخان متخصص در تاریخ قرون وسطا از دانشگاه هاروارد، به یورونیوز گفت: «زندگی در سال ۵۳۶ بسیار ترسناک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «تصور کنید در بهار زمانی که انتطار می‌رود همه چیز گرم شود، ناگهان خورشید محو گردد. نور آن در هنگام ظهر شبیه نور ماه شود و از گرما خبری نباشد. این سال اگر بدترین سال تاریخ بشریت نباشد قطعا آغاز مرحله‌ای است که زندگی بسیار دشوار بوده است.»
آقای مک‌کورمیک و تیم او هسته یخ‌های کوه‌های آلپ سوئیس را استخراج کرده و نمونه‌های حاصله را با استفاده از تکنولوژی لیزر مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
محققان گفتند که قادر به شناسایی آلاینده‌هایی در بلورهای آتشفشانی شدند که ترکیب شیمیایی آنها مشابه آتشفشان‌های ایسلند است. نتایج این مطالعه هفته گذشته در مجله آنتیکویتی منتشر شده است.
این استاد دانشگاه هاروارد گفت: «در سال ۵۳۶ یک فوران آتشفشانی عظیم در ایسلند سبب شد مقادیر زیادی خاکستر در سرتاسر نیمکره شمالی زمین پخش شود. به همین علت درجه حرارت به شدت کاهش یافت، طاعون سیاه در نیم کره شمالی شیوع پیدا کرد و مردم مجبور به جیره‌بندی مواد غذایی شدند.»

مطالعات پیشین وجود این دوره تاریکی را مشخص کرده بود اما این تکنولوژی جدید لیزری که لایه‌های یخ را شمارش می‌کند به محققین اجازه داد تا سال و محل دقیق آنها را دقیقا مشخص کند.
کریستوفر لاولاک، استاد باستان شناسی در دانشگاه ناتینگهام که در این تحقیق همکاری داشت گفت: «با وجودی که سال ۵۳۶ شرایط وحشتناکی از جمله سرما، قحطی و بیماری‌های واگیردار را به دنبال داشت اما مردم یاد گرفتند که چگونه منابع غذایی خود را مدیریت کنند.»
وی در ادامه افزود: «این مساله تاثیر گسترده‌ای بر تاریخ بشر داشت و سرآغازی بر ظهور امپراطوری‌ها در اروپا بود.»
همچنین مایکل مک‌کورمیک معتقد است که می‌توان از یخچال‌های طبیعی چیزهای زیادی در مورد تاریخ بشر کشف کرد. به گفته وی ما هنوز در ابتدای راه کشف حقایق بیشتر از تاریخ بشریت با توجه به تکنولوژ‌های جدید هستیم.
کد خبر: ۵۵۸۲۲۰ تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باستان شناسان مورخان یخچال های طبیعی بدترین سال تاریخ بشریت آتشفشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیادمنش در بدترین وضعیت!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته سی و پنجم ژوپیر لیگ بلژیک و پنجمین بازی از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، تیم وسترلو با بهره‌مندی از اللهیار صیادمنش در فهرست نفراتش، از ساعت 22 امشب (به وقت ایران) در استادیوم هت کویپیه، تیم چهارم جدول در مرحله گروهی پلی‌آف دیدار می‌کند.

اللهیار صیادمنش که در دو هفته اخیر ژوپیر لیگ بلژیک مقابل میشلن و استاندارد لیژ دور از ترکیب وسترلو بوده و فرصت کمی برای بازی داشته، امشب هم در جمع 11 نفر اصلی تیمش حاضر نیست و جزو نفرات ذخیره قرار گرفته است.

مهاجم ایرانی وسترلو که در زمستان گذشته به این باشگاه بلژیکی اضافه شد و در ژوپیر لیگ 11 بازی انجام داده، هنوز موفق به گلزنی یا پاس گل نشده که پیش از آن هم در هال سیتی در فصل جاری نتوانسته بود این کار را انجام بدهد.

یاران اللهیار صیادمنش در مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک سه شکست و یک تساوی داشتند و با 16 امتیاز در قعر جدول این مرحله قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • صیادمنش در بدترین وضعیت!
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • استفانو پیولی بدترین سرمربی میلان در تاریخ دربی دلامادونینا؛ 10 باخت در 15 بازی
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند