Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  عزیزاله شهیدی‌فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران ۱.۳ درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: ۹۸.۷ درصد اراضی کشاورزی در سایر استان‌ها است.

وی ادامه داد: کشاورزی مازندران از سنتی به نیمه مدرن رسیده است و در مسیر کشاورزی مکانیزه قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: هفت میلیون تن معادل هشت درصد تولیدات کشاورزی کشور مربوط به همین ۱.۳ اراضی تحت پوشش مازندران است.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه گل و گیاه، مرکبات، برنج، کیوی و مرغ از عمده محصولات کشاورزی تولیدی مازندران است، افزود: سالانه ۴۰۰ میلیون واحد گل و گیاه در استان تولید می‌شود که هر سال پنج درصد به این ظرفیت اضافه می‌شود.

وی گفت: تولید ۲.۵ میلیونی مرکبات، ۱.۴ میلیون تنی شلتوک، ۱۰۰ هزار تنی ماهیان و آبزیان، ۲۵۰ هزار تنی گوشت سفید و ۵۰ هزار تنی گوشت قرمز از ظرفیت‌های بالقوه مازندران در بخش کشاورزی است.

وی افزود: مازندران تعیین کننده قیمت گوشت سفید کشور است چراکه ۷۰ درصد مرغ استان به سایر استان‌ها و ۴۰ درصد آن به استان تهران حمل می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵۰ درصد مرکبات کشور تنها در مازندران تولید می‌شود و اگر بازار مصرف تنظیم شود مازندران توان تولید تمام مرکبات مورد نیاز کشور را دارد.

شهیدی‌فر با تاکید بر اینکه اگر الگوی تغذیه و مصرف در کشور اصلاح شود حتی در محصول برنج هم می‌توانیم به خودکفایی برسیم و نیازی به واردات نداریم افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیازمند تشکیل اتاق فکر برای پیشرفت بهتر امور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دارای ظرفیت سرمایه ۶۰ میلیارد تومانی است و در سال‌های آینده باید به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی برسد.
انتهای پیام/آ

با اصلاح الگوی مصرف نیازی به واردات برنج نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید