Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک با شعار فناوری و خدمات مکان محور، زمینه ساز اشتغال ملی، فرصت مناسبی برای برقراری تبادل بیشتر میان تولید و مصرف کننده فناوری های نقشه برداری و آشنایی با آخرین دستاوردهای دنیا در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، در عصر کنونی که بسیاری از آن به عنوان عصر اطلاعات نام می برند، ضرورت دسترسی به اطلاعات، تولید، گردآوری، پردازش و ارائه مناسب و به اشتراک گذاری اطلاعات بیش از پیش ضروری است که در این میان داشتن اطلاعات نقشه برداری و نقش آن در تحقق چشم انداز ٢٠ ساله کشور و سیاست های کلی نظام پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فناوری های نوین، منابع داده جدید، توسعه فضای باز برای داده ها از جمله چالش های موجود در صنعت نقشه برداری هستند که قطعا نیاز به تغییر ساختارهای موجود، فرهنگ سازی استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی و ایفای نقش فعال تر بخش های اجرایی و دانشگاهی دارند.
در همین راستا برگزاری همایش های علمی فرصت مناسبی برای پرداختن به این مباحث و ارائه راهکارها و تبادل نظر است که بر این اساس بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه با حضور 25 شرکت فعال در حوزه نقشه برداری و اطلاعات مکانی و 9 شرکت دانش بنیان با همکاری سازمان نقشه برداری کشور و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در حال برگزاری است.
یحیی جمور دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه و همایش ملی ژئوماتیک در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه علمی با هدف ایجاد نشاط در میان دانشجویان، اساتید و متخصصان و جهت دهی به نیروی سرشار آنان به ویژه جوانان در راستای گسترش و تبادل دانش و فناوری بر پا شده است.
وی افزود: با توجه به غنای نمایشگاه، تعداد زیادی مقابله به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری 127 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 47 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود. علاوه بر ارائه مقالات علمی 23 کارگاه تخصصی نیز با مشارکت دانشگاهیان، موسسات مختلف دولتی، خصوصی علمی و پژوهشی برگزار می شود.
مصطفی اسفندیاری معاون اجرایی دبیر بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی مهندسی فناوری اطلاعات روز پنجشنبه درباره ظرفیت این نمایشگاه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این نمایشگاه متشکل از نهادها و سازمان های بخش های دولتی و خصوصی است. در واقع مجموعه دستگاه هایی که با علوم ژئوماتیک و تولید اطلاعات مکانی و نقشه برداری مرتبط هستند دراین مجموعه حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در محلی به وسعت دو هزار مترمربع برپا شده است، افزود: آخرین فناوری، خدمات و دستاوردها در زمینه نقشه برداری و علوم ژئوماتیک در این نمایشگاه ارائه می شود که فرصت و بستر مناسبی برای برقراری ارتباط مستقیم و تعامل میان تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات مکانی است.
اسفندیاری اظهار داشت: نمایندگان و تولیدکنندگان فناوری نقشه برداری از کشورهای آلمان، سویس، هلند و سوئد نیز در این نمایشگاه حضور دارند که از طریق نمایندگان خود در ایران آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه ارائه کردند. بنابراین، این امکان وجود دارد ارتباط مستقیمی میان تولید و مصرف کننده این فناوری ها برقرار شود.
وی تاکید کرد: از آنجا که در حوزه علوم و فناوری نقشه برداری، دستاوردهای علمی به روز ارائه می شود، فرصت مناسبی برای دانشجویان، محققان و کارشناسان حوزه ژئوماتیک فراهم شده تا با آخرین دستاوردهای روز دنیا در این زمینه این رشته آشنا شوند.
این نمایشگاه از 30 آبان در سازمان نقشه برداری افتتاح شد و تا دوم آذر ادامه دارد.
علمی 9014**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم نقشه برداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان بیان کرد: ماشین آلات بنیاد مسکن در منطقه مستقر بوده و به زودی آواربرداری را آغاز خواهیم کرد؛ البته اکثر متقاضیان خواستار نقشه برداری پلاک به پلاک هستند و لذا باید پس از تعیین حدود اربعه آواربرداری را آغاز کنیم.

حامد دائمی امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شفت برگزار شد، با اشاره به استقرار چهار اکیپ ارزیاب در منطقه از ساعات اولیه این اتفاق، اظهار کرد: واحدهای تخریب شده تک به تک مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ۸۵ قطعه بازدید کردیم، افزود: ۹۰ واحد تجاری صد درصد تخریب شد و ۲۹۰ واحد مسکونی احداثی و ۲۸ واحد مسکونی تعمیری و ۶ واحد تجاری تعمیری داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از انجام کامل ارزیابی خبر داد و تصریح کرد: نتیجه ارزیابی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام خواهد شد.

دائمی با بیان اینکه نیازمند تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۸۰ میلیون تومانی برای احداث واحدهای مسکونی هستیم، خاطرنشان کرد: برای واحدهای مسکونی تعمیری نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پیشنهاد شده است. برای واحدهای تجاری احداثی نیز ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پیشنهاد می شود.

وی عمده واحدهای خسارت دیده را مسکونی - تجاری دانست و تاکید کرد: برخی از خانوارها اسکان دائم و برخی دیگر اسکان موقت داشتند لذا درخواست کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی برای خانوارهای حادثه دیده داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خواستار تخصیص تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی برای تامین معیشت صاحب خانه ها و مستاجرین شد و اضافه کرد: محدوده شهرک امامزاده ابراهیم ۱۶.۵ هکتار است که از طریق بنیاد مسکن به مردم واگذار شده است؛ در واقع بخش عمده خسارت ها در همین محدوده بوده و برای صدور پروانه مشکلی نداریم.

وی یکی از مشکلات روستا را تصرفات مازاد بر واگذاری دانست و بیان کرد: ماشین آلات بنیاد مسکن در منطقه مستقر بوده و به زودی آواربرداری را آغاز خواهیم کرد؛ البته اکثر متقاضیان خواستار نقشه برداری پلاک به پلاک هستند و لذا باید پس از تعیین حدود اربعه آواربرداری را آغاز کنیم.

دائمی با بیان اینکه آواربرداری پس از ارزیابی و کارشناسی تعیین خسارت بیمه انجام خواهد شد، عنوان کرد: طرح هادی این روستا بافت با ارزش بود که در سال ۹۰ بازنگری شد و آن را تحت عنوان شهرک چوبی و مقصد گردشگری تعریف کردیم و لذا این امکان وجود دارد که سازه ها را بتنی و فلزی بسازیم و در نما از چوب استفاده کنیم.

وی از صدور رایگان پروانه ساخت و ساز خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از مراحل تعیین پلاک و نقشه برداری، صدور پروانه انجام می شود؛ البته نیازمند تامین اعتبار جهت نقشه برداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • ترزیچ: با تمام وجود فینال ومبلی را می‌خواهیم