Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری یزد با اشاره به اهمیت جذب اقشار مختلف در مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی مناسب در جهت جذب مخاطبین به مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، سرپرست استانداری یزد امروز (1 آذر) در دیدار با حجت الاسلام حبیب ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: بسیاری از فعالیت های فرهنگی ما در حوزه گسترش فرهنگ دینی دارای نقایصی است که کمتر به آن توجه می کنیم که از جمله آنها می توان به مخاطب شناسی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مثلا در بحث مخاطب شناسی ما راحت ترین مسیرها را انتخاب می کنیم که این باعث کارهای تکراری بدون اثر بخشی می شود اما اتفاقی که باید بیافتد، گسترش فرهنگ نماز و ارزش های اسلامی و انقلاب است.

سرپرست استانداری یزد ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بسیار خوبی هستند که بسیاری از خلاهای مسائل دینی و اعتقاید را با نوع رویکرد فرهنگی و هنری حل کنیم.

طالبی ادامه داد:خیلی از مشکلات ما این است که لذت مسجد و نماز را به فرزندان خود نچشانده ایم و از مناسک دینی به عنوان کار خشک بی روح بیان می کنیم در حالی که اگر برنامه منسجمی در برنامه های مختلف داشته باشیم شاید بسیاری از مشکلات بوجود نیاید.

وی ادامه داد: مسجد و نماز در گذشته تنها نبودند بلکه در کنار آن بازیهای فکری و نشست های دوستانه و صمیمانه بود و در قالب آن نیز کارهای خوبی انجام می شد ولی الان مقداری کمتر شده است .

سرپرست استانداری یزد تصریح کرد: رفتن بچه ها در فضای مجازی به دلیل عدم ورود ما در این بخش است و همین باعث شده است که بچه های ما به فضای مجازی روی بیاورند و دشمنان نیز بتوانند از این طریق بسیاری از هدف های خود را دنبال کنند.

طالبی ادامه داد: مسجد پایگاه خوبی است که به این بخش از نیازها توجه دارد.

وی افزود: اگر کانون های مساجد بتواند در مسیری گام بردارد که همه افراد را به مساجد جذب کند و پایگاهی برای تمامی علاقمندان فرهنگ و اجتماعی باشد ما توانسته ایم بهترین ظرفیت را در مساجد داشته باشیم.

سرپرست استانداری یزد گفت: ما ظرفیت بالقوه ای در استان داریم که برخی از آنها نیز در استان فعال شده است اما می توان بهتر گام برداشت.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت ارزانی بیرجند حسن روحانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هفته کتاب و کتابخوانی ارومیه وحدت اردبیل آذربایجان غربی سرپرست استانداری یزد شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی