Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلودگی هوای البرز به قدری بالا رفت که مهدهای کودک البرز را در روز پنج شنبه به تعطیلی کشاند و بررسی روند آلودگی هوا در سال جاری نشان می دهد امسال حدود 12 روز هوای البرز در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، این روزها آلودگی هوای البرز بار دیگر نفس آسمان استان را به تنگ آورده و به علت وارونگی هوا غلظت آلاینده ها بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی استقرار جوی پایدار و رخداد چندین وارونگی در سطوح پایینی جو در البرز مرکزی را نشان داده است.    بر اساس اعلام هواشناسی غلظت آلاینده های هوا امروز پنج شنبه از دیگر روزها بالاتر رفته و پیامد آن غبار محلی بوده و کیفیت هوا در سطح کاملا ناسالم قرار دارد.    البرز 12 روز ناسالم در سال 97 را تجربه کرده است   منصور رحمانیان مدیر کل هواشناسی استان البرز می گوید: با افزایش ابر از روز جمعه شاهد بارش باران و بهبود کیفیت هوای استان البرز خواهیم بود.   و اما آلودگی هوای البرز به قدری بالا رفت که مهدهای کودک البرز را در روز پنج شنبه به تعطیلی کشاند و بررسی روند آلودگی هوا در سال جاری نشان می دهد امسال حدود 12 روز هوای البرز در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.      هوای البرز در مرز هشدار   مهدی مهرور مدیر کل بحران استانداری البرز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که عصر چهارشنبه برگزار شد اعلام کرد: مصوب شد کنترل مضاعف محدویت های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتور سیکلت ها در محدوده ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان و اداره کل دفتر فنی استانداری صورت گیرد.   از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمائی و رانندگی با توقف اعمال قانون جلوگیری می شود.   همچنین شهرداریها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  از تردد وسایل حمل و نقل که آلایندگی قابل رویت دارند از محل توقفگاه و پایانه های حمل و نقل برون شهری خود داری نمایند.   گشت انتظامی، گشت اتوبوس رانی و تاکسی رانی، موسسات تاکسی سرویس، خودرو های فوریتهای پزشکی و پزشکان، جانبازان و بیماران خاص، خودروهای امداد و خودروهای حمل زباله شهرداری ها از محدودیت های اعمال شده در این شرایط مستثنی می باشند.   لزوم موافقت با مرخصی شهروندان دارای مشکلات تنفسی   پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پر تردد تر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها مستقر می شوند.     مدیران دستگاه های اجرایی باید با در خواست مرخصی برای کلیه افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی موافقت کنند.   اداره کل صنعت معدن تجارت برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا هماهنگی های لازم را انجام دهد و همچنین استفاده از سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع ممنوع می باشد.   والدینی که کودکان مهدکودکی دارند می توانند از مرخصی استفاده کنند و مدیران مرتبط لازم است همکاری لازم را بعمل آورند.       انتهای پیام/ س

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ صبح امروز، یکشنبه ۲۶ فروردین و براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان با شاخص ۱۴۱ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اهواز، بهبهان، خرمشهر، سوسنگرد، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای اندیمشک، ایذه، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر و گتوند با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بر اساس این گزارش پارسال اهواز هیچ روز سالم و پاکی نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای تهران آلوده شد
  • هوای پایتخت آلوده شد
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول