Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب ندای ایرانیان حمایت خود را از پوری‌حسینی، واگذارکننده کارخانه ماشین‌سازی تبریز به قربانعلی فرخ‌زاد اعلام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در بحبوحه‌ی معرفی گزینه‌های مختلف از سوی احزاب اصلاح‌طلب برای تصدی پست استانداری آذربایجان‌شرقی حزب ندای ایرانیان تحت تکفل محمد صادق خرازی و به سرپرستی مسعود حسابگر در آذربایجان‌شرقی با صدور بیانیه‌ای خواستار معرفی مهدی پورحسینی به‌عنوان کلیددارِ شمس‌العماره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه سیاسی اصلاح‌طلب در ذکر دلایل حمایت‌شان از رئیس فعلی سازمان خصوصی‌سازی کشور بی‌آنکه اشاره‌ای به افتضاحاتِ واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز و مجموعه‌ی کشت و صنعت مغان نمایند، آورده‌اند: "مردم استان انتظار دارند استانداری جدید با انگیزه‌‌ای دو چندان و با تلاش خستگی ناپذیر به مدیریت عالی استان منصوب گردد. پیگیری پروژه‌‌های حساسی چون احیای دریاچه ارومیه -راه آهن تبریز-میانه، اتوبان تبریز-سهند، اتوبان تبریز-مرند،بازرگان و ساماندهی به تولید، تجارت و فرهنگ غنی استان و ارتباط قوی و موثر با کلیه ارکان حاکمیت، فردی را می‌‌طلبد که علاوه بر پاکدستی، توانمندی و تجربه از پتانسیل‌‌های بالقوه و بالفعل استان نیز شناخت کافی داشته باشد."

حزب ندای ایرانیان آذربایجان‌شرقی در ارائه‌ی سوابق و توانمندی‌های پوری‌حسینی به ریاست او بر ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این استان اشاره و نوشته است: اینکه ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان‌شرقی سال 92 رتبه ۱۱ بین استان‌ها و در سال 96 رتبه ۵ کشور در بین استان‌ها را از آنِ خود کرد، حکایت از توانمندی ایشان و شناخت کافی از استان دارد.

فارغ از آنکه ادعاهایِ این گروه در ارائه‌ی تعاریف تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است، نکته‌ی تامل‌برانگیز ماجرا در معیارهای اصلاح‌طلبان برای انتخاب استانداری توانمند است که صرف جلب آراء برای رئیس‌جمهور منتخب را نشان توانمندی گزینه‌ی مدنظرشان می‌دانند.

به‌نظر می‌رسد گروهی از اصلاح‌طلبان نزدیک به دولت تدبیر و امید که در سایه‌ی انتخاب روحانی به شغل و مشاورت رسیده‌اند بیشتر دغدغه‌ی انتخاب استانداری سیاسی و مومن به‌ تکرار خاتمی دارند تا انتخاب استانداری ایده‌آل و به‌دور از حواشی.

پوری‌حسینی در کسوت ریاست سازمان خصوصی‌سازی کشور دو بار کارخانه‌ی ماشین‌سازی تبریز را با سماجت و اصرار علی‌رغم مخالفت‌های نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب به دو خریدار نااهل واگذار کرده است که اولی به‌دلیل عدم توانایی خریدار در پرداخت اقساط و دومی به‌سبب دستگیری قربانعلی فرخ‌زاد ملغی شده است.

به‌راستی فرد آگاه از ظرفیت‌های استان و توامند در حوزه‌ی اقتصاد، کارخانه‌ای به عظمت ماشین‌سازی را به یک نااهل واگذار می‌کند و درصدد دفاع از آن بر می‌آید؟ چه کسی باید پاسخگوی اشتباهاتِ تکراری سازمان‌خصوصی‌سازی در واگذاری سرنوشت صنایع آذربایجان به دستِ نااهلان باشد؟!

مسلماً در فرض محال انتخاب پوری‌حسینی به‌عنوان استاندار موجی از مخالفت‌ها را به همراه خواهد داشت و از سویی دیگر بعید به نظر می‌رسد مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی رضایت به والی‌گری فردی دهد که از کارنامه‌ی نه‌چندان مطلوب او در واگذاری ماشین‌سازی و کشت و صنعت مغان و شکست سیاست‌هایش آگاه است.

معاون فعلی وزیر اقتصاد از زمان انتخاب اسماعیل جبارزاده همواره به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح بوده است اما نه‌تنها نتوانسته صندلی استانداری را از جبارزاده برباید بلکه در رقابت با مجید خدابخش نیز تن به شکست داده و حال نیز تنها حامی‌اش شاخه‌ای کوچک از جریان اصلاحات است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امروز طی مراسمی در سپاه عاشورا، یاد و خاطره سردار شهید شفیع‌زاده گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شهید شفیع‌زاده مردی بود که نه تنها فرماندهان سپاه بلکه تمام ملت ایران مدیون این شهید والامقام هستند و فعالیت‌های او باعث اقتدار و افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید شفیع‌زاده صبور، تواضع و گشاده رو بود و از خود ایثار و گذشت از خود نشان می‌داد و در همه امور خودش پیشقدم می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های آن شهید را شرح صدر و جمع کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه در زیر یک چتر مدیریتی دانست و گفت: وی در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات دیگران و در برخورد‌ها و قضاوت عدالت را رعایت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سهم شهید شفیع‌زاده در تأسیس و کارکرد توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: رسته توپخانه‌ایده و انگیزه وی بود و امروز ثمره فعالیت او در جمهوری اسلامی یک توپخانه قوی و قدرتمند است و همین پیروزی در عملیات وعده صادق ریشه در ابتکارات دفاع مقدس دارد.

سردار چهارباغی از فرماندهان موشکی سپاه و همرزم شهید شفیع‌زاده نیز در این مراسم قدرت و توان موشکی کشور را مدیون تلاش‌های سردارانی، چون شفیع‌زاده و تهرانی مقدم دانست و شاگردان این شهدای والامقام در موشکباران عین الاسد و اسرائیل کمر و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.

سردار بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا هم گفت: شهدا در اوج مظلومیت امام و اسلام جان بر کف به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه باید در جهت پاسداشت یاد شهیدان مسئولیت خود را ادا کنند.

شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز