Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاهی در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی برای ترویج و حمایت از فرهنگ اشتغال در کنار دروس دانشگاه در موسسه آموزش عالی شرق برپا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، رئیس موسسه آموزش عالی شرق گلستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این بازارچه با نیت معرفی و ارائه توانمندی های شرق استان در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی در 30 غرفه دائر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانعلی گنجی تصریح کرد: این غرفه ها شامل آثار نقاشی و خطاطی،ژپتو آرت ،رونمایی کتاب،صنایع دستی از قبیل نمدبافی،قالی بافی،پارچه بافی، رودوزی های سنتی و زیورآلات،عروسک سازی و صنایع دستی چوبی و شیشه ای است.


وی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این بازارچه، نشان دادن این نکته است که کانالهای اشتغال زایی و کارآفرینی برای مشتاقان به کار متعدد و باز است برای همین فراخوانی داده شده و بخشی از غرفه ها نیز به ارائه تولیدات خانگی همچون سرکه و آبلیمو،غذاهای سنتی و محلی،گل و گیاه و بازی های فکری و مهیج اختصاص داده شده است.

گنجی با اشاره به اینکه ایده اولیه  برگزاری بازارچه فرهنگی هنری موسسه آموزش عالی شرق گلستان در گنبد کاووس،نخستین بار در سال۹۵ مطرح شد گفت: در آن سال اولین دوره بازارچه در ۱۶ غرفه بصورت رایگان برای شرکت کنندگان راه اندازی شد.

رئیس موسسه آموزش عالی شرق گلستان ادامه داد: دومین دوره بازارچه فرهنگی هنری نیز از صبح روز دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷ به مناسبت هفته وحدت در سالن همایش دانشگاه برپا شده است و امروز به کار خود پایان می دهد.

قربانعلی گنجی با ابراز خرسندی از استقبال بی نظی دانشجویان و اساتید،مدارس و عموم شهروندان خاطرنشان کرد: ایجاد شور و انگیزه میان دانشجویان و تمامی مراجعه کنندگان جهت کسب درآمد از این مشاغل یکی از محورهای اصلی این برنامه می است که با موفقیت محقق شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گذر ۳۰ تیر، اظهار کرد: کاربری سابق این خیابان برای ما قابل قبول نبود و در منزلت و شأن یک گذر فرهنگی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین نقطه‌های تهران با آثار و ابنیه فاخر نبود.

وی با بیان اینکه درست در فضایی که گردشگران می‌توانستند از فضای تاریخی و فرهنگی این خیابان استفاده کنند، گذر خوراکی شکل گرفته بود، یادآور شد: خوشبختانه بعد از مدت‌ها پیگیری به این نتیجه رسیدند که کاربری این گذر باید تغییر کند و به نقطه‌ای تبدیل شود که کاربری فرهنگی داشته باشد.

نادعلی با اشاره به برپایی غرفه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری در این گذر، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده که نسبت به گذشته، غرفه‌های کمتری در این گذر ایجاد شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه آلودگی و بوی ناشی از استقرار غرفه‌های خوراکی و غذا برای بیمارستان موجود در محل زیان‌بار بود، خاطرنشان کرد: اقدامات جدید به این معنا نیست که غرفه عرضه غذا و خوراکی در گذر ۳۰ تیر پیش‌بینی نشده باشد و به اندازه و تناسب تردد شهروندان و گردشگران، این غرفه‌ها مستقر خواهند شد.

وی نسبت به انجام سریع‌تر اقدامات ابراز امیدواری کرد و گفت: هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است؛ البته طراحی فضا بسیار اهمیت دارد و باید الزامات آن رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری