Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@12:09:41 GMT

سقط جنین چقدر ژنتیکی است؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۴۰۱۵

درصد بسیاری زیادی از موارد سقط جنین به مشکلات تصادفی ژنتیکی مربوط میشود که مانع رشد جنین میشود. متخصصان کالجی در نیویورک میگویند خبر خوب این است که درصد زیادی از زنانی که تجربه سقط جنین داشته‌اند بعدها میتوانند بارداری موفقی داشته باشند.

علل ژنتیک سقط جنین

براساس آمار منتشر شده حدود یک بارداری از هر 5 بارداری به سقط جنین می‌انجامد و معمولا این اتفاق در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این آمار میتواند تا 50 درصد نیز افزایش پیدا کند.

براساس آزمایش انجام شده روی زنان 3 روز پیش از قاعدگی‌شان مشخص شد حدود نیمی از تخمک‌های بارور شده نمیتوانند به بارداری سالم برسند. در بسیاری از موارد زنان حتی نمیدانند باردار هستند.

20 درصد  از سقط جنین‌ها در زنانی است که از بارداری خود آگاهند و بعد از مشخص شدن بارداری و حتی سونوگرافی اتفاق می افتد.

بیشتر زنانی که سقط جنین را تجربه میکنند یک یا دو بارداری را از دست میدهند. حدود 60 درصد موارد دلیل سقط جنین آنیوپلوئیدی است به این معنا که جنین دارای تعداد کروموزوم غیرطبیعی است.

برخی ناهنجاریهای کروموزومی قابل زنده ماند هستند برای مثال کودکان مبتلا به سندرم داون که به جای داشتن دو کرومووزم 21، 3 کروموزم دارند. اما به گفته محققان بسیاری از اختلالات کروموزومی کشنده بوده و منجر به سقط جنین میشوند.

سن بالا و سقط جنین به دلایل ژنتیکی

براساس تحقیق محققان دانشگاه استنفورد مشکلات ژنتیک در زنان بالای 35 سال 80 درصد موارد سقط جنین را شامل میشود. حدود 5 درصد از زنان سقط جنین مکرر دارند. در بیشتر این موارد هم علت اصلی پزشکی است. ممکن است مشکل ساختاری در رحم وجود داشته باشد مانند یک دیواره غیرطبیعی یا سپتوم یا فیبروئید. مشکلات تیروئید، اختلالات هورمونی و اختلالات لخته شدن خون میتواند از دیگر موارد سقط جنین باشد.

سقط جنین قابل درمان است

خبر خوب این است که بسیاری از علل سقط جنین قابل درمان هستند و بارداری معمولا امکانپذیر است. زنی که 35 سال دارد و سه بار سقط جنین داشته است هنوز 70 درصد احتمال دارد باردار شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟