Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:48:53 GMT

وزیر آموزش و پرورش:سهم کنکور در حال کاهش است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۴۰۲۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم کنکور به تدریج در حال کاهش است؛ برای کنکور سال آینده سهم این آزمون برای قبولی در دانشگاه کاهش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید‌محمد بطحایی ظهر امروز در جمع خرنگاران در حاشیه مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز که در آمفی تئاتر برج سپید برگزار شد، اظهار داشت: در طول ۲۰ سال گذشته که جامعه خیران مدرسه‌ساز به‌صورت نظام‌مند به کمک دولت آمده، ۱۱۳ هزار کلاس درس ساخته شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته؛ مایه افتخار است که بگویم در مهر ۹۷، حدود ۸۰۰۰ کلاس درس در کشور افتتاح شد که بیش از نیمی از این تعداد را خیران ساخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: این حرکت که خیران آن را صورت داده‌اند، آموزش و پرورش را از یک بحران بزرگ نجات داده و امیدوار هستم با مساعدت و مشارکت بیشتر در آینده نزدیک بتوانیم بخش عمده‌ای از کلاس‌های غیرایمن را مجددا بازسازی کنیم.   وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک سوم از مدارس ما یعنی حدود ۳۰ هزار واحد آموزشی یا نیازمند تخریب و بازسازی و یا نیازمند نوسازی هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این تعداد را تفکیک کنیم، چیزی حدود ۱۵ هزار واحد آموزشی امروز باید تخریب شده و بنای جدیدی برای آن‌ها ساخته شود.   بطحایی با اشاره به اجرا کردن طرح ساخت مشارکتی مدارس، تصریح کرد: در این طرح، قرار بود ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز توسط خیر و ۵۰ درصد مابقی توسط دولت تأمین شود؛ تا سال پیش این کمک‌ها سخت‌تر از طرف دولت داده می‌شد و سبب کاهش انگیزه خیران شد، اما در سال ۹۶ و ۹۷ تمام اعتبارات پیش‌بینی شده سهم دولت، محقق شد و ما مجددا توانستیم اعتماد خیران را به دست آوریم و امیدواریم این کار با همین قوت ادامه داشته باشد.   وی تأکید کرد: چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس تخصیص داده‌ایم و امیدواریم که در بودجه سال ۹۸ هم این مبلغ افزایش داشته باشد تا بتوانیم فعالیت‌های حوزه نوسازی را ادامه دهیم.   وزیر آموزش و پرورش مورد ضرب و شتم قرار گرفتن معلمان را مسئله‌ای بسیار ناپسند دانست و اذعان کرد: متأسفانه این اتفاق تنها در خراسان‌رضوی نبوده و در استان‌های دیگر نیز رخ داده، اما من سابق بر این نیز گفته بودم همانطور که حقوق دانش‌آموزان برای ما محترم است حقوق معلمان نیز باید مورد احترام قرار گیرد؛ به همین علت در دفتر حقوقی خود یک بخش مستقل تشکیل داده‌ایم تا در این گونه موارد حمایت‌های قضایی انجام شود.   بطحایی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک خانواده بزرگ در برابر تعرض به هر عضو این خانواده مانند این رفتار می‌کند که گویی وزیر مورد تعرض قرار گرفته است.   وی با بیان اینکه در مورد مدارس طبیعت ما ورود پیدا کرده و اجازه نمی‌دهیم تعطیل شوند؛ خاطرنشان کرد: به این شرط که مدارس مجوز‌های لازم را داشته باشد و اگر مدرسه‌ای دارای مجوز بوده و تعطیل شده باشد، به بنده اطلاع دهید تا مسئله را مورد پیگیری قرار دهم.   وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید این را در نظر داشت اگر مدرسه‌ای براساس تفاهمی که بین آموزش و پرورش و محیط‌زیست وجود دارد مجوز گرفته باشد، ایرادی به فعالیت آن‌ها وارد نیست، اما اگر از یک سازمان مردم نهاد این مجوز گرفته شده باشد اشکالات زیادی دارد و مجوز آن دارای اعتبار نیست.   بطحایی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره فرآیند حذف کنکور برای قبولی در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: سهم کنکور به تدریج در حال کاهش است؛ برای کنکور سال آینده سهم این آزمون برای قبولی در دانشگاه کاهش داشته و حدود ۹۰ درصد صندلی‌های کنکور که براساس سوابق تحصیلی امکان پذیرش دارند از گردونه خارج شده‌اند؛ همچنین باید گفت که دستورالعمل این مسئله نیز قرار است هفته آینده در شورای پذیرش کنکور مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پی ارسال طرح ابتکاری استان سمنان با عنوان «سند مراسم آغازین مدارس» از سوی سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، آن را یک کار خوب و نمونه دانست و از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت خواست تا ضمن قدردانی از این اقدام شایسته، حتماً از آن به‌عنوان یک کار خوب و نمونه در سایر استان‌ها استفاده شود.

وزیری اظهار داشت: آیین رونمایی از طرح خلاق و ابتکاری سند اجرایی مراسم آغازین مدارس در راستای طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی، هم‌زمان با سفر یک‌روزه وزیر آموزش و پرورش به سمنان، دیار فرهنگ و ایمان برگزار شد.

وی افزود: این سند صرفا یک چارچوب و ساختار اجرایی مراسم آغازین مدارس است و مدیران با همراهی تمامی عوامل مدرسه اعم از دانش‌آموزان، کادر اجرایی و معلمان، متناسب با سن، جنسیت و مقطع تحصیلی، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم را برای عملیاتی‌ساختن آن مد نظر قرار خواهند داد.

و پاسخ‌گویی به نیازهای جدید تربیتی آن‌ها، عنوان و تصریح کرد: در این سند، هر روزِ هفته با یک عنوان، مشخص شده؛ یعنی شنبه روز هویت ملی، عشق به میهن و احترام به پرچم، یک‌شنبه روز قرآن و نهج‌البلاغه، دوشنبه روز سلامت روان و جسم(تربیت بدنی)، سه‌شنبه روز فرهنگی و هنری و چهارشنبه روز علمی و فناورانه، نامگذاری شده است.

گفتنی است، این طرح به‌منظور افزایش اثربخشی و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان و مربیان در مراسم آغازین و هم‌چنین تقویت و توسعه فعالیت‌های تربیتی با نظر نخبگان، متربیان و مربیان مجرب در راستای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین با رویکردی تحولی و متناسب با نیاز دانش‌آموزان تنظیم و تدوین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902330

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • آموزش و پرورش ما سربلند است
  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند