Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:08:13 GMT

موگرینی خواستار تحقیق شفاف درباره قتل خاشقچی شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۴۲۴۸

موگرینی خواستار تحقیق شفاف درباره قتل خاشقچی شد

تهران-ایرنا- فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه تاکنون تحقیق شفافی در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی صورت نگرفته است، خواستار انجام تحقیقات شفاف و کامل در این زمینه شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، موگرینی روز پنجشنبه در نشست مشترک خبری با 'مولود چاووش اوغلو' وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت: افرادی که واقعا مسئول قتل خاشقچی هستند، باید محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اینکه خواستار انجام تحقیقات شفاف و کامل درباره قتل این روزنامه نگار عربستانی شد، افزود: ما تاکنون شاهد انجام تحقیق کاملی در این خصوص نبوده ایم.
موگرینی ادامه دارد: ما همچنان مخالف اجرای حکم اعدام هستیم، اما انتظار داریم که تحقیق کامل، شفاف و عادلانه ای درباره این پرونده انجام شود به نحوی که مطابق با اصول و ارزش ها و مبانی نظام های قضایی ما باشد.
مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی خواستار محاکمه جدی عاملان اصلی قتل خاشقچی شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای درخصوص مناسبات واشنگتن و ریاض، اعلام کرد: آمریکا می خواهد که همچنان شریک قوی عربستان باقی بماند تا بتواند منافع خود، تل آویو و سایر متحدان آمریکا را در منطقه حفظ کند.
ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرده که در بیانیه خود آورده است، به احتمال زیاد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از قتل خاشقچی مطلع بوده است.
خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی که یکی از افراد نزدیک به خاندان سعودی به شمار می رفت و اطلاعات زیادی درباره مقامات ارشد ریاض داشت، روز سه شنبه دوم اکتبر(10 مهر) برای انجام کارهای شخصی خود، وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد. ورودی که در نهایت به مرگ دردناک او منجر شد.
بنابر اخبار منتشر شده در پی تحقیقات انجام شده توسط ترکیه، مقامات این کشور اعلام کردند که جنازه خاشقچی توسط اسید از بین رفته است.
بیش از یک ماه است که از قتل خاشقچی می گذرد، اما نه تنها موضوع قتل وی هنوز موضوع داغ رسانه های جهان است، بلکه این پرونده بحران بی سابقه ای را برای سعودی ها به وجود آورده است.
قتل این روزنامه نگار سعودی واکنش های گسترده جهانی علیه عربستان به ویژه شخص بن سلمان ولیعهد سعودی به همراه داشته که همچنان ادامه دارد. به عقیده جهانیان بن سلمان متهم ردیف اول این جنایت به شمار می رود.
خاورم**9329**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي موگريني خاشقچي تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دومین قسمت «داستان شفافیت»، روایتی است از رد شدن کلیات شفافیت آراء در مجلس و نگرانی برخی نمایندگان از مطرح شدن آن؛ تا روزی که مجلس، نسخه جدیدی برای شفافیت پیچید.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

     

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران