Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آنچه که بی تفاوتی اتحادیه اروپا به اقدامات یک جانبه آمریکا و عدم واکنش این نهاد به اقدام حذف بانک مرکزی ایران از سوئیفت خواند، اظهار تاسف کرد.

«ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص سوئیفت و امکان همکاری ایران و روسیه در این عرصه این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: متاسفانه سوئیفت سرانجام به تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران پیوست و ما هیچ اطلاعاتی نداریم که شورای امنیت چنین اجازه ای را داده باشد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد:اقدام نکردن مقام های اروپایی و فشار فراملی بر فعالیت یک سازمان مالی که مقر آن در بلژیک قرار دارد، حیرت آور است.
زاخاروا در ادامه تصریح کرد: همکاری های بانکی بین ایران و روسیه به خوبی و بطور موثر پیش می رود.
وی گفت: نشست های کمیسیون اقتصادی مشترک بین دو کشور به طور منظم برگزار می شود و مسکو و تهران تلاش می کنند که در چارچوب برجام همکاری های خود را قانونی کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به اقدامات و تلاش های ایران و روسیه برای افزایش سهم ارزهای ملی خود در مبادلات و روابط بازرگانی و اقتصادی دوجانبه اشاره کرد.
سوئیفت سیستم بین المللی مبادله اطلاعات بانکی است که 248 بانک از 19 کشور آن را تاسیس کردند.
روس ها که نگران اعمال تحریم های مالی آمریکا علیه خودشان مانند ایران هستند، در یک سال اخیر گام هایی را برای رهایی از دلار و ایجاد سیستم مالی جداگانه با عنوان سوئیفت روسی پیموده اند.
«الویرا نابولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه چندی پیش با توجه به احتمال گسترش فشارهای تحریمی آمریکا علیه روسیه گفت که همه شرایط برای ادامه فعالیت بانک های روسی در صورت حذف روسیه از سامانه سوئیفت فراهم شده است.
آمریکا از سال 2014 تاکنون در مساله اوکراین و نیز برخی مسائل دیگر چون پرونده اسکریپال بیش از 60 بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.
«اولگا اسکوروباگاتووا» معاون بانک مرکزی روسیه نیز یک ماه پیش اعلام کرد که بانک های خارجی تا پیش از پایان امسال (دی ماه سال جاری) می توانند عضو سیستم شبه سوئیفت روسیه به نام «اس.پ.ف.اس» شوند.
وی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: استفاده از سوئیفت روسی به بازیگران خارجی امکان می دهد با شرکت های روسی که در فهرست تحریم های خارجی قرار گرفته اند، همکاری کنند.
معاون بانک مرکزی روسیه گفت: تا یک ماه پیش 416 شرکت و موسسه مطرح روسیه از جمله خزانه داری فدرال، شرکت گازپروم نفت و روس نفت به این سیستم ملحق شده اند.
اروپام*391*1346*1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اروپا روسيه ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟