Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان‌ با بیان اینکه کلنگ اجرای مسیر ریلی آستارا با حضور رئیس جمهور به زمین زده می‌شود گفت:‌ تکمیل فازهای بعدی خط آهن رشت به قزوین شبکه ریلی کشور را به اروپا متصل ‌می‌کند. ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ مصطفی سالاری عصر امروز در مراسم افتتاح آزمایشی قطار قزوین-‌رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به گیلان برای افتتاح رسمی پروژه ریلی قزوین به رشت کلنگ اجرای مسیر ریلی آستارا به زمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان راه‌اندازی آزمایشی پروژه ریلی قزوین -‌ رشت را برای گیلانیان اتفاق بسیار مهمی قلمداد کرد و بیان داشت:‌ در دو یا سه ماه آینده و همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان جهت افتتاح رسمی خط ریلی قزوین به رشت شاهد فروش بلیط قطار به عموم مردم استان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه احداث مسیر ریلی آستارا تا پایان سال و پس از برگزاری مناقصه آغاز می‌شود افزود: مسیر ریلی آستارا و اتصال آن به خط آهن ‌رشت- قزوین، مسیر کریدور شمال جنوب را تکمیل و کشور را به آسیای میانه و خلیج فارس را به دریای خزر و شبکه ریلی را به اروپا متصل می‌کند.

معاون رئیس جمهور: صنعت گردشگری گیلان با راه‌آهن متحول می‌شودراه‌آهن گیلان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شدنوبخت در قزوین: 18 هزار میلیارد ریال برای پروژه راه‌آهن قزوین-رشت هزینه شده استتامین اعتبار 7000 میلیارد تومانی برای خط‌آهن انزلی- رشت/افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت با حضور روحانی

وی با بیان اینکه برای تکمیل نهایی پروژه خط ریلی رشت به قزوین باید دو اقدام بسیار مهم در این راستا انجام شود تصریح کرد: اتصال خط آهن رشت -‌ قزوین به انزلی از جمله این اقدامات بسیار مهم است که کار اجرایی آن نیز به طول حدود 40 کیلومتر عملاً آغاز شده است.

سالاری ضمن قدردانی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف که در تحقق پروژه راه آهن قزوین-‌ رشت همکاری داشتند تصریح کرد: استاندار سابق گیلان و تمامی افرادی که به نوعی در بازگشایی مسیرها فعالیت بسیار زیادی داشتند فرآیند تکمیل نهایی این پروژه ملی را فراهم کردند.

استاندار گیلان استفاده بهینه از ظرفیت‌های عظیم پروژه ریلی قزوین- رشت را متذکر شد و ابراز داشت‌:‌ کاهش بار ترافیکی مسیرها،‌ درآمدزایی بیشتر صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و امکان تردد مردم و مسافران با قطارهای باکیفیت از جمله مزیت‌های مهم این طرح ملی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشکر از مسئولان کشوری و در رأس آن‌ها رئیس جمهور جهت تأکیداتی که برای اجرای سریع‌تر پروژه ریلی قزوین به رشت داشتند افزود: تکمیل راه‌آهن گیلان تا آستارا در کوتاهترین زمان از اهداف اصلی دولت است و باربری و حمل کالا را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/‌ ت

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره هواپیمای ۷۲ نفره پروژه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به خبرنگاران اظهار داشت: در کشور پروژه‌های متعدد دانشگاهی، غیر دانشگاهی و صنعتی برای ارتقای صنعت هواپیمایی کشوری در دستور کار است که از جمله آن‌ها پروژه هواپیمای ۷۲ نفره است که در ادامه ارتقای هواپیمای ۱۴۱ در دستور قرار دارد.

وی افزود: البته آن پروژه متوقف شد و تیم آن در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند. ولی رسانه استعمار پیر (بی بی سی) که کارش دروغ پراکنی است، بدون توجه، پروژه هواپیمای ۷۲ نفره را همان پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره که کارگروه آن را رییس جمهور تشکیل داده است، عنوان کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: رییس جمهور دستور تشکیل کارگروهی در خصوص پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره را دادند و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این کارگروه حضور داشتند و جمع بندی این کارگروه بر این شد که هواپیمای به‌روز جت با حداقل ۱۰۰ نفر سرنشین طراحی شود و کار آن در حال انجام است.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: زیرساخت‌ها و تجهیزات اصلی جت ۱۰۰ نفره احصا شده و پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ نمونه از آن تهیه شده است و به صورت محکم و جدی کار درحال پیش روی است.

 پروژه جت ۷۲ نفره‌ای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از ۸ سال پیش در دانشگاه امیرکبیر تعریف شد و تا به امروز نیز این پروژه با فراز و فرود‌های زیادی همراه بوده، اما بی‌بی‌سی مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۱ بوده است در حالی‌که پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به ۲ سال اخیر است. اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیس‌جمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت ۷۲ نفره است که حداقل ۸ سال از عمر آن می‌گذرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور