Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن زاده ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با بیان این مطلب ابراز داشت: قدرت های بزرگ به صورت ظالمانه با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات بین المللی برای معیشت و سلامتی مردم کشورمان ایجاد مشکل می کنند که انتظار داریم بر اساس منشورهای سازمان های بین المللی با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز دیپلماسی کشورمان در همسویی با تمام سازمان های بین المللی است و باید در اصلاح موانع و رفع نگرانی های مردم تاثیرگذار باشد.

حسن زاده با اشاره به ضرورت اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر بسیج تمام امکانات داخلی کشور برای دستیابی به رشد پایدار گفت: مشکلاتی نظیر نبود ارتباطات بین المللی، عدم دسترسی به بازارهای جهانی، کاهش دسترسی به تکنولوژی های روز، افزایش هزینه های مبادلات کالا و تامین مواد اولیه، انتقال پول، ناپایداری سیاست های داخلی و ارزش پول ملیف کاهش حجم صادرات، توسعه رانت و وجود فساد اقتصادی به ویژه در دولت عواملی هستند که مانع از رونق اقتصادی کشور می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی تبریزادامه داد: امروز هیچ سرمایه گذاری علاقمند سرمایه گذاری در ایران نیست و سرمایه گذاران قبلی هم در تلاش برای خروج از کشورند.

حسن زاده با بیان اینکه جامعه صنعت و معدن بر اساس تعصب ملی تلاش دارد تا تولید و اشتغال ملی را حفظ کند اضافه کرد: بزرگترین غضه ما روزی است که نتوانیم جواب کارگرانمان را بدهیم، ما نگران از دست دادن بازارهای خارجی هستیم.

وی عدم برنامه ریزی برای آینده اقتصادی کشور را آفت این بخش دانست و تصریح کرد: با اصلاح نظام پولی و بانکی، مالیات، بیمه، قانون کار و خصوصی سازی شرایط برون رفت از وضع موجود را فراهم کنیم.

کد خبر 4465867

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی توسعه صادرات صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نمایشگاه ۵ روزه است و از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ مقام و فعال اقتصادی از ۱۰۰ کشور است. بگفته معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت، ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت. آقای قناد زاده در برنامه سلام خبرنگار گفت که این نمایشگاه مهمترین آوردگاه، معرفی توانمندنیها، فرصت‌ها و دستاورد‌های بی نظیر تولیدی کشور است. قناد زاده گفت امروز بازدید عمومی از نمایشگاه وجود ندارد و، اما از فردا عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه تخصصی دیدن داشته باشند. ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران از ساعت ۸ تا ۱۷ آماده پذیرش علاقه‌مندان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است