Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - اسطوره فوتبال ساحل عاج روز چهارشنبه اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از آاس، دیدیه دروگبا ستاره ۴۰ ساله سابق چلسی روز چهارشنبه رسما از دنیای فوتبال وداع کرد. این ستاره سابق ساحل عاج در دو مقطع حضور در جمع آبی های لندن ۹ فصل برای این تیم به میدان رفت و ۱۲ جام معتبر، از جمله ۴ لیگ برتر و لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۲ را به همراه این تیم کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروگبا با ۱۰۴ گل در ۲۵۴ بازی برترین گلزن آفریقایی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و همچنین او تنها بازیکن آفریقایی است که توانسته تعداد گل های خود در لیگ برتر را از ۱۰۰ عبور دهد.

اما به جز دروگبا، کدام بازیکنان آفریقایی توانسته اند نام خود را با گلزنی در لیگ برتر بر سر زبان ها بیندازند؟ اومنی اسپورت با کمک اوپتا نگاهی به این افراد انداخته که در ادامه می‌بینیم:

امانوئل آدبایور (۲۴۲ بازی، ۹۷ گل)

این مهاجم توگویی با پیراهن تیم های آرسنال، منچسترسیتی، تاتنهام و کریستال پالاس گلزنی در لیگ برتر را تجربه کرد. شاید ماندگار ترین تصویر از آدبایور، تصویر خوشحالی او بعد از گلزنی با منچسترسیتی به آرسنال، تیم سابقش باشد که بعد از گل تمام طول زمین را دوید تا در مقابل هواداران توپچی ها به خوشحالی بپردازد.

یاکوبو آیگبنی (۲۵۲ بازی، ۹۵ گل)

"یاک" نام خود را به عنوان یک تمام کننده قهار در باشگاه هایی نظیر پورتسموث، میدلزبورو و اورتون بر سر زبان ها انداخت. یکی از نکات بارز این بازیکن نیجریه ای آرامش باورنکردنی او در حین زدن ضربات پنالتی بود.

یحیی توره (۲۳۰ بازی، ۶۲ گل) 

با به ثمر رساندن ۲۰ گل آن هم به عنوان یک هافبک، یک تنه منچسترسیتی را به قهرمانی فصل ۱۴-۲۰۱۳ لیگ برتر رساند. توره به خاطر حمل توپ های انفرادی خود مشهور بود و در پایان فصل گذشته، از او به سان یک قهرمان در "اتحاد" تجلیل شد.

نوانکو کانو (۲۷۳ بازی، ۵۴ گل)

این بازیکن لاغراندام نیجریه ای از اعضای تیم آرسنال در جریان کسب دوگانه فصل ۰۲-۲۰۰۱ و همچنین عضو تین شکست ناپذیر توپچی ها در فصل ۰۴-۲۰۰۳ بود. صحنه ماندگار کانو، هت‌تریک او در اکتبر ۱۹۹۹ برابر چلسی در ۱۵ دقیقه پایانی بود که شکست ۲-۰ را به پیروزی ۳-۲ برای توپچی ها تبدیل کرد.

افان اکوکو (۱۶۰ بازی، ۵۲ گل)

در جریان پیروزی ۵-۱ نورویچ سیتی برابر اورتون در سپتامبر ۱۹۹۳، به نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق به زدن ۴ گل در یک مسابقه می‌شود.

سادیو مانه (۱۳۴ بازی، ۵۰ گل) 

با به ثمر رساندن ۲ گل در جریان پیروزی ۴-۱ لیورپول مقابل کاردیف در ماه گذشته به این آمار رسید‌. او در کنار بابی فرمینو و البته نامی که در ادامه این لیست خواهید دید، مثلث هجومی مخوفی در آنفیلد ساخته اند.

دمبا با (۹۹ بازی، ۴۳ گل)

از نظر نرخ گل به تعداد بازی دومین بازیکن برتر این فهرست است. با در لیگ برتر برای وستهم، نیوکاسل و چلسی بازی کرد و در سنت جیمز پارک خط حمله ای آتشین به همراه پاپیس سیسه ساخته بود. این دو بازیکن در دو فصل ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۳-۲۰۱۲ مجموعا ۵۰ گل برای نیوکاسل به ثمر رساندند.

فردی کانوته (۱۴۴ بازی، ۴۳ گل)

مرد سال فوتبال آفریقا در سال ۲۰۰۷، ۵ فصل را در لندن و به همراه تیم های وستهم و تاتنهام سپری کرد. البته موفقیت اصلی کانوته بعد از خروج او از لیگ برتر و پیوستن به سویا حاصل شد؛ جایی که او در دو فصل متوالی قهرمان جام یوفا شد و در هر دو فینال برای سویا گلزنی کرد.

ریاض ماهرز (۱۵۰ بازی، ۴۳ گل)

به عنوان بازیکنی گمنام از لوهاور به لسترسیتی پیوست و  با ۱۷ گل و ۱۱ پاس گل، نقشی اساسی در قهرمانی روباه ها در فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر ایفا کرد. او هم اکنون در منچسترسیتی یکی از بهترین بازیکنان پپ گواردیولاست.

شولا آمئوبی (۲۹۸ بازی، ۴۳ گل)

تمامی بازی ها و گل های آمئوبی در لیگ برتر با پیراهن نیوکاسل رقم خورده اند. او هرگز نتوانست در یک فصل تعداد گل های خود را دو رقمی کند (بهترین آمار آمئوبی ۹ گل در فصل ۰۶-۲۰۰۵ بود) با این حال در سنت جیمز پارک همواره از آمئوبی با احترام یاد می‌شود.

محمد صلاح (۶۱ بازی، ۴۰ گل)

پادشاه مصری هرگز نتوانست خود را به ترکیب اصلی چلسی تحمیل کند اما بعد از سپری کردن دورانی خوب در رم به لیگ برتر بازگشت تا این بار پیراهن لیورپول را به تن کند. او فصل قبل ۳۲ گل در لیگ برتر به ثمر رساند تا رکورد گلزنی در فصل های ۲۰ تیمی لیگ برتر را بشکند.

۷۷۱۲

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی اختصاصی ویژه لیگ برتر انگلیس دیدیه دروگبا یحیی توره محمد صلاح سادیو مانه جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، برترین‌های هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان ویژه سال ۱۴۰۲ در آئینی با حضور خانواده شهدا، مسئولان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر معرفی شدند.

از سوی هیأت داوران متشکل از مسئولان و کارشناسانی خبره، برترین‌های هنر انقلاب در خوزستان در سال ۱۴۰۲ و همچنین چهره و هسته سال این عرصه انتخاب شدند.

در این مراسم «حجت الاسلام آرش نیک نژاد» هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

همچنین «علی اکبر فلاحیان» سرپرست گروه سرود زهرائیون به عنوان هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد.

در بخش ادبیات پایداری هنرمند نویسنده» علی هاجری»، «حسین گلچین» و «بهنام کاوه» در رشته نمایش، «علی زارعی رضایی» در رشته شعر و در هنرهای تصویری «اُمید مدحج» و «سید مهدی ابطحی» در بخش دفاع مقدس و مصطفی محسنی برنده جایزه ویژه وعده صادق در بخش گرافیک؛ به عنوان شایسته‌های تقدیر هنر انقلاب استان خوزستان معرفی شدند.

پخش مستند به» رنگ جاودانگی» که گزارشی از برخی فعالیت‌های هنری شاخص استان خوزستان به شمار می‌آمد، سخنرانی علیرضا سمیعی پژوهشگر هنر انقلاب اسلامی، شعر خوانی حجت الله کفشیری، اجرای سرود حیدر علی حزباوی با موضوع وعده صادق و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معزز شهدا و همچنین خانواده مرحوم حاج احمد یلالی به عنوان پیشکسوت ادبیات پایداری آبادان و خرمشهر از دیگر بخش‌های این آئین بود.

کد خبر 6090505

دیگر خبرها

  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • با تنها ۷ بازی؛ صعود لیونل مسی به صدر جدول برترین گلزنان MLS
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است