Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@02:13:08 GMT

تعرض جنسی به بازداشت شدگان در عربستان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۵۷۱۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلویزیون الجزیره، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر، تأیید کرد بعضی از بازداشت شدگان در عربستان از جمله زنان شکنجه شده اند و به آنان تعرض جنسی شده است.ساره لی واتسون در مصاحبه با این شبکه گفت: دیده بان حقوق بشر هیچ پاسخی از مقامات سعودی درباره گزارش های مربوط به شکنجه و تعرض به زندانیان دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت شدگان در عربستان از جمله زنان مورد شکنجه و تعرض جسمی قرار می گیرند. 

لی واتسون افزود: گزارش هایی که به دست ما رسید نشان می دهد شماری از زنانی که هم اکنون در عربستان در بازداشت هستند، مورد بدرفتاری از جمله شلاق و تعرض جنسی قرار گرفته اند. ما این اطلاعات را که به دست خانواده های این زنان رسیده است، فاش نخواهیم کرد تا از آنان حمایت کنیم. ما از مدت ها پیش چنین اطلاعاتی دریافت کردیم.
گفتنی است دیده بان حقوق بشر به نقل از منابع مطلع تاکید کرده بود بازجوهای سعودی دستکم سه فعال زن عربستانی را شکنجه کرده اند. این سازمان افزود: این اقدام از ابتدای بازداشت این زنان در اوایل ماه مه سال 2018 صورت گرفت. دستکم یکی از این بازداشت شدگان که شکنجه شده و مورد تعرض جنسی قرار گرفته بود، سه بار برای خودکشی تلاش کرده است. این سازمان از مقامات سعودی خواست تحقیقات موثقی را درباره بدرفتاری با زندانیان صورت دهند. این سازمان همچنین از دیگر کشورها خواست صادرات سلاح به عربستان را تا زمانی که به حملات به یمن ادامه دهد، متوقف کنند.
سازمان عفو بین الملل هم پیش از این تأیید کرده بود فعالان عربستانی از جمله زنان در زمان بازجویی در زندان ذهبان در غرب این کشور، مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند. عفو بین الملل افزود: شوک با برق و شلاق از جمله شیوه های شکنجه بازداشت شدگان در عربستان است. این رفتارها باعث معلولیت بعضی از بازداشت شدگان شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خاورمیانه آفریقا دیده بان حقوق بشر بازداشت عربستان زنان شکنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که به رغم جنگ غزه تلاش مقامات آمریکایی برای عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو ادامه دارد، بلومبرگ از تشدید بازداشت‌ها در عربستان سعودی درباره این جنگ خبر داده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، منابع دیپلماتیک و گروه‌های حقوق بشر به بلومبرگ خبر دادند که بازداشت شهروندان عربستان سعودی که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی درباره جنگ غزه منتشر کرده بودند، تشدید شده است.

طبق این گزارش، یک چهره رسانه‌ای سعودی که گفته بود «هرگز نمی‌توان اسرائیل را بخشید»، بازداشت شده است.

یک شهروند عربستان سعودی که در شبکه اجتماعی در اعتراض به مواضع واشنگتن در جنگ غزه، خواستار تحریم رستوران‌های آمریکایی شده بود، هم دستگیر شده است.

به ادعای بلومبرگ، «پادشاهی (عربستان سعودی) این سیگنال را نشان می‌دهد که آماده پذیرش روابط دیپلماتیک با دولت یهود است اگر این کشور به تشکیل کشور فلسطین متعهد شود».

دیپلمات‌های مستقر در ریاض و گروه‌های حقوق بشری گفتند که بازداشت افراد حتی بالای 10 ساله به دلیل اظهارنظرهای آنلاین و محدودیت در آزادی بیان در عربستان سعودی عادی است اما موج اخیر دستگیری‌ها ناشی از نگرانی‌های امنیتی است که به طور خاص با حمله مرگبار هفت اکتبر حماس به اسرائیل و پیامدهای آن مرتبط است.

کد خبر 848912 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بازداشت لیدر هتاک سپاهان؛ عاقبت حرف زشت به زنان پرسپولیسی | تصویر
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • بازداشت لیدر جنجالی سپاهان پس از توهین به زنان پرسپولیسی
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود