Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:04:04 GMT

امیر لطفی از فرماندهان شجاع و مومن دفاع مقدس بود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۵۸۹۱

امیر لطفی از فرماندهان شجاع و مومن دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت امیر سیروس لطفی اولین فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین و دارنده نشان فتح عصر پنجشنبه در مسجد آقا سید علی قزوین برگزار شد.

دراین مراسم که آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمعی از بازاریان، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، مسئولان و گروههای مختلف مردم حضور داشتند یاد امیر سرافراز ارتش سیروس لطفی از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام غلامرضا صفایی رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم گفت: مهمترین دام شیطان هوای نفس، مقام و مسئولیت، ثروت و مال است و هر کس را به گونه ای فریب می دهد اما انسانهایی هستند که به دلیل ایمان و تقوای بالا هرگز در این دامها اسیر نمی شوند و رستگار می شوند.

وی بیان کرد: در تاریخ انسانهایی پیدا می شوند که از جان، مال و خانواده خود می گذرند تا نظام و کشورشان بماند و امیر لطفی از جمله افراد شاخصی بود که در سخت ترین شرایط مردانه در دفاع از انقلاب و کشور ایستاد و جنگید.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: امیر لطفی در عملیات طریق القدس و بیت المقدس و نیز در کنار صیاد شیرازی در کردستان حضور داشت و در عملیات کرخه نور به گونه ای شجاعانه جنگید که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان امیری فداکار یادکردندو فرمودند: این فرمانده جسور، شجاعانه، مومنانه و بی پروا در صفوف اول حرکت می کرد و فرماندهی شجاع و لایق بود.

وی افزود:امیر لطفی فردی لایق و شجاع در ارتش بود ودرجنگ خدمات ارزشمندی در عملیات نظامی انجام داد و الگویی مثال زدنی از شجاعت بود.

صفایی اظهارداشت: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، دشمنی ها نه تنها از سوی استکبار هرگز کم نشده بلکه بیشتر هم شده وامروز رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را که قربانی تروریست شده بعنوان مردمی تروریست معرفی می کند که بیانگر خوی ددمنشانه آنهاست.

رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بابیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهید ظهیرنژاد، صیاد شیرازی و امیر لطفی گفت: در شرایطی که ایران برای دفاع از مرزهای خود به فرماندهان شجاع نیاز داشت امثال لطفی ها موجب عزت کشور شدند.

وی اظهارداشت: امیر لطفی فرماندهی پابه رکاب بود؛ هرگز دنبال رفاه و راحتی نبود و خالصانه در دفاع از مرزها و کیان کشور گوش به فرمان فرمانده کل قوا بود و با سربلندی موجب عزت کشور شد.

صفایی تصریح کرد: در زمانی که مجموعه ای از کشورهای دنیا با تحریک صدام دنبال ریشه کن کردن انقلاب و نظام اسلامی بودند به لطف فرماندهان شجاعی چون امیر لطفی شکست خوردند و صدامی که به خیال خام خود می خواست یک هفته ای تهران را به اتکا استکبار و امریکا و دهها کشور غربی فتح کند، دیدید چه سرنوشتی پیدا کرد.

وی اظهارداشت: نقش امیر لطفی ها که در بدترین شرایط مسئولیت و فرماندهی را پذیرفتند و صف اول جبهه بودند بی نظیر و ماندگار است

حجت الاسلام صفایی گفت: مراسم یادواره بزرگانی چون امیر لطفی باید برای ما درس آموز باشد و باشکوه برگزار شود تا دیگران بدانند نظام اسلامی با شجاعت چه انسانهای بزرگی به مسیر خود ادامه می دهد.

رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: جنگ عظیم اقتصادی که امروز آمریکا شروع کرده با تحریم دارو و اقلام اساسی یک حرکت ضد انسانی است تا ریشه انقلاب را بزند اما در این توطئه نیز شکست خواهد خورد.

وی اظهارداشت:اینکه امروز برخی نسبت به اعدام مفسدان اقتصادی درایران جنجال می کنند امادربرابر جنایت در یمن، سوریه وغزه بی تفاوت هستند که نشان می دهد استکبار دروغگو و شیطان است.

صفایی یادآورشد: هفته بسبج را گرامی می داریم و قدردان این نهاد مردمی و مخلص که همواره در دفاع از ارزشها، در اقتصاد و سازندگی پیشگام و نجات بخش بوده هستیم.

وی بیان کرد: وعده خدا محقق شدنی است و بسبجیان دلاور در ۸ سال جنگ تحمیلی افتخار آفریدند.

صفایی اظهارداشت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی دشمن تلاش می کند با محور تفرقه بینداز و حکومت کن موجب نا امیدی مردم و بدبینی آنها به نظام شود که باید با بصیرت از این نقشه جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: روباه پیر استعمار در کنار آمریکا دنبال منافع خود هستند اما ملت ما با هوشیاری از این شرایط عبور خواهد کرد و رمز عبور از بحرانها دوری از اختلاف و حفظ وحدت و انسجام همه جانبه در کشور است.

در این مراسم یاد امیر لطفی گرامی داشته شد.

امیر سرتیپ سیروس لطفی از فرماندهان دلاور و پر افتخار دوران جنگ در لشکر ۱۶ زرهی قزوین بود که در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی در آزادسازی محورها و مناطق غرب و شمالغرب کشور از لوث وجود ضد انقلاب داشت و رشادت ها و شجاعت های این امیر رزمنده بویژه در عملیات طرق القدس، فتح المبین و بیت المقدس فراموش نشدنی است.

امیر لطفی در آزادسازی بانه نیز نقش مهمی داشت،   این فرمانده سابق لشکر ۱۶ زرهی قزوین در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دارنده نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی بعد از شهادت شهید فلاحی، زنده یاد ظهیرنژاد، به ریاست ستاد مشترک ارتش منصوب شد.

امیر لطفی در ۱۸ آبان امسال درگذشت.

کد خبر 4465927

منبع: مهر

کلیدواژه: لشکر 16 زرهی قزوین یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) با حضور امیر سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک خاتم‍الانبیا (ص) کشور، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولان در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگز شد.

در این مراسم بیش از ۲۵۰ نفر از فرماندهان و اساتید دانشگاه‌ها، فرماندهان مراکز آموزش تخصصی و وظیفه آجا، فرماندهان گروهان، گردان و مربیان منتخب، فرماندهان ارشد نظامی و مناطق پدافند هوایی، هوایی و دریایی و فرماندهان آموزش یگانی منتخب آنها و دست اندرکاران مهارت آموزی نیرو‌ها بصورت حضوری و وبیناری تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم از اپلیکیشن نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها