Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا هادی مقیمی پنجشنبه‌شب در شب‌شعر که به مناسبت سالروز بزرگداشت ورود امام رضا (ع) به روستای خرانق برگزار شد، افزود: بدون شک هنر، فرهنگ، ادبیات و شعر می‌تواند تأثیر بسزایی در بازخوانی هویت فرهنگی ما داشته باشد.
وی اضافه کرد: در شهرستان اردکان خوشبختانه انجمن‌های ادبی فعالی وجود دارد و امید است در دیگر بخش‌ها نیز انجمن‌های ادبی تشکیل و گسترش یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار اردکان بابیان اینکه فرهنگ مهم‌ترین وسیله انتقال هویت ماست و کمک‌های قابل‌توجهی به شناساندن مردم و کشور به دنیا کرده است ،تصریح کرد: با توجه به قدمت خرانق و همین‌طور آثار باستانی منحصربه‌فردش ، می‌توان برنامه‌ریزی لازم را برای ورود هر چه بیشتر توریست‌ها کرد و از طریق ورود گردشگر هم‌شغل ایجاد کرد و هم فرهنگ غنی خودمان را به کشورهای دیگر انتقال داد .
مقیمی اظهار امیدواری کرد که این محفل ادبی با برنامه‌ریزی خوبی که صورت می‌گیرد در سال‌های آتی به‌صورت فعال‌تری ادامه پیدا کند.
وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت محفل امشب این است که 80 درصد بانوان این روستا حضور دارند و این نشان می‌دهد زمینه برای رشد و پیشرفت ادبیات در این بخش وجود دارد.
فرماندار اردکان گفت : انجمن‌ها و تشکل‌های ادبی باید به‌صورت منسجم‌تر و سازمان‌یافته‌تر دنبال شود .
مقیمی اظهار داشت :تردد امام رضا(ع) از مدینه به مشهد در کشور گرامی داشته می‌شود، این مسیر منشأ خیروبرکت هست و لازم است که تمام دستگاه‌های اهتمام ویژه‌ای به زائرین امام رضا (ع) داشته باشند که با مشکلی مواجه نشوند.
روستای خرانق مرکز این بخش در 85 کیلومتری شرق اردکان قرار دارد و از روستاهای تاریخی استان یزد محسوب می‌شود .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ادبیات امام رضا باستانی شعر مشهد 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان‌شناسان از تپه قلعه «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد، اظهار داشت: در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود ۵۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

وی گفت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان‌شناسان از تپه قلعه «فلک‌الافلاک»، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، افزود: پرونده قلعه «فلک‌الافلاک» و دره خرم‌آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به‌عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان‌شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد خبر 6093629

دیگر خبرها

  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ژاکت مدیر بایرن خبرساز شد: بیش از ۳۰ سال قدمت!
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است