Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از جمله قابلیت‌های مهم ناوشکن «سهند» این است که این ناو به مدد سازه قوی که از آن برخوردار است، بدون پشتیبانی قابلیت دریانوردی به مدت بیش از ۱۵۰ روز در آب‌های متلاطم را داراست. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در سال ۱۳۶۷ در حمله ناجوانمردانه آمریکا به نیروی دریای ارتش، یک ناوشکن و یک ناو موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران به شدت مورد حمله قرار گرفتند و دچار آسیب‌های بسیاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از حدود چهار سال پیش، کار احیا و ساخت این ناوشکن و ناو موشک‌انداز که به ترتیب «سهند» و «جوشن» نامگذاری شدند، در نیروی دریایی آغاز شد.   کار احیای سهند و جوشن به شرطی در نیروی دریایی ارتش آغاز می‌شود که ناو‌های جدید، به مراتب قوی‌تر و با قابلیت‌های بسیار بیشتر از ناو‌های قبل از حمله آمریکا باشند؛ به گونه‌ای که بتوان ناوشکن سهند و ناو موشک‌انداز جوشن را یک ناوشکن تماما ایرانی قلمداد کرد.

سرانجام امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری ۳۰ آبان امسال، از عملیاتی شدن این ناوشکن در آب‌های جنوب خبر داد و گفت: هفته آینده شاهد الحاق یک ناوشکن جدید با نام «سهند» و با ظرفیت‌های بالاتر از جماران و توانایی حمل بالگرد‌های بزرگ و سامانه‌های موشکی و جنگنده‌های به‌روز شده به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش خواهیم بود.  

پیش‌تر و در تاریخ ۹ مرداد امسال، فرمانده نداجا گفته بود: آخرین آزمایش‌های سهند در شهریور ماه در دریا انجام می‌شود و بعد از آن به نیروی دریایی راهبردی الحاق می‌شود.  

طول ناوشکن سهند بین ۹۵ تا ۹۸ متر خواهد بود و بیشترین میزان عرض بدنه آن نزدیک به ۱۲ متر است. ضمن اینکه سنگینی «سهند» نزدیک ۲ هزار تُن خواهد بود، اما با این وجود، ۴ موتور دیزلی تعبیه شده در این غول دریایی ۲ تنی، هم به افزایش سرعت و هم به کاهش زمان چرخش ناو کمک بسیاری کرده‌اند.

از جمله قابلیت‌های مهم ناوشکن «سهند» این است که این ناو به مدد سازه قوی که از آن برخوردار است، بدون پشتیبانی قابلیت دریانوردی به مدت بیش از ۱۵۰ روز در آب‌های متلاطم را داراست. علاوه بر این، ناوشکن سهند قادر به طی مسافت ۱۵ هزار کیلومتر در مدت ۲۰ روز است.

اضافه شدن ناوشکن «سهند» به ناوشکن «جماران» و احیای ناوشکن «دماوند» (که قرار است تا پایان امسال صورت بگیرد) در کنار ناو‌های موشک‌انداز «پیکان»، «جوشن»، «درفش» و «نیزه» و همچنین ناو‌های پشتیبانی «بوشهر» و «بندرعباس»، قدرت ناوگان دریایی کشور را به حد قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهد و دست برتر را در آب‌های منطقه و پیرامونی کشورمان، در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناوشکن سهند ناوشکن ایرانی سهند جماران ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس

همسر ایرانی ژوزه مورایس استوری جدیدی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان چند روز قبل اعلام کرد که مسلمان شده است. او با شیدا مقصودلو، بازیگر ایرانی ازدواج کرده و حالا همسر ایرانی سرمربی سپاهان تصویری از خودش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

دیگر خبرها

  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس