Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین‌المللی مستقر در وین، در نشست فصلی شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی، در پاسخ به اظهارات بی اساس تعداد اندکی از کشورها در نشست شورای حکام اظهار داشت: مایه تأسف عمیق است که برخی ها تلاش دارند تا این نهاد مهم را از مسئولیت اصلی خود خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ادعاهای واهی رژیم سعودی و امارات درخصوص مداخله تهران در امور کشورهای منطقه و دامن زدن به تروریسم گفت: این حکومت ریاض و امارات است که بسیاری از مراکز تندروی مذهبی را ایجاد کرده و از آن پشتیبانی مالی می کنند. تبلیغ وهابیسم که از لحاظ تئوری دینی پدرخوانده همه تروریست ها در گذشته و حال به شمار می آیند، ایجاد شبکه تروریستی القاعده که عامل حادثه ۱۱ سپتامبر بود و هنوز هم در بسیاری از مناطق در غرب آسیا و آفریقا فعال است؛ راه اندازی گروه شبه نظامی در عراق برای مقاصد خاص علیه مردم و دولت این کشور که بعد تبدیل به داعش شد و تقریبا همه مناطق سوریه و عراق را تخریب کرد.

غریب آبادی ادامه داد: تحمیل سه سال جنگ خانمان سوز بر مردم یمن که موجب بروز اوضاع رقت‌انگیز شده است، به طوری که سازمان های بشردوستانه برای کمک رسانی فریاد می زنند اما به گوش های کر می خورد، گروگان گرفتن نخست وزیر قانونی یک کشور و اجبار او به استعفاء و تحمیل شرایط بحرانی به آن کشور، اعزام گروه های تروریست دولتی به کشور دیگر برای سلاخی وحشیانه شهروندشان که البته پیشرفت تمدنی عربستان در تغییر شمشیر به اَره قابل توجه است؛ کشتن هزاران مسلمان در مراسم حج بدون پیگرد قضایی مجرمان از دیگر جنایات رژیم سعودی بود که اقای غریب آبادی به آنها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما درک می کنیم که برای جبران ماجراجویی های شکست خورده این کشورها در جبهه های مختلف در منطقه، آن ها تلاش می کنند تا توجه جامعه بین المللی را از واقعیت های میدانی منحرف کنند.  

سفیر و نماینده دائم کشورمان در واکنش به ادعاهای بی اساس هیأت آمریکایی علیه کشورمان نیز گفت: قابل توجه است که برجام یک توافق درباره حوزه تمرکزی خاص بوده است که صرفا موضوع هسته ای را پوشش می دهد و هرگونه تلاش برای ایجاد ارتباط بین این موضوع با موضوعات دیگر، از جمله مسائل منطقه ای، بی فایده و محکوم به شکست است.

وی همچنین اظهارنظرات مخرب آمریکا و برخی متحدان شکست خورده اش در منطقه علیه این توافق را در تضاد با حمایت اکثریت قاطع کشورهای عضو آژانس در حفظ و اجرای برجام به عنوان نمونه ای موفق از چندجانبه گرایی دانست.

نماینده دائم کشورمان همچنین برای رسیدن به درک مشترک درخصوص ماهیت واقعی رفتار آمریکا در سراسر جهان، به چند نمونه از آن اشاره کرد و گفت: این آمریکاست که به بهانه تضمینی برای امنیت ملی خود، سلاح های هسته ای در اختیار دارد، از آن استفاده کرده است و دیگران را به استفاده از آن به عنوان یک جنگ افزار تهدید می کند.

وی افزود: این آمریکاست که با حمایت همه جانبه خود از رژیم اسرائیل، مانع دراز مدت در مسیر ایجاد منطقه آزاد عاری از سلاح های هسته ای در خاورمیانه شده است؛ این آمریکاست که تندروها و تروریست ها را در منطقه خاورمیانه ایجاد و حمایت کرده است؛ این آمریکاست که اکثر تحریم های یکجانبه علیه دیگر کشورها را به عنوان ابزاری برای اخاذی های سیاسی اعمال می کند.

غریب آبادی ادامه داد: این آمریکاست که شماری از نظام های سیاسی را در سراسر جهان با مداخله مستقیم یا غیر مستقیم سرنگون کرده است؛ این آمریکاست که با فاصله زیاد، تأمین کننده سلاح به مناطق مستعد برای جنگ، به ویژه به دیکتاتورها به بهای قربانی کردن به اصطلاح ارزش هایش است.

نماینده دائم کشورمان تصریح کرد: این آمریکاست که صدها پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد که در برخی از آن ها سلاح های تاکتیکی هسته ای مستقر کرده است و این آمریکاست که در منطقه خلیج فارس که هزاران مایل از سرزمین اصلی اش دور است، حضور نظامی دارد و بر تنش و بی ثباتی در منطقه می دمد.

وی افزود: این موارد، صرفا نگاهی مختصر به واقعیت هاست، در حالی که ایران هرگز به دنبال سلاح های کشتار جمعی نبوده است و خود قربانی استفاده از چنین سلاح هایی به شمار می آید، و هرگز به اندازه طول عمر کل آمریکا به کشوری حمله نکرده است، و حتی عامل اصلی ثبات بخشیدن در منطقه است و در عین این که خود قربانی تروریسم دولتی و غیردولتی است اما در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پاسخ به اطلاعات گمراه کننده و جعلی رژیم اسرائیل مجددا به این نکته اشاره کرد که مدیر کل آژانس ۱۳ بار به صراحت به شورای حکام اعلام داشت که تعهدات هسته ای ایران ذیل برجام بطور کامل اجراء شده است.

وی با اشاره به سوابق ادعاهای کذب مطرح شده در چند دهه اخیر علیه کشورمان گفت: این ادعاهای بی اساس، برای ایجاد اختلال در کار حرفه ای این نهاد مهم است.  

غریب آبادی به مذاکرات و نقشه راه توافق شده بین ایران و آژانس در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: در گزارش پایانی مدیرکل به شورای حکام در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵، به صراحت آمده است که هیچ نشانه معتبری از فعالیت های مرتبط با توسعه وسایل انفجاری هسته ای در ایران وجود ندارد و آژانس، هیچ نشانه معتبری از انحراف مواد هسته ای به جنبه های احتمالی نظامی مشاهده نکرده است و بر این اساس، این ادعاها در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ از سوی شورای حکام مختومه اعلام شد.

وی این ادعاهای بی شرمانه مطرح شده از سوی رژیم اسرائیل را تلاشی برای مخفی کردن سوابق وحشتناک این رژیم در عدم پایبندی اش به هنجارها و قواعد عدم اشاعه ای بین المللی مرتبط دانست و به اظهارات مدیرکل آژانس بعد از اظهارات سخیف نخست وزیر صهیونیستی در نشست سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد که گفته بود، آژانس بازرسی های مربوط به دسترسی تکمیلی را که پس از فاصله کوتاه زمانی بعد از درخواست صورت می گیرد، نسبت به همه مکان هایی که لازم به بازدید بود، انجام داده است و هیچ اطلاعات ارائه شده را با توجه به ظاهر آن قضاوت نمی کند و استقلال آژانس در ارتباط با اجرای فعالیت های مرتبط با راستی آزمایی، برای اعتبار آن بسیار حیاتی است.

نماینده دائم کشورمان گفت: رژیم اسرائیل با این تلاش های بی منطق، نمی تواند برنامه تسلیحاتی هسته ای خود را، که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است، مخفی کند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تصاویر اولیه از اسکله‌ای را که از هفته گذشته ساخت آن را در سواحل غزه آغاز کرده است، منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز دوشنبه تصاویر اولیه از اسکله دریایی را که به ادعای آنها قرار است برای کمک‌رسانی به نوار غزه در مقابل سواحل این منطقه ایجاد شود، منتشر کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، ارتش آمریکا از هفته گذشته ساخت این اسکله موقت را در نزدیکی سواحل غزه آغاز کرده است. ساخت این اسکله در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا هیچ تاکیدی به رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای انتقال کمک‌ها ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا فاش کرد که هزینه ایجاد ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه ۳۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به نقل از ایسنا آمریکا قصد دارد این اسکله موقت را با هدف کمک به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد کند. احتمالا ساخت این اسکله در ماه مه به پایان خواهد رسید و در نهایت به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهد شد.

پنجشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ارتش آمریکا ساخت اسکله شناور را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه آغاز کرده است.

مارس گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور بندر موقتی را در ساحل دریای مدیترانه در غزه برای کمک‌رسانی ایجاد خواهد کرد. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون هم گفت: می‌توانم تایید کنم که کشتی‌های نظامی ما مراحل اولیه از ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند.

رایدر گفت: پنتاگون نوعی حملات خمپاره‌ای در غزه را رصد کرده است که منجر به آسیب‌های جزئی در منطقه ساخت بندر موقت شده است. نیروهای آمریکایی هنوز انتقال هیچگونه چیزی به این منطقه را آغاز نکرده‌اند و هیچ نیروی آمریکایی بر روی خاک این منطقه وجود ندارد.

مسئولان آمریکایی می‌گویند ساخت این بندر موقت شامل استقرار نیروهای آمریکایی در نوار غزه نیست اما سربازان آمریکایی در زمان ساخت بندری که نیروهای اسرائیلی بر آن نظارت خواهند داشت، در نزدیکی غزه خواهند بود.

به دنبال مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی، آمریکا که خود حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و ایجاد فاجعه انسانی در این منطقه بوده است، اعلام کرد قصد دارد یک اسکله موقت و پلی را در مقابل سواحل غزه به‌عنوان جایگزین مسیرهای زمینی برای کمک‌رسانی به غزه ایجاد کند.

آمریکا با این اقدام می‌خواهد از موج انتقادات بین‌المللی علیه خود به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی که دست به نسل‌کشی مردم غزه زده است، بکاهد و خود را به‌عنوان طرفی نشان دهد که به غیرنظامیان و حقوق آن‌ها و کمک‌رسانی به آن‌ها توجه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر مدعی شد می‌توان از طریق این بندر روزانه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی را به ساکنان غزه رساند. مسئولان بین‌المللی می‌گویند شمال غزه با قحطی روبرو است و ۷۰ درصد ساکنان از گرسنگی فاجعه‌باری رنج می‌برند.

دیگر خبرها

  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست