Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی خلیل‌الله مرتضایی، معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) از سال 62 تاسیس شده که تاکنون منشأ خیر و برکت بوده است.

وی بیان کرد: این حوزه علمیه در دو بخش حوزوی خواهران و برادران فعال است که در حال حاضر 60 طلبه در بخش برادران و 150 طلبه در بخش خواهران مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند افزود: همچنین مهدکودک الصدیق بیرجند نیز تاسیس شده که کودکان 4 تا 6 سال در آن قرآن را فرامی‌گیرند و با آموزه‌های قرآن آشنا می‌شوند.

مولوی مرتضایی تصریح کرد: 150 نفر از کودکان اهل سنت دوره‌های دبستان و راهنمایی در استان وجود دارند که در بحث تجوید، احکام و روخوانی و روان‌خوانی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورودی حوزه علمیه الصدیق در سال جاری در بخش حوزوی 40 نفر بوده است، ادامه داد: در مجموع روزانه 400 نفر از طلبه‌های اهل سنت استان در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند، مهم‌ترین مشکل حوزه علمیه الصدیق را کمبود فضای آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: فضای آموزشی و خوابگاه حوزه علمیه مطلوب نیست و کتابخانه آن نیز امکانات لازم را ندارد.

مولوی مرتضایی یادآور شد: امروز وحدت یکی از اساسی‌ترین رموز موفقیت در جوامع بشری است و باید وحدت و انسجام در میان مسلمانان تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

سید حسن هاشمی

علی مولوی حقیقی

کد خبر 6093401

دیگر خبرها

  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم