Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- دومین یادواره سرداران و 80 شهید فیروزآباد میبد با حضور خانواده های معظم شهدا ، مردم و مسئولین استان یزد و شهرستان میبد در حسینیه چهارده معصوم (ع) شهر میبد برگزار شد.

به گزارش ایرنا رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا پنجشنبه شب در این مراسم گفت: در دنیا یک عده ای می میرند و یک عده ای نیز با رسیدن به درجه شهادت ، برد در زندگی را نصیب خود می کنند، همه امامان ، اولیا و همه صالحین در دنیا از خدا می خواهند که مرگ آنها را شهادت در راه خودش قرار دهد ، اما رسیدن به مرحله شهادت کاری دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجه ‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری با اشاره به اینکه زمانی از نماز خواندن لذت می بردیم اما اکنون با چیزهایی که ما را مشغول کرده ، تنها 10 دقیقه ای برای نماز خواندن وقت می گذاریم تصریح کرد: برای نیل به شهادت ، لازم است از گناهانی که باعث شده لذت های ما تغییر کند ، دعاها ما اجابت نشود و به بلا دچار شویم دست بکشیم .
ماندگاری ادامه داد : هر سال گناهان ما زیاد تر می شود با اینکه هر سال مراسم های عزاداری ما با بیشترین جمعیت برگزار می شود و این موضوعی است که باید بنگریم که چه کرده ایم ، اگر عشق امام حسین (ع) داریم باید از او بپرسیم که آیا به ما اجازه می دهد کارهایی چون مردم آزاری ، همسایه آزاری ، مقید نبودن به نماز ، بی حجابی ، گرانفروشی ، بی انصافی ، چشم چرانی ، حقوق نجومی ، دست درازی به بیت المال ، احتکار ، اختلاس و... مرتکب شویم.
وی گفت : اگر ما بخواهیم از مرتکب شدن گناه در جامعه جلوگیری کنیم باید مسیر های گناه را با کم کردن اختلاط زن و مرد در جامعه و پرداختن به امر به معروف و آسان تر کردن ازدواج ها کور کنیم.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا همچنین گذشت از خطاهای مردم ، گذشت از مال و تعلقات دنیوی و گذشت از جان را از دیگر راه های برای نیل به شهادت عنوان کرد.
از سه هزار و 850 شهید استان یزد ، 510 شهید را شهرستان میبد تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي يادواره شهدا فيروزآباد ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج