Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله جاودان گفت: وقتی قیامت به پا شود انسان از خواب غفلت بیرون می آید در حالی که قیامت همین الان هم برپا است و ما در اثر غفلت آن را مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی جاودان درجلسه هفتگی درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت: انسان در دنیا خواب عمقی دارد وقتی مرگ می آید چشمان او باز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه افزود: این عالم حقیتی دارد که همه آن را مشاهده نمی‌کنند وقتی مرگ سراغ آنها می‌آید پرده از چشمان آنها می‌افتد. بعد از ورود به برزخ چشم آنها از یک خواب طولانی باز می شود.

آیت‎الله جاودان با اشاره به اینکه انسان در قیامت به بیداری کامل می‌رسد، عنوان کرد: وقتی قیامت به پا شود انسان از خواب غفلت بیرون می آید در حالی که قیامت همین الان هم برپا است و ما در اثر غفلت آن را مشاهده نمی‌کنیم همچون شخص عینکی که عینک به چشم دارد چون عادت کرده در اثر عدم توجه دنبال آن بگردد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انبیا و اولیاء الهی پرده غفلت ندارند، اظهار کرد: در قیامت چشم انسان تیز شده و تا عمق عالم پیش می‌رود و می‌بیند؛ عمق همین عالم قیامت است؛ عمق درجه اول آن بزرخ و عمق درجه دیگر آن قیامت است؛ این عمق‌هایی که در عالم است برای ما قابل مشاهده نیست.

وی با بیان اینکه ترس انسان برای آینده و حزن او برای گذشته است، ابراز کرد: کار برای آخرت نقد است، هرکس برای آخرت خود کار کند و تقوا پیشه کند دیده او باز شده و بهشت را در همین دنیا حس می‌کند چنین افرادی ترس و حزن ندارند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اولیا الهی کسانی هستند که ایمان آورده و پیش از ایمان آوردن سال‌های طولانی از عمر خود را به تقوای جدی، دقیق و شدید پرداختند، گفت: کسی که تقوا دارد ایمان می‌آورد تقوا بر اساس ایمان است اما ایمان سبب دوام تقوا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس به تقوا برسد از همین جا بهشت او آغاز می‌شود، اظهار داشت: کسانی که حرام می‌خورند یا گناه می‌کنند از همین الان در داخل آتش هستند. اما امروز چون پرده بر دیده آنها است این آتش را حس نمی‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید گناه از زندگی انسان برود هر گناهی یک نجاست و بوی بد دارد، هرکس گناه کرده بوی بد می‌دهد تا زمانی که توبه کند، عمل خیر برای انسان بوی عطر می‌آورد، پیوستگی به اعمال خیر برای انسان تقوا ایجاد می‌کند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد بیرجند حسن روحانی ارومیه ارزانی آذربایجان غربی سنندج مراجع و علماء مراجع هفته کتاب و کتابخوانی ایمان و تقوا ایمان به خدا علم و ایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری گفت: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد و گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است. اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • دلیل اهتمام امام صادق(ع) به فعالیت‌های علمی و شاگردپروری
  • سلیمی تراکتور را رفت و برگشت کرد!(عکس)
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف