Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@09:36:14 GMT

حقوق های سال آینده 25 درصد افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۹۶۸۷

صراط:

محمد حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تغییرات در بودجه سال 98 و احتمال افزایش سطح حقوق و دستمزدها اظهار داشت: طبق حکم قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم هر سال صورت گیرد، از آنجایی که تورم در سال 97 از تک رقمی به 2 رقمی رسیده است انتظار می رود حقوق سال آینده افزایش چشمگیری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: با این حساب باید حقوق های سال آینده از افزایش قابل قبولی برخوردار باشد تا حداقل قدرت خرید اقشار جامعه تغییر نکند و سطح رفاه و معیشت شان دست خوش تغییرات منفی نشود.

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای افزایش حقوق های سال آینده نرخی را در نظر گرفته است، هر چند این نرخ متناسب با نرخ تورم نیست اما افزایش قابل توجهی برای حقوق ها و دستمزدها در نظر دارد.

وی با اشاره به نحوه افزایش حقوق ها در سال 97 بیان داشت: در بودجه سال 97 افزایش حقوق ها پلکانی دیده شده بود به نحوی که حقوق افراد بالا 5 میلیون تومان افزایش پیدا نمی کرد و حقوق های دیگر تا 20 درصد افزایش یافت؛ مکانیزم این افزایش نیز به این گونه بود هر که حقوق کمتری دریافت می کرد، با درصد افزایش بیشتر رو به رو می شد.

حسینی درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت با نسخه پلکانی، حقوق های سال 98 را افزایش می دهد، اظهار داشت: دولت در نظر دارد به روش پلکانی حقوق های سال آینده را افزایش دهد بنابراین روش در سال بعد تغییر چندانی نخواهد داشت و تنها تغییر در میزان افزایش است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: دولت در نظر دارد حقوق های سال آینده را بین 20 تا 25 درصد و به صورت پلکانی افزایش دهد، مانند سال 97، حقوق اقشار پردرآمد افزایشی نخواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: محمد حسینی افزایش حقوق بودجه سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • نتانیاهو : فشارها بر حماس افزایش می‌یابد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد