Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:10:18 GMT

43 بیمار قزوینی در انتظار پیوند کلیه قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۹۷۹۰

43 بیمار قزوینی در انتظار پیوند کلیه قرار دارند

قزوین - ایرنا - رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: در حال حاضر 43 بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.

فاطمه اشدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 6 بیمار کلیوی تحت پوشش نیز در آستانه عمل پیوند قرار دارند.
وی اضافه کرد: بر اساس نامه وزارت بهداشت و درمان، انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و شعبات آن در کشور تنها مرجع قانونی جهت تشکیل پرونده برای پیوند زنده به زنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشدری با اشاره به اعزام بیماران به استان هایی چون تهران برای پیوند کلیه گفت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین از چند سال گذشته به دنبال راه اندازی مرکز پیوند کلیه در قزوین است که به نظر می رسد با توجه به هماهنگی های انجام شده در سال جاری و یا آینده این موضوع عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: با راه اندازی مرکز پیوند کلیه در قزوین گام بسیار بزرگی در جهت این عمل حداقل از نظر تسهیل در رفت و آمد بیماران برداشته خواهد شد.
اشدری ، خرید بالغ بر 30 دستگاه دیالیز توسط خیرین انجمن و اهدای آن به مراکز دیالیز در سطح استان را از جمله فعالیت های انجام شده توسط بیماران انجمن عنوان کرد.
وی افزود: افرادی که دیالیز می شوند سه بار در هفته و یک روز در میان و هر بار چهار ساعت باید از دستگاه دیالیز استفاده کنند تا زنده بمانند .
رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین افزود: در حال حاضر 470 بیمار دیالیزی همراه با 149 بیمار کلیوی در استان تحت پوشش خدمات این انجمن قرار دارند.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان بيماران كليوي دياليز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد

 ۲۲ بهمن ماه سال گذشته بود که اعضای تیم بسکتبال "رستمی" که به نمایندگی از استان قزوین در رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور در قم شرکت کرده بودند، در مسیر بازگشت دچار سانحه رانندگی شدند.

این حادثه تلخ زمانی رخ داد که چهار بسکتبالیست کشورمان در شرایطی که به دلیل خرابی خودروی سواری خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که دچار آتش سوزی شده بود، دچار سانحه شدند.

محمدامین کاظمی و امیرمحمد اردکانی ورزشکارانی بودند که به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ ماه، امروز پیکر رهام یزدی، سومین بسکتبالیست قزوینی نیز امروز پس از تشییع در بهشت صدر قزوین به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد