Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@20:22:45 GMT

ادامه کاهش بهای نفت در بازار آسیا

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۹۸۳۸

در بازار آسیا، بهای ‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک (وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت) و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال (نفت خام ‏شاخص اروپا‏)، در آغاز معاملات روز جمعه کاهش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­نگرانی از افزایش عرضه نفت به بازار عامل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین شاخص نیویورک، (‏‏‏دبلیو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی.آی) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در آغاز معاملات امروز الکترونیک ‏بازار نفتی ‏سنگاپور، ‏برای تحویل ‏در ماه ژانویه با یک دلار و 34 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 53 دلار و 29 سنت رسید.  بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات امروز این بازار با 63 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 61 دلار و 97 سنت رسید.  با توجه به اینکه دیروز در آمریکا تعطیل بود بازار نفت هنوز نتوانسته است تاثیر افزایش ذخایر تجاری نفت خام آمریکا برای خود هضم کند. ذخایر تجاری نفت خام آمریکا تا هفته گذشته دو برابر افزایش یافته است.  کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و شرکای غیر عضو آن از جمله روسیه، قرار است در روزهای ششم و هفتم دسامبر در وین اتریش نشستی را درهمین رابطه برگزار کنند. در این نشست تصمیم گرفته خواهد شد که آیا باید تولید نفت محدودتر شود یا خیر.  نتایج برگزاری این نشست در آمریکا به دقت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. این مسئله از آنجا برای آمریکا بسیار مهم است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه از عربستان سعودی خواست با تولید بیشتر زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی فراهم کند. رئیس جمهوری آمریکا از عربستان سعودی برای تلاش هایی که تاکنون برای پایین نگه داشتن قیمت نفت در بازار جهانی به عمل آورده است تشکر کرد.  یک کارگزار نفتی در گفتگو با بلومبرگ، خبرگزاری که بیشتر خبرهای مالی و اقتصادی را در جهان پوشش می دهد، اعلام کرد قیمت نفت در بازار جهانی باز هم کاهش خواهد یافت. زیرا دونالد ترامپ همچنان بر عربستان سعودی و سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) برای تولید بیشتر فشار وارد می کند. امری که با افزایش ذخایر تجاری نفت خام آمریکا همراه شده است. اما ادامه این وضع این بار ممکن است معادله را تغییر دهد. زیرا کشورهای عضو اوپک دیگر حاضر نیستند در زمینه عرضه نفت آن گونه که آمریکا انتظار دارد عمل کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نفت کاهش بها بازار آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود