Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:28:15 GMT

«وحدت» رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۰۴۱۱

«وحدت» رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان است

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وحدت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان وحدت بوده و هست.

وی افزود: اساس دین و مذهب اسلام مربوط به توحید و کلمه وحدت است و بعد از ایمان به خداوند به مسلمانان تکلیف شده است که وحدت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: پیامبر اکرم زمانی که از مدینه هجرت کرد اولین کاری که انجام داد برقراری وحدت بین انصار و مهاجرین بود بنابراین نتیجه می‌گیریم وحدت در دین مبین اسلام و بین مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: دشمنان اسلام چندین بار سعی کردند وحدت بین علمای شیعه و سنی را خدشه‌دار کنند اما همیشه در این راه مأیوس می‌شوند چراکه اساس دین اسلام وحدت است و استان گلستان حرف‌های زیادی درزمینهٔ وحدت برای گفتن دارد.

وی افزود: از آن جایی که کفر و استکبار جهانی تلاش می کند بین مسلمانان تفرقه اندازی کند لازم است مسلمانان بین شیعه و سنی فرقی نگذرند چراکه همه مسلمان هستیم و دشمن اسلام را هدف قرار داده است.

ویژه برنامه کاروان قرآنی منادیان وحدت در گلستان برگزار شد

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: وحدت عامل اقتدار و عزت امت مسلمان و عامل عظمت و اقتدار ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮐﻔﺮ و ﻧﻔﺎﻕ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻑ است.

وی با اشاره به تقارن هفته وحدت و هفته بسیج اظهار کرد: به مناسبت همزمانی هفته بسیج  و وحدت دومین ویژه برنامه کاروان قرآنی منادیان وحدت در استان گلستان از یکشنبه ۲۷ آبان ماه آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این طرح قرآنی با هدف ایجاد اُنس با قرآن کریم و ایجاد فضای همدلی و وحدت در ایام میلاد پیامبر اکرم، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان برگزار می شود.

وی افزود: این طرح با حمایت سازمان دارالقرآن الکریم و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جبهه فعالان قرآنی استان گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: در طرح کاروان قرآنی منادیان وحدت که از تاریخ ۲۷ آبان مصادف با ۱۰ ربیع الاول  شروع شده و تا پنج آذر (۱۸ ربیع الاول) به طول خواهد انجامید، ۱۵ ویژه برنامه در سراسر استان گلستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 4465750

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان

سید علی مهاجر شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نکوداشت ۲۹۱ مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن، در جوار آرامگاه وی در مراوه تپه گفت: امسال برای دومین بار برنامه‌های متنوعی به مناست دهه گرامیداشت این شاعر نامی در تمام ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری سالگرد تولد مختومقلی را فرصت خوبی برای نمایش دوباره وحدت در گلستان دانست و گفت: اقوام و مذاهب ساکن در این دیار در یک سنگر فعالیت دارند و با اتحاد در مقابل همه موانع و چالش‌ها ایستادگی می‌کنند.

معاون استاندار گلستان افزود: با توجه به حجم بالای مهمانان شرکت کننده در آیین گرامیداشت تولد مختومقلی باید تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی و ارائه خدمات امدادی، اورژانسی، ساماندهی پارکینک خودرو‌ها و روشنایی محوطه و زیباسازی محل آرامگاه و اطراف آن با لوازمی که معرف قومیت ترکمن است، اندیشیده شود.

سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مختومقلی فراغی عارف و دانشمند فرزانه‌ای است که در راستای انسانیت، تقوا و ترویج فرهنگ قرآن کریم و احترام به اهل بیت (ع) همت گمارده است.

او افزود: شعر و هنری که در راستای آموزه‌های دینی و اسلامی با ایجاد و تداوم وحدت و همدلی و رضای خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به همراه داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

او تاکید کرد: ادارات کل و دستگاه‌های اجرائی استان و شهرستان، در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه هم با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر قوم ترکمن ۲۷ اردیبهشت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود گفت: ما باید از تجربیات سال‌های گذشته بهره ببریم و برای حل مشکلات اقدام کنیم، تا پشتیبانی شایسته‌ای از این مراسم شود.

امان محمد باشقره، مختومقلی فراغی را یکی از محور‌های وحدت در گلستان دانست و بیان کرد: مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر ایرانی با محوریت وحدت، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه در روز‌های منتهی به مراسم، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آرامگاه مختومقلی فراغی حضور خواهند داشت ادامه داد: تامین آب شرب بهداشتی و سالم، بهبود روشنایی محوطه و محیط پیرامونی همراه با افزایش ولتاژ برق، پاکسازی و زیبا سازی محوطه، پیش بینی و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه، بهبود عبور و مرور خودرو‌ها و نیز افزایش پهنای باند و بهبود پوشش مخابراتی تلفن همراه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، از الزامات برگزاری این مراسم است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند