Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع مهار تورم را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت و وزارت اقتصاد در شرایط موجود خواند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند طی سخنانی در جلسه‌ای که با موضوع «هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص تعیین ساز و کار‌های کنترل تورم در شرایط تحریم» برگزار شد، اظهار داشت: آغاز برنامه‌های وزارت اقتصاد در دوره جدید برای بهره گیری از نخبگان در قالب تشکیل هسته‌های اندیشه ورزی و تقارن آن با تصمیمات اخیر رییس جمهور در خصوص تعیین چند کمیته برای ایجاد ارتباط مستقیم میان اقتصادانان کشور و بدنه اجرایی دولت، اتفاق مبارکی است که باید با جدیت عملیاتی و پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دژپسند با بیان اینکه رئیس جمهور مسئولیت و ریاست کمیته اقتصاد کلان را به وزیر اقتصاد واگذار کرده اند، اظهار داشت: از آنجا که کنترل تورم، تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و وزارت اقتصاد شده است، اولویت موضوعی اولین جلسات کمیته اقتصاد کلان را، ارائه راهکار برای مقابله با این پدیده ناخوشایند، قرار دادیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تاخروجی جلسات این کمیته با حضور اندیشمندان به صورتی تنظیم گردد که، ضمن برخورداری از قوت کافی امکان بهره گیری از انها، در مسیر تصمیم گیری‌های دولت نیز فراهم باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع تورم، اگر به نتایج کاربردی و مناسبی دست یافتیم، آن را جهت بررسی و اجرا به هیات دولت اعلام می‌کنیم.

وزیر اقتصاد سرمایه گذاری، رشد اقتصادی، رابطه دولت و بازار، تراز پرداخت‌ها و تراز تجاری و ... را از جمله دیگر موضوعاتی دانست که میتوان آن‌ها را در این کمیته عنوان کرد.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تمرکز در سیاستگذاری‌های کلان کشور، تاکید کرد: متولی اصلی تعیین سیاست‌های اقتصادی کشور و اجرای سیاست‌های مالی، وزارت اقتصاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنترل تورم مهم ترین اولویت اقتصاد وزیر اقتصاد کنترل تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد /می خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند /باید مسیرها را باز کنیم
  • تثبیت نرخ ارز عامل کاهش تورم است
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست