Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج کارمندان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از سکوت سازمان های بین المللی حقوق بشری در قبال فاجعه انسانی یمن، خواستار انجام تعهدات جامعه جهانی مطابق احکام بین المللی در قبال مردم مظلوم یمن شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، شورای عالی اندیشه ورز بسیج کارمندان استان اردبیل در حمایت از مسلمانان مظلوم یمن و محکوم کردن جنایات  آل سعود بیانیه صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ان هده أمتکم أمة واحدة وأنا ربکم فاعبُدون

بار دیگر استکبار جهانی و حامیانش، چهره حقیقی خود را با کشتار مظلوم یمن و سکوت رسانه های خبری به نمایش گذاشته تا به جهانیان نشان دهد که همچنان بر سر عهد شوم و ننگین خود در سرکوب حق و حقیقت ازهیچ جنایتی فرو گذار نخواهد کرد.

ملت شریف و مظلوم یمن که با اراده ملی تصمیم بر تعیین سرنوشت خویش دارند، با هجمه های ناجوانمردانه رژیم آل سعود تروریسم پرور که عزت و سعادت خود را در ظلت و خواری مردم شریف یمن می بیند با تحریک و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ،کشتار و قتل عام زنان ، مردان و کودکان بی دفاع و تخریب زیر ساختهای یمن و استفاده از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی اهدایی رژیم کودک کش آمریکا و اسرائیل جنایت کار،بار دیگر چهره زشت و کریه استکبار ایادی آن رخ نمود و رژیم آل سعود که ماهیت وابسته خود را زیر پوشش حرمین شریفین پنهان کرده بود با کشتار مردم مسلمان یمن دشمنی خود با مسلمانان را به نمایش گذاشت .

قطعا مردم مظلوم یمن با مقاومت و صبر و تحمل، نصرت و پیروزی را بدست خواهد آورد و خواری و ذلت از آن رژیم آل سعود متجاوز خواهد شد و نشانه های آن نمایان شده است.

شورای عالی اندیشه ورز بسیج کارمندان استان اردبیل در سومین سال مقاومت مردم یمن در مقابل ائتلاف عربی به رهبری عربستان و همراهی آشکار آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی ضمن محکومیت روند کشتار بی رحمانه مردم بی گناه یمن خصوصا زنان و کودکان و انتقاد از عملکرد سازمان ها و نهاد های منطقه ای، بین المللی حقوق بشری در انجام تعهدات بین اللملی خود در قبال فاجعه انسانی یمن، خواستار انجام تعهدات جامعه جهانی مطابق احکام بین المللی بوده و از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیری و محکومیت اقدامات ائتلاف سعودی و حمایت از مردم مظلوم یمن به ویژه کودکان را در مجامع بین المللی دارد.

از خداوند متعال برای مسلمین جهان عزت و سربلندی و نصرت در برابر کافران را خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از حقوق بین‌المللی بشردوستانه برای تضمین سلامت همه مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، صلیب سرخ جهانی طی پیامی روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است؛

در روز هشتم مه، ما روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را گرامی می‌داریم و اقدام بشردوستانه محلی تا جهانی را جشن می‌گیریم. این روز روزی است که ما میراث «هانری دونان»، داوطلب پیشگامی که بیش از ۱۶۰ سال پیش نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را بنیاد نهاد، گرامی می‌داریم. مهم‌تر از همه، امروز روزی است که ما به میلیون‌ها داوطلب و کارکنانی که در کنار افراد نیازمند به حمایت، کمک، مراقبت درمانی، کمک اجتماعی و همبستگی، کار می‌کنند، ادای احترام می‌کنیم.

تعهد ما برای کمک به دیگران، در بحبوحه مخاصمات مسلحانه و خشونت، بلایا، بحران‌های اقلیمی، همه‌گیری‌ها، ناامنی غذایی و آوارگی‌های جمعی در برخی از آسیب‌پذیرترین مناطق جهان، همچنان پابرجا است. در این زمان‌های چالش‌برانگیز، نشان‌های صلیب سرخ و هلال احمر که ما به تن می‌کنیم، نمادهای قدرتمندی هستند که وعده حفاظت از افراد نیازمند را می‌دهند. شناخت جهانی این نشان‌ها برای کمک به حفاظت از داوطلبان و کارکنان در سراسر جهان، در حالی که کار خدمت حیاتی خود را انجام می‌دهند، بسیار مهم است. حمایت از اقدام بشردوستانه بی‌طرف و بی‌غرض در اولویت است و به تیم‌های ما امکان می‌دهد تا به دور افتاده‌ترین و در معرض خطر ترین جوامع در بحران دسترسی داشته باشند.

در حالی که چالش‌های جهانی بسیار برای جلب توجه و جذب منابع رقابت می‌کنند، ما متعهد هستیم تا نوری روشن کنیم و به بحران‌های فراموش‌شده در سراسر جهان بپردازیم. در زمان قطبی‌شدن سیاسی و رفتار غیرانسانی با گروه‌های مختلف، از جمله مهاجران، جوامع همسایه و حتی امدادگران اولیه، نهضت ما اصل بنیادین انسانیت را به ویژه در مکان‌هایی که زنده نگه‌داشتن انسانیت ضروری است، تقویت می‌کند.

احترام به حقوق بین‌المللی بشردوستانه نه تنها انسانیت افرادی را که تحت تأثیر بحران قرار گرفتند حفظ می‌کند، بلکه انسانیت ما را نیز (چه امروز و چه در آینده) حفظ می‌دارد. حمایت از حقوق بین‌المللی بشردوستانه بازتابگر ارزش‌های بنیادین نهضت است و برای تضمین سلامت و کرامت انسانی تمامی مردم نیازمند ضروری است.

داوطلبان و کارکنان صلیب سرخ و هلال احمر اغلب اولین افرادی هستند که به یک بحران یا فاجعه پاسخ می‌دهند. از دور افتاده‌ترین گوشه‌های جهان و چالش برانگیزترین مناطق، داوطلبان و کارکنان ما ارکان امید هستند. آنها، هر روز، با تأمین آسایش افرادی که به شدت به کمک نیاز دارند، انسانیت را زنده نگه می‌دارند؛ و گاهی اوقات بالاترین هزینه را در این مسیر می‌پردازند. در این روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، ما به خدمت، شجاعت و فداکاری آنها ادای احترام می‌کنیم.

یگانگی نهضت ما ورای مرزها و از میان زمینه‌های متنوع ما، در تعهد مشترک ما به اقدام بشردوستانه نهفته است. کار ما ریشه در اصول بی‌طرفی، بی‌غرضی و استقلال دارد. حتی در تاریک‌ترین لحظات، هر کار محبت-آمیزی نوری از امید است که وعده فردایی روشن‌تر را می‌دهد.

در این روز، ما با علاقه از همکارانمان یاد می‌کنیم که در حمایت از مأموریت بشردوستانه ما جان خود را از دست داده‌اند، و از صمیم قلب به عزیزانشان تسلیت می‌گوئیم. ما همچنین از تمامی داوطلبان و کارکنان صلیب سرخ و هلال احمر برای تعهد استوارشان قدردانی می‌کنیم. بیایید با برای زنده نگهداشتن انسانیت به همکاری‌مان تداوم بخشیم.

کد خبر 6100575

دیگر خبرها

  • کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای 2024 آغازی برای جهانی شدن جامعه علمی کشور
  • حمایت از حقوق بین‌المللی بشردوستانه برای تضمین سلامت همه مردم
  • رییسی مجامع جهانی را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • رئیس جمهور مجامع جهانی و وجدان‌های بیدار بشری را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی تجمع می کنند
  • بغض دی دی، هنگام دیدن تصاویر کشتار مردم غزه
  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • اردن: نتانیاهو توافق آتش بس را به خطر می اندازد
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان