Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@19:26:02 GMT

برای سلامتی قلب خود از شکلات کمک بگیرید

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۱۲۱۴

برای سلامتی قلب خود از شکلات کمک بگیرید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    خوردن شکلات خالص باعث کاهش فشار خون ، سلامت گوارش ، سلامت قلب ، جریان خون سالمتر و کاهش احتمال بروز سکته میشود.اما این در مورد شکلات و آب نبات های مورد علاقه شما که خالص نسیتند صدق نمیکند. محققان مطالعاتی را برای مشخص کردن نتایجی که کاکائو برروی انسان میگذارد انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با در نظر گرفتن حملات قلبی و سکته های مکرر که برای انسانها رخ میدهد.

 

بطور شگفت انگیزی ، آنها دریافتند که افرادی که کاکائو خالص را چند بار در روز مصرف کرده اند کمتر در خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته قرار دارند. پس چه چیز در این اثر نقش دارد؟
 

کاکائوسرشار از پلی فنولز ، که یک نوع آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدنمیشود.در نتیجه در سلامت و محافظت از قلب کمک بزرگی میکند.کاکائو همچنین حاوی فلانوئید است که با بهتر کردن جریان خون در بدن و بهبود خاصیت ارتجاعی شریا نها ، کاهش فشار خون و کاهش مقدار تجمع پلاکت ها در بدن ، در ارتباط میباشدکاکائو در اصلاح و بهبود گوارش نقش دارد.
 

کاکائو یک ضد التهاب سرشار از آهن و پتاسیم میباشد و میتواند گوارش را بهبود بخشد. درواقع کاکائو خالص سرشار از فیبر و منیزیم میباشد که هردو آنها در افزایش سرعت گوارش و کمک به دفع مناسب ، نقش دارند. 30 گرم کاکائو خالص حاوی ۳۶ درصد فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین میکند.


طبق مطالعاتی که در مجله تغذیه و متابولیسم به چاپ رسیده است ، رابطه جالبی بین عادات مدفوع کردن شرکت کنندکان د ر تحقیق و مقدار کاکائوی که مصرف میکنند وجود دارد.هفته ای که از آنها خواسته شد کاکائو بیشتری مصرف کنند ، دفعات مدفوع کردن آنها نیز بیشتر و احساس یبوست در آنها کمتر بود. کاکائو خالص و تلخ را بیشتر مصرف کنید.
 

بخاطر بسپارید که بیشتر شکلات هایی که مصرف میکنید از شکل اصلی خود دور هستند . برای بهبود طعم آن بیشتر شکلات ها پردازش شده اند و با شکر ، کره و شیر مخلوط شده اند ،‌که هیچکدام از این مواد برای یک تغذیه سالم مفید نمیباشند.بجای آن کاکائو خالص مصرف کنید که نزدیک ترین به حالت طبیعی ان است و تنها پس از خشک شدن و جمع آوری دانه ها از درخت کاکائو ، بطور ملایم برشته شده اند.کاکائو خالص بسیار ساده بدست می آید و هنگام مخلوط شدن با اسموتی ها یانوشیدنی های پروتئین دار ، پاشیدن روی ماست یا در غذاهای گیاهی خوش طعم میشوند.
 

اگر برای پخت کیک و شیرینی از کاکائو تلخ استفاده میکنید و از طعم آن ناراضی هستید ، میتوانید با کمی عسل آن را شیرین کنید.زمانی که قصد خریدن شکلات را دارید، همیشه بدنبال تلخ ترین و کم پردازش ترین نوع ممکن باشید.
 

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سلامتی قلب گوناگون شکلات جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است