Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@13:09:28 GMT

برف و باران در راه است؛ بهتر است سفر نرویم

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۱۴۰۳

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بیشتر مناطق کشور در هفته آینده با کاهش دما مواجه خواهند شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر این اساس، شاخه اصلی موج بارشی از ساعات قبل وارد کشور شد. با ورود این موج در سراسر استان های نوار غربی کشور مانند آذربایجان غربی و کردستان بارندگی گزارش شده و شدت بارش در کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با گذشت زمان هم میهنان ما در لرستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، اصفهان، همدان، مرکزی، زنجان و آذربایجان شرقی باید منتظر بارندگی باشند.   تهرانی ها  از امشب علاوه بر سرد شدن هوا باید منتظر بارش باران و برف در سطح استان باشند. قزوینی ها، البرزی ها، قمی ها و بیشتر استان های شمال شرق هم این شرایط جوی را با تأخیر تجربه خواهند کرد.
از امشب با ریزش هوای سرد یکی از هسته های بارندگی در اردبیل و ایلام و همچنین با تأخیر در ارتفاعات استان های مازندران و گلستان بارش ها برفی خواهند بود. اوج فعالیت این موج تا قبل از ظهر دوشنبه خواهد بود.
در استان های جنوب کشور مثل بوشهر هم شدت بارندگی ها قابل توجه خواهد بود. این شرایط تا یکشنبه در کرمان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی حاکم است. در این شرایط جوی دریای خزر مواج و در مناطق فراساحل سرعت وزش باد 20 متر بر ثانیه است و ارتفاع موج تا 5 متر می رسد. در خلیج فارس هم آبها متلاطم است و ارتفاع موج تا 240 سانتی متر در روزهای آینده پیش بینی می شود. دمای هوا تا 12 درجه کاهش می یابد که اوج آن در بخش های شمالی خواهد بود.
با توجه به اینکه در این موج هوای سرد، اغلب بارش ها به صورت برف خواهد بود و در نیمه اول هفته آینده اگر ضرورتی وجود ندارد بهتر است سفر نرویم و اگر سفر رفتیم باید مجهز باشیم.
این موج هوای سرد در نیمه شرقی کشور ضعیف تر عمل خواهد کرد اما از فردا شب دمای هوا در آنجا هم کاهش خواهد یافت.
در سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و غبار و خاک در برخی مناطق خواهد بود. با توجه به اینکه توده هوا عوض می شود در نوار غربی کشور وزش باد پدیده ای است که با آن روبرو خواهیم بود.  دانلود  محدودیت‌های ترافیکی سه روزه در محورهای مازندران رئیس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی سه روزه به منظور افزایش ایمنی سفر در جاده‌های استان خبر داد.
رئیس پلیس راه استان  با بیان اینکه هم اکنون آمد و شد خودرو‌ها در جاده‌های هراز ،  چالوس ،  سوادکوه ،  کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است ، گفت: آمد و شد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از جاده کرج – چالوس و برعکس کماکان ممنوع است.
سرهنگ علیرضا قدمی افزود: رفت و آمد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت  6 صبح تا  24  امروز جمعه از جاده هراز ممنوع شد.
وی گفت: آمد و شد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 12 تا 24 روز شنبه و از ساعت 6 صبح تا 24 روز یکشنبه و از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر روز دوشنبه از جاده هراز ممنوع می‌شود.
رئیس پلیس راه مازندران افزود: رفت و آمد همه تریلر‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 صبح تا 24 روز یکشنبه 4 آذر ماه از تهران به قائم شهر و  برعکس  ممنوع است.


جاده چالوس 2 و 4 آذرماه یک طرفه می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران هم چنین گفت: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 امروز جمعه 2 آذر ماه از کرج به مرزن آباد ممنوع و از ساعت 17 تا 24 از مرزن آباد به کرج یک طرفه خواهد بود.
سرهنگ قدمی گفت: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روز یکشنبه 4 آذر  از کرج به مرزن آباد ممنوع و از ساعت 16 تا 24 همان روز از مرزن آباد به کرج یک طرفه خواهد بود.


جاده هراز دوم و چهارم آذرماه یک طرفه می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 امروز از رودهن به آمل ممنوع است ، افزود: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 امروز از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) یک طرفه خواهد بود.
سرهنگ قدمی گفت: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز یکشنبه 4 آذر از رودهن به آمل ممنوع بوده و از ساعت 16 تا 24 روز یکشنبه از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.
وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره 21824434 و 21824420 با پیش شماره 011 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی درباره  وضع راه‌های استان است.

­

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کاهش دما برف باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم

کل و بزها در ارتفاعات کوهستان برفی منطقه شکار ممنوع سوادکوه مشغول چرا در برف هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، در اوج قله‌های پوشیده از برف ارتفاعات سوادکوه؛ در بام کوهستان برفی؛ در جایی که خورشید دستش به زمین می‌رسد کَل و بزهای وحشی این سلاطین کوهستان پرغرور از آن اوج، حیات زیستی خود را سپری می‌کنند و در آرامش وصف ناپذیر در زیستگاه خود به چرا مشغولند و روزی خود را از زیر برف بیرون می‌کشند، قله برفی در سیطره کَل و بزهایی است که قدرت خدا را به رخ می‌کشند.

اینجا ارتفاعات کوهستان برفی در منطقه شکار ممنوع سوادکوه است که تصویر زندگی کل و بزها در زیستگاهشان توسط محیط بان علی‌اکبر ایمانی ثبت شده است.

.

انتهای پیام/و.

دیگر خبرها

  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!