Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی امروز ٢ آذرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک هفته وحدت گفت: از 12 تا 17 ربیع الاول به ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت نامیده شده است؛ معنای وحدت هم این است که شیعه و سنی با تکیه بر مشترکات در برابر دشمنانی که اساس اسلام را هدف قرار داده اند بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین 5 انگشت در شرایط عادی فاصله وجود دارد اما وقتی دشمنی حمله می کند مشت می شود؛ وحدت یعنی جهان اسلام به مشت محکمی بر دهان آمریکا تبدیل شود.

وی ادامه داد: همانگونه که در عرصه شیعه و سنی دم از وحدت و تقریب می زنیم در عرصه داخلی هم به شدت نیاز به وحدت داریم؛ وحدت زیر پرچم ولایت. مجمع البیان درباره «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» آورده است که «حبل الله» یعنی امیرالمومنین علی(ع) و ولایت فقیه قطره ای از این دریاست.

خاتمی با بیان اینکه وحدت با شعار حاصل نمی شود، گفت: وحدت با تحمل، سعه صدر، برخورد منطقی و استدلالی و خوش گمانی به یکدیگر شکل می گیرد. امیدواریم این وحدت روز به روز در کشور ما در حال ازدیاد باشد.

خطیب جمعه تهران به مناسبت هفته بسیج درباره این نهاد انقلابی گفت: بسیج یک فرهنگ است، فرهنگ آمادگی در دفاع از دین و ارزش ها. سپاه پاسداران تدارک کننده این فرهنگ است؛ این فرهنگ یک دستور قرآنی است(سوره نسا، آیه 70). ظهور این آیه در امادگی نظامی است. اما ملاک این آیه آمادگی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را هم در بر می گیرد. این فرهنگ عامل پیروزی بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: در عراق این فرهنگ جواب داد. این فرهنگ موصل را از شر جنایتکاران داعشی آزاد کرد. در لبنان هم این فرهنگ جواب داد و حزب الله و مقاومت رژیم صهیونیستی را به روز سیاه نشاند. در سوریه و یمن هم این فرهنگ جواب داد؛ این فرهنگ سرمایه است. سلام و درود بر امام خمینی(ره) که با غرس این شجره طیبه جهان اسلام را از نعمتی عظیم برخوردار کرد.

خاتمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی سه عنصر بسیار اساسی و اصلی دارد به گونه ای که در اصل 177 قانون اساسی آمده این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست. این عناصر اسلام، جمهوریت و مردم و ولایت فقیه است و اگر کسی از اینها عبور کند از نظام عبور کرده است.

وی یادآور شد: انحراف ذره ذره شکل می گیرد و یک مرتبه ایجاد نمی شود. در یک روزنامه که از بودجه بیت المال تغذیه می شود نوشته شده که چون این شراب های قلابی بلای جان مردم شده بیایید مانند زمان طاغوت شراب را آزاد کنید؛ این یعنی عبور از اسلام. من به هیئت نظارت بر مطبوعات می گویم شما باید رصد کنید نه اینکه من مجبور شوم در خطبه ها بگویم. صبح هم پرسیدم که آیا این هیئت برخورد کرده یا نه که گفتند هنوز نه. امیدوارم با این تذکر ورود کنید.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: امروز می گویند شراب را آزاد کنید، فردا می گویند بی حجابی را آزاد کنید و پس فردا هم می گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید؛ آرزویتان را به گور می برید. این مردم به اسلام رأی داده اند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفر و نفس و قطره خون مقاومت می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: جریانی را دارم می بینم که در حال تئوریزه کردن اسلام زدایی است و من به عنوان طلبه ناچیز تا آخرین قطره خون فریاد خواهم زد؛ اسلام جان ماست. مردم اگر می خواستند چنین بساطی باشد انقلاب نمی کردند. انقلاب کردند که شراب خواریها، فسادها و فحشاها نباشد.

وی در زمینه عنصر مردم گفت: مسئولان گرامی، مردم ما شایسته بهترین تکریم ها و تجلیل ها هستند. دیدید که در 13 آبان چه معرکه و حماسه ای آفریدند. مردم از این گرانی های لجام گسیخته در آزار و رنج هستند. خطیب جمعه نگوید به مردم بی اعتنایی کرده است. ما زبان مردم هستیم. ما از کارها و تلاش هایی که می شود تشکر می کنیم اما مدیریت جهادی و نظارت لازم است. برخی کالاهایی که هیچ ربطی به خارج ندارد خودسرانه 2،3 تا 10 برابر گران شود پس مسئولان نظارتی کجا هستند؟ باید جلوی این گرانفروشی های خودساخته گرفته شود. من معتقدم می توانیم و با فرهنگ «ما می توانیم» و توکل بر خداوند مردم و مسئولان مشکلات را حل خواهند کرد.

خاتمی با اشاره به اظهارنظرهای سخیف ترامپ، گفت: او برای دومین بار ملت ایران را ملت تروریست نامید. این دقیقا لقب و شایسته خود انهاست که به ملت ایران نسبت می دهند. شما تروریست و تروریست پرور هستید. کجای دنیاست که ندانند شما تروریستها را به سوریه می فرستيد و عربستان به عنوان نوکر حقیرتان در هر تروری در جهان اسلام نقش دارد. این عقده حقارت است. این بدبخت به شدت احساس حقارت می کند.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز جمعه هفته وحدت سید احمد خاتمی بسیج ترامپ تروریسم ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی نماینده سابق ولی فقیه در لرستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب اتحاد کشورهای اسلامی را سبب پیروزی امت اسلامی در جبهه های متعدد بر صهیونیستی دانست و اظهار داشت: وحدت کشورهای اسلامی یک امر عقلایی ، شرعی ودینی است و تلاش در این راستا یک وظیفه عقلانی و شرعی است، باید دید راهکار های تحقق این مسئله چگونه است و با توجه به ظرفیت های متعددی که مسلمانان در خود دارند، این ظرفیت ها چه کمک شایانی می تواند در وحدت و تقریب بین مذاهب داشته باشد.

حجت الاسلام میرعمادی، افزود: از جمله ظرفیت هایی که وجود دارد نهادهای داخلی کشورهای اسلامی است که اکنون در سطح بین الملل چنین ظرفیتی کم نداریم ولی متاسفانه به درستی در راستای منافع امت اسلامی خصوصا ملت مظلوم فلسطین اقدام نمی کنند.

وی افزود: مجمع تقریب مذاهب اسلامی می تواند نقش بسیار اساسی در این امر مهم ایفاء کند و ظرفیتی است که می تواند باعث تقویت وحدت و تقریب بین مسلمانان شود.

امام جمعه سابق لرستان، تصریح کرد: یکی از اصول و تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش برای تحقق وحدت بین مذاهب اسلامی است که در این راستا ایشان اهتمام خاصی دارند و همیشه نیز در سخنانشان تاکیدات وافری داشته اند.

این استاد حوزه علمیه، عنوان کرد: البته جدا از ظرفیت داخلی، ظرفیت های دیگری در میان کشوهای اسلامی وجود دارد مانند سازمان های محدود منطقه ای و جهان اسلام که در رسیدن به وحدت و تقریب بین مذاهب کمک می کنند و مهمترین نکته ای که در این راستا ضرورت دارد عزم جدی مسئولان نهادهای اسلامی جهان اسلام است، یعنی اگر نهادهای کشورهای اسلامی عزم جدی داشته باشند و نشست های متعددی برگزار کنند قطعا ما می توانیم در تقریب و وحدت اسلامی و انسجام در مقابل جبهه کفر و صهیونیسم به نتایج مهمی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام در اهداف خود یکپارچه هستند که می طلبد کشورهای اسلامی نیز وحدت و انسجام عملی داشته و یکپارچگی خود را جهت پیشبرد اهداف اسلام حفظ کند.

وی در پایان با اشاره به نوشته ای از مرحوم شیخ طوسی در کتاب خلاف، تاکید کرد: این کتاب مبتنی بر رای و نظر علمای شیعه و سنی بود و ایشان همه آرا را جمع آوری و بین آنان وفاق ایجاد کرد و مشترکات را بیان کردند، یکی از شیوه ها که برای تقریب مذاهب بسیار موثر است جمع آوری آرای اهل سنت و ایجاد وفاق در بین آنان است ، روسای کشورهای اسلامی باید در بعد سیاسی و پشتیبانی سیاسی در مسائل دینی ، اقتدار و قدرت مسلمانان از این ظرفیت برای تقویت خود استفاده کنند و در زمان و مکان هایی که علمای شیعه وسنی به وفاق رسیدند برای عزت و شوکت مسلمانان تلاش کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب در پیچ و خم تصویب توسط آقایون/ انصاری‌راد: اجرای طرح حجاب نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود
  • وحدت؛ قربان این گشت!
  • اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است
  • تذکر صریح به دوقطبی‌سازان در مساله برخورد با حجاب
  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند