Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اولویت‌های عمومی و اختصاصی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس ابلاغیه رییس جمهوری را تشریح کرد.     محبوب شهبازی روز پنجشنبه اول آذر ماه در همایش مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت دوازدهم به منظور «اجرای تعهدات خود نسبت به کشور و مردم تا سال 1400»، «عبور از چالش‌های بزرگ انباشته شده در طول دهه‌های گذشته»، «فائق آمدن بر شرایط خطیر پیش آمده توسط دشمنان خارجی»، «رعایت الزامات سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی در اقتصاد مقاومتی»، «محدودیت منابع» و «محدودیت‌های سیاسی، اداری، اجتماعی و فرهنگی» بخش‌نامه‌ای را به بنیاد ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی اولویت‌های بنیاد را در دو بخش عمومی و تخصصی اعلام و بیان کرد: «ارتقای سلامت اداری»، «شفافیت مالی»، «بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات»، «اعمال شایسته سالاری و مدیریت تعارض منافع در تصمیم گیری‌ها»، واگذاری‌ها و انتصابات»، «ملاک قرار دادن منشور حقوق شهروندی در بنیاد»، «اولویت واگذاری فعالیت‌ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی»، «توجه به رفع انحصارها و برقرار کردن فضای رقابتی»، «اعمال اولویت ویژه در استقرار دولت الکترونیک» و «به کار گیری هر چه بیشتر شهروندان از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی» از جمله اولویت‌ها عمومی محسوب می‌شود.
وی افزود: اولویت‌های تخصصی نیز شامل توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت، ارتقای مشارکت و حضور اجتماعی ایثارگران، توانمندسازی جمعیت هدف به جای حامی پروری، بهبود نظام مدیریت منابع انسانی در جهت ارتقای کارآمدی و بهره‌وری در بنیاد، ساماندهی نظام پژوهشی و نیازسنجی و بررسی کارایی بنیاد می‌شود.
شهبازی تدوین نظام جامع ارزیابی تأثیر اجتماعی و فرهنگی سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد، بازنگری نظام خدمات و تجهیزات به ایثارگران، همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط، آسیب شناسی فرآیندهای تصمیم سازی و اصلاح نظام سیاست‌گذاری بنگاه‌های اختصاصی بنیاد، تعامل و همکاری با دستگاه‌های اثرگذار و تلاش برای تبدیل ایثارگران به عنوان یکی از گروه‌های اجتماعی و فرهنگی را از دیگر اولویت‌های تخصصی اعلام کرد.
مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد همچنین با تشریح چالش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: چالش زبان فرهنگی، پرداختن نظام فرهنگی به حاشیه بیشتر از متن، شکاف میان نظر و عمل، مصرف گرایی به جای تولید، چالش میان کیفیت و کمیت، چالش خاص گرایی و عام گرایی، بحران در باورپذیری، چالش برنامه‌ریزی و ارزیابی و چالش میان یکسان سازی فرهنگی و تنوع فرهنگی از جمله مشکلات سد راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی با اشاره به انتظارات از بنیاد تصریح کرد: تمرکز بر اهداف مشخص و محدود، تدوین برنامه‌های بنیاد با توجه به جهت گیری‌ها و اولویت‌های ابلاغی، تدوین و اعلام برنامه‌های اجرایی بنیاد ظرف مدت 2 ماه و ارائه گزارش مقایسه‌ای از پیشرفت و تحقق برنامه‌ها به دفتر ریاست جمهوری هر شش ماه یک بار از جمله این انتظارات است./ ایثار

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید خرم‌دل ظهر پنجشنبه در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: بحث جهاد تبیین در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور، در مدارس و دانشگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای این کنگره ۲۰۰ جلد کتاب از عملیات و خاطره‌ها و عملیات بزرگی که رزمندگان استان رقم زدند، نیز تدوین و منتشر می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد: تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب، یکی دیگر از کارهای فاخر است که در بنیاد شهید، بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت آن هستیم و تلاش می‌کنیم که برای جشنواره فجر نیز اکران شود

خرم‌دل تصریح کرد: رزمایش بزرگ فرهنگی در استان نیز هم‌زمان با اجلاسیه نهایی به مدت ۱۵ شب در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش بزرگ، تاریخ خلقت بشریت را به‌صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که در آن، بخشی از مجاهدت‌های رزمندگان استان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرم دل با بیان اینکه نمایشگاه بزرگی نیز در جوار این برنامه تدارک دیده خواهد شد، گفت: در راستای این کنگره تندیس شهدا در معابر مهم شهرهای استان نصب می‌شود که طراحی هنرمندانه‌ای دارد و تمثال هر شهیدی نیز در شهرستان خودش نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین به تعداد، دوهزار شهید استان، دو هزار جهیزیه تقدیم مردم خواهد شد و سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به‌ویژه حوزه هنری استفاده شود و این فیلم‌ها و کلیپ‌ها به دست هنرمندان هم استانی ساخته شود.

کد خبر 6095088

دیگر خبرها

  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا