Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: کسانی که تعلق خاطر به دنیای غرب و واشنگتن و نیویورک و لندن دارند نمی‌توانند در خط مبارزه قرار گیرد و کسانی می‌توانند در خطوط مبارزه قرار گیرند که تعلق به دنیای غرب نداشته باشند. ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: 39 سال از فرمان الهی و معنوی و مبارک حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج می‌گذرد؛ در یک نگاه کلی و اجمالی و در این مقطع و برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی دریافت می‌کنیم که این شجره طیبه در این مدت 39 سال ریشه‌های خود را در اعماق قلوب مسلمانان و جوامع اسلامی علاوه بر کشور اسلامی ما دوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ما از ثمره این 39 سال در حال استفاده و برخورداری هستیم؛ نه تنها جوامع اسلامی بلکه این شجره طیبه در دل‌های آزاداندیشان و همه کسانی که از نگاه انسانی و بشری به شرایط امروز می‌نگرند توسل و تمسک به این تفکر و اندیشه پیدا کرده‌اند و امروز شاهد هستیم که این اندیشه در حال گذر از جوامع مسلمان است.

نظری با اشاره به اینکه در طی این مدت اثرات این شجره طیبه را یکی پس از دیگری دیدیم و تجربه کردیم افزود: ما به نعمت‌های خداوند متعال از طریق شخصیت‌های معنوی مثل حضرت امام باید توجه کنیم؛ اگر تفکر بسیجی نبود آیا در فلسطین شرایطی مثل امروز داشتیم؟ در عرض 30 سال پس از موجودیت نامشروع اسرائیل چه بلایی بر سر فلسطینی‌ها آمد؟ اما امروز نگاه کنید می‌بینید همین فلسطینی‌هایی که اندیشه بسیجی یافته و عمل بسیجی دارند با اندک اقدام و تعدادی موشک محدود کابینه اسرائیل را مختل کردند و مردم لبنان نیز با این اندیشه برابر اسرائیل تا دندان مسلح فائق آمدند.

وی گفت: در مقابله با اسرائیل، اقدام لبنانی‌ها، اقدام بسیجی بود؛ وضعیت سوریه را ببینید؛ وقتی که بانگ فریاد بسیجی و تفکر بسیجی بلند شد  و مردم سوریه دریافتند که راه مقابله با عوامل استکبار جز با این فکر نیست دیدیم و تجربه کردیم که چطور ورق برگشت و امروز ما ملتی مقاوم، پیروز از سوریه را در این کشور شاهد هستیم. به یاد بیاوریم که چه تفکری برای عتبات داشتند و چه رفتاری آنها را در عراق به زانو درآورد؟ مردم عراق به واسطه انقلاب اسلامی این رفتار و فکر را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار نظری با اشاره به اینکه وقتی این فکر و عمل در دستور کار ملت‌ها و مردم قرار گرفت پیروزی‌ها یکی پس از دیگری برای آن مردم و ملت به ارمغان آمد افزود: مردم یمن و بحرین نیز انشاء الله پیروز می‌شوند و در این شکی نیست؛ مردم راه و مسیر حق را پیدا کرده‌اند؛ بسیجی فکر می‌کنند و بسیجی عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خاستگاه این اندیشه و تفکر و این تجربه از آن ملت شهیدپرور و انقلابی ایران اسلامی است؛ در استان خراسان رضوی باید زمینه حضور آحاد مردم را در این نهاد مقدس فراهم کنیم؛ امام عزیز در مقطعی از تاریخ فرمودند همان گونه که ما 20 میلیون جوان داریم، 20 میلیون تفنگدار باید داشته باشیم و ظرفیت تشکیلاتی باید فراهم شود و مقام معظم رهبری فرمودند همه مردم ایران بسیجی هستند؛ بسیج مظهر مردمسالاری دینی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه به عنوان خادمان مردم باید زمینه حضور مردم را فراهم کنیم تصریح کرد: ثبت نام در تشکیلات بسیج یعنی متشکل شدن این تفکر؛ یعنی به هم پیوستگی این قدرت عمل؛ بنابراین ما وظیفه داریم که در استان خراسان رضوی این زمینه را برای آحاد مردم در هر نقطه‌ای که زندگی می‌کنند فراهم کنیم.

سردار نظری بیان کرد: فلسفه این نهاد مقدس، حضور گسترده مردمی است و در عین حال زمینه‌های ارتقاء ماموریت و دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس را نیز فراهم کنیم؛ یعنی آمادگی لازم کسب شود و البته برای دفاع از نظام مقدس اسلامی و گسترش انقلاب اسلامی، در این تشکل‌ها و ظرفیت‌های سازمانی مردم بتوانند فعالیت کنند و همه اینها باید در دستور کار ما قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد در کرمان: تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ذره‌ای از اراده مردم ما را سست نمی‌کندفرمانده قرارگاه کربلا: مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم حل می‌شود+فیلمفرمانده سپاه کرمان: اجازه ندهید مشکلات اقتصادی شما را از مسیر انقلاب غافل کند

وی ادامه داد: قریب به 5700 پایگاه محلات در بستر مساجد خراسان رضوی داریم؛ هر جا مسجدی هست باید پایگاه باشد؛ هر جا مسجدی هست دو پایگاه برادر و خواهر نیاز دارد؛ پایگاه مقاومت در مساجد باید جوانان و مردم را متشکل کرده و در خدمت مسجد برای فعالیت‌های مختلف قرار دهند؛ دانش آموزان ما در عین اینکه درس می‌خوانند باید فعالیت‌های دیگر را تمرین کنند. بیش از 6000 واحد دانش آموزی نیز داریم که زمینه حضور دانش آموزان را در بسیج فراهم کرده است.

سردار نظری با اشاره به اینکه قریب به 400 پایگاه بسیج دانشجویی داریم گفت: برای اداره اینها نیاز به حوزه و کانون داریم؛ قریب به 800 کانون و حوزه قشری و محلات این پایگاه‌ها را در حال مدیریت هستند؛ مدیریت باید در اختیار خود بسیجی‌ها باشد؛ 131 گردان بیت‌المقدس برادر داریم که آماده اقدامات امدادی هستند و 100 گردان کوثر نیز مربوط به خواهران بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آرامشی بر این استان حاکم است؛ مرهون حضور گسترده مردم و عزیزان بسیجی است؛ به یاد داشته باشیم که ماه‌های قبل ضد انقلاب چه شرایطی را می‌خواست حاکم کند اما حضور گسترده مردم و بسیج این اجازه را نداد؛ همه چیز در نظام اسلامی بر قاعده مردم استوار است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: در یک سال گذشته دو زلزله را تجربه کردیم؛ نخستین نیروهایی که در این مناطق حضور یافتند عزیزان بسیجی ما بودند و البته این مسئله طبیعی است؛ قریب به 800 کانکس را به سرپل ذهاب منتقل کردیم و خدمات گسترده بهداشتی و درمانی و عمرانی در محدوده زلزله فریمان صورت گرفت.

سردار نظری عنوان کرد: ما در تقابل جدی با دنیای استکبار هستیم؛ سه راه بیشتر نیست؛ راه نخست اینکه برای حل هر مسئله‌ای و هر مواجهه‌ای ما نیاز داریم که دشمن را هم دقیق بشناسیم و هم مسئله و خودمان را به صورت کامل بشناسیم؛ اگر دشمن شناسی و خودشناسی نباشد نمی‌توان مواجهه منطقی و دقیقی با یک مسئله داشت؛ مشکل ما امروز دنیای استکبار و آمریکاست.

وی گفت: باور بکنیم که آمریکا در مرحله افول است و رو به اضمحلال است؛ یک آدرس و کد جدید در این زمینه سخنان اخیر ترامپ است؛ وقتی تمام هیمنه آمریکا در گرو پول یک کشور به نام عربستان است که اگر این پول نباشد آمریکا سقوط می‌کند این مسئله بیانگر چیست؟ آمریکا در تمامی بخش‌ها رو به اضمحلال است. وقتی اسرائیل در مقابل چند موشک غزه با آن شرایط سخت زانو می‌زند باید پی به چه چیزی ببریم؟ اسرائیل نماد آمریکاست.

سردار نظری با اشاره به اینکه امروز آمریکا اقتدار سیاسی ، نظامی، امنیتی و اقتصادی ندارد گفت: دیکتاتوری دلار از سر جهان کوتاه می‌شود؛ این مسئله نیازمند مبارزه است؛ یا باید تسلیم آمریکا شویم و عزت و استقلال و امنیت و اقتدار دفاعی خود را کنار بگذاریم؛ یا باید فکر کنیم در مذاکره می‌توانیم اهداف خود را تامین کنیم و یا اینکه باید مبارزه کنیم. تجربه کردیم که مذاکره پاسخ نمی‌دهد و براساس شواهد و قراین راه مبارزه را باید انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: حفظ این نظام از اوجب واجبات است و اقتدار دفاعی ما در گرو نظام مقدس اسلامی است؛ اقتدار علمی و استقلال علمی ما نیز در گرو حفظ این نظام است؛ اصالت در مبارزه است و نباید مذاکره جانشین مبارزه شود؛ از برخی مسئولان سخنانی می‌شنویم که گویا خروج از برجام نیز برای آنها درس نشده است. اگر بناست در جایی مذاکره هم بشود آن مذاکره در طول مبارزه است و نه به جای مبارزه. مذاکره در مبحث داخلی است. مذاکره بین امت و برای مصالحه داخلی است و نباید اشتباه کنیم؛ باید براساس تجربه و مبانی قرآنی و قراین و شواهدی که آمریکا امروز اقتداری ندارد عمل کنیم و این راه بسیج و مشی بسیج است.

سردار نظری افزود: مبارزه سخت است و هزینه دارد؛ مگر می‌شود عزتمند بود و هزینه نداد؟ مبارزه از دل باید شروع شود و از درون باید آغاز شود؛ کسانی که تعلق خاطر به دنیای غرب و واشنگتن و نیویورک و لندن دارند نمی‌توانند در خط مبارزه قرار گیرد. کسانی می‌توانند در خطوط مبارزه قرار گیرند که تعلق به دنیای غرب نداشته باشند. وقتی من دلم برای لندن تنگ می‌شود و وقتی اتصال به واشنگتن و نیویورک دارم و علاقه مند به آنجا هستیم چطور در خط مبارزه با دنیای استکبار قرار گیرم؟ مبارزه برخاسته از دل و فکر است. این مبارزه وجودی باید تبدیل به مبارزه گفتاری شود. ادبیات ما باید ادبیات مبارزه باشد.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی را نیز باید با نگاه مبارزه حل کرد؛ ظرفیت‌های خودمان را باید مورد نظر قرار دهیم؛ در میدان مبارزه باید دشمن را شناخت و این تفکر بسیجی است. اگر دشمن را این گونه نگاه کردیم و شناختیم بسیجی هستیم. اینکه به خاطر وابستگی به فلان حزب و گروه روی کار بیایم ایرادی ندارد اما اگر در مسند مسئولیت قرار گرفتن حق ندارم آن دستگاه را جناحی مدیریت کنم. باید آن دستگاه را مبتنی بر برنامه نظام اسلامی و نفع مردم مدیریت کنم.

سردار نظری افزود: حضور در مسئولیت یک دستگاه در اتصال به یک گروه و جناح عیبی ندارد اما تفکر بسیجی این است که مسئولان ما در مدیریت ادارات و دستگاه‌ها جناحی عمل نکنند؛ باید انقلابی دستگاه‌ها را اداره کرد؛ باید مبتنی بر نفع مردم دستگاه اداره شود.

انتهای پیام/ ع

R41347/P1494/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امیر ایرانی از روند خدمت رسانی به مردم سیل زده دشتیاری

به گزار ش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در مناطق سیل زده جنوب شرق کشور از روند خدمت رسانی نیروی دریایی راهبردی ارتش به مردم بازدید و ضمن گفت و گو با این عزیزان در خصوص مشکلات و رفع نیازهای اولیه ایشان تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر حضور دریادلان نیروی دریایی ارتش تا رفع مشکلات مردم جنوب شرق از آمادگی یگان های لجستیکی و پروازی این نیرو هم چنین پخش مواد اولیه مورد نیاز در بین خانواده ها خبر داد و افزود: در روزهای آینده و لحظات سال تحویل در کنار مردم عزیز ایران عزیز خواهان دعای خیر این عزیزان هستیم و با تمام توان برای رفع مشکلات ایشان در منطقه حضور خواهیم داشت.

کد خبر 6057884 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تجلیل از بسیجیان نمونه سیرجان
  • برگزاری رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس
  • خط و نشان قاطعانه سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم
  • پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت
  • رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس
  • عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بازدید امیر ایرانی از روند خدمت رسانی به مردم سیل زده دشتیاری
  • مردم با حضور خود توطئه دشمن را کنار زدند
  • اجرای طرح پرچمداران دین‌و اندیشه و تجلیل از علمای خوی 
  • برگزاری پنجمین دوره جشنواره مالک اشتر در سردشت