Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی که دیروز­ اول آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه در گذشته مشکلاتی برای تهیه مواد اولیه و­ قطعات برای صاحبان صنعت لوازم خانگی بوجود آمده­ افزود: در جلسه مشترک با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی مقرر شد­ اقدامات لازم برای تسهیل در واردات قطعات و ملزومات مورد نیاز این صنعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشکلاتی مانند ثبت سفارش، تخصیص ارز­ و مباحث گمرکی مسائل جزئی است و با همکاری دستگاه های مربوط قابل حل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت­ افزود:­ دستگاه های مربوطه­ همکاری با صاحبان صنعت لوازم خانگی را تکلیف ملی بدانند و هرکجا هر کس می تواند مسائل مربوط را تسهیل کند.

رحمانی گفت: در حوزه تامین­ ارز برای واردات قطعات،­ هیچ مشکلی نداریم اما واردات لوازم خانگی را ممنوع کردیم.

وی توسعه و رونق تولید در بخش صنعت لوازم خانگی را در شرایط کنونی از فرصت های کشور دانست و افزود: محصولات و تولیدات داخلی سطح کیفی خوبی دارند و با­ کالاهای خارجی قابل رقابت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:­ یکی از صنایعی که در دوره جدید می تواند شکوفاتر شود و به بازارهای صادراتی منطقه راه پیدا کند صنعت لوازم خانگی است.

رحمانی گفت: در شرایط کنونی رئیس جمهور و دولت بطور جدی تقویت و حمایت از صنایع داخلی­ از جمله صنعت لوازم خانگی را پی گیری و حمایت می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بازدید رضا رحمانی وزیر صمت گمرک تسهیل ترخیص کالا حمایت دولت لوازم خانگی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه

تصویبنامه هیئت وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیئت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر همین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار / رژیمی، فراورده‌های متابولیک / غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آن‌ها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال ۱۴۰۳ در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، در صورتی که ارز خود را دریافت ننموده‌اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال ۱۴۰۲ بابت تأمین ارز اقلام سلامت محور می‌باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره ۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748883

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد