Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سعی شده در این دوره از یکسری ناشرین شناخته شده تر و منتخب بهره مند شویم ناشرانی که تا کنون در هیچ نمایشگاهی تخلفی نداشته باشند.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:چند سالی‌ است ناشران با چاپ غیرقانونی آثار دارای مجوز خود مواجه هستند. ناشرانی که کتاب پرفروش داشتند به ناگهان فروش کتاب‌هایشان به ثلث حتی ربع  کاهش پیدا کرد زیرا  عده‌ای سودجود کتاب‌های آن‌ها را با هزینه کمتری منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا ۱۰ درصد کتاب‌های ناشران حرفه‌ای اقبال پیدا می‌کند و  با درآمدی این ۱۰ درصد برایشان ایجاد می‌کند معیشتشان‌ را  تأمین می‌کنند.

 زمانی که شمارگان این کتاب‌ها کاهش پیدا می‌کند وضعیت معیشتی ناشران دچار مشکل می‌شود. این پدیده بقدری افزایش پیدا کرده که در چند نمایشگاه کتاب از جمله تهران و تعدادی از نمایشگاه های استانی هم دیده شده است.

در همین خصوص "افشین تحفه گر" معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که چه تمهیداتی اندیشیده شده تا این اتفاق در این دوره از نمایشگاه کتاب مشهد نیفتد به قدس آنلاین گفت:  نگرانی بابت قاچاق کتاب تقریبا در همه نمایشگا هها وجود داشته و دارد و ما هم به مانند تیم های دیگری که برای برگزاری نمایشگاه هایی از این دست برنامه ریزی می کنند با این دغدغه مواجه بوده ایم که البته با کمک همکارانمان هماهنگی های خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: ما امسال برخلاف سالهای گذشته سعی کرده ایم از حضور مراکز پخشی که همزمان چند ناشر را ساپورت می کنند و معمولا برخی از این تخلفات هم در این حوزه های اتفاق می افتد در این دوره از نمایشگاه پیشگیری کنیم وتقریبا امسال همه ناشرین با کد ملی اختصاصی خودشان وارد سایت شده و ثبت نام کرده اند که وجود همین قضیه باعث می شود که از یکسری تخلفات پیشگیری شود.

تحفه گر ادامه داد: علاوه بر این ما در این دوره یک کمیته نظارتی را در جهت رصد کارها از مدتی قبل راه اندازی کرده ایم و تذکرات لازم را به ناشرین و کسانی که ممکن است از قبل سابقه ای در این زمینه داشته باشند نیز داده ایم ضمن اینکه سعی شده در این دوره از یکسری ناشرین شناخته شده تر و منتخب بهره مند شویم ناشرانی که تا کنون در هیچ نمایشگاهی تخلفی نداشته باشند.

وی افزد:ضمن اینکه تلاش می کنیم همه این برنامه ریزی ها را در نمایشگاههای دیگر ادامه و اجرا کنیم و سعی خواهیم کرد که در نمایشگاه های دیگر هم از حضور ناشران متخلف جلوگیری کنیم یا اینکه تعهدات لازم را در این زمینه و برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی از این دست اخذ نماییم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص ویژگیهای این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: حضور پر تعداد ناشرین مستقل خارجی در این نمایشگاه یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این دوره است همچنین همزمانی برگزاری این نمایشگاه با چهلمین سالگرد انقلاب و جشن های ماه ربیع و هفته وحدت هم از دیگر ویژگیهای بیستمین دوره نمایشگاه کتاب محسوب می شود. دیگر اینکه با توجه به علاقه مردمی و مطالبات مردمی این دوره نسبت به دوره های قبل سعی شده که بن های کتاب بیشتری دراختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قاچاق کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد