Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه حریت، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش‌های ترکیه را در جهت بهبود روابط با این اتحادیه مورد استقبال قرار داد و ترکیه را یک کشور داوطلب و شریک استراتژیک توصیف کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جریان نشست خبری مشترک با موگرینی و یوهانس هان، وزیر سیاست گذاری منطقه‌ای اتحادیه اروپا گفت: ترکیه انتظار عضویت کامل در اتحادیه اروپا را دارد و نباید با موانع سیاسی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منزوی کردن ترکیه و رد کاندیداتوری آن برای این اتحادیه راه به جایی نمی‌برد.

این اظهارات از سوی چاووش‌اوغلو در پاسخ به درخواست‌های یوهانس هان بود که خواستار پایان مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا شده بود.

موگرینی نیز تاکید کرد که یک ترکیه قدرتمندتر به معنای یک ترکیه دموکراتیک است که در آن آزادی‌های بنیادین به طور کامل رعایت می‌شوند.

وی ادامه داد، یک جامعه متحد و سالم در ترکیه در ایجاد مذاکراه‌ای باز و سیستماتیک بین آزادی رسانه‌ای، تصمیم گیرندگان و جامعه مدنی قدرتمندتر خواهد بود.

وی همچنین نگرانی خود را درباره بازداشت چند استاد برجسته و نماینده جامعه مدنی ابراز کرد و خواستار آزادی صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر اپوزیسیون ترکیه شد که در راستای احکام صادره از سوی دادگاه حقوق بشر اروپایی است.

چاووش‌اوغلو حکم دادگاه حقوق بشر اروپایی را با انگیزه سیاسی دانسته و نه براساس قانون و گفته بود که این پرونده به دادگاه‌های ترکیه مربوط می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: موگرینی اتحادیه اروپا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • سفر همزمان رئیس سیا و هیاتی از حماس به قاهره
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد