Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:43:03 GMT

سوریه در مسیر ثبات است/ تسریع روند آشتی ملی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۴۹۰۶

سوریه در مسیر ثبات است/ تسریع روند آشتی ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به تحولات سوریه آورده است: سوریه در حال بهبود یافتن و به دست آوردن ثبات خود است و آرام آرام به اوضاع طبیعی قبل از بحران باز می گردد.

وی نوشت: اردنی هایی که از دمشق پایتخت سوریه از زمان بازگشایی مرزها در حدود سه هفته قبل دیدن کرده اند و برخی از آنها هم نمایندگان پارلمان اردن بوده اند برای این واقعیت صحه گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از امنیت و ثبات و کنار رفتن تدریجی موانع امنیتی سخن گفتند و به ارزان بودن کالاها اشاره کردند.

عطوان می نویسد: مهمتر این است که سال آینده میلادی شاهد بازگشایی بسیاری از سفارتخانه های عربی و خارجی در دمشق خواهیم بود و این پس از تغییراتی است که در مواضع دولتهای آنها به دست آمده است و آخرین آن عربستان بود که در بیانیه رسمی حمایت خود را از راهکار سیاسی و ثبات سوریه را اعلام کرد.

وی بیان کرد: برخی از مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، بحرین و امارات به طور محرمانه به دمشق رفته اند یا در بیروت و کشورهای اروپایی یا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مسئولان سوری دیدار کرده اند.

این تحلیلگر آورده است: روند تحولات در سوریه در حال تغییر است و مرحله آتی مرحله بازسازی در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی است. ما از طریق یک منبع موثق آگاه شدیم که مقدمات جاری برای اسلو سوری در جریان است اما متفاوت از اسلوی فلسطینی-اسرائیلی که بد بود، است. مذاکرات مستقیمی میان معارضان سوری و مقامات سوری در یکی از پایتخت های اروپایی برگزار خواهد شد و روند آشتی ملی در سوریه تسریع خواهد شد. شما را از جزییات آن خبر خواهیم کرد.

کد خبر 4466326

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه عبدالباری عطوان معارضان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو

دریافت 21 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

کد خبر 847865 منبع: ایسنا برچسب‌ها تروریسم در جهان ترور خبر ویژه سوریه

دیگر خبرها

  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود