Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روز پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا از عربستان خواست به کاهش قیمت نفت کمک کند، وزیر انرژی عربستان از کاهش تقاضا برای نفت عربستان در ماه ژانویه خبر داد.

به نقل از رویترز، خالدالفالح، وزیر انرژی عربستان گفت: با توجه به معافیت مشتریان نفتی ایران از تحریم ها، تقاضا برای نفت عربستان در ماه ژانویه تضعیف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید نفت عربستان در ماه نوامبر بالاتر از ماه اکتبر بوده است افزود، ایجاد مازاد عرضه در بازار به نفع هیچ کس نیست.

وزیر انرژی عربستان گفت: «با توجه به معافیت‌های اعطا شده در مورد تحریم‌های ایران... تقاضا برای نفت عربستان در ماه ژانویه پایین‌تر خواهد آمد.»
این اظهارات یک روز پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از عربستان خواست تا به کاهش قیمت نفت کمک کند.

فالح گفت، سیاست ریاض تغییری نکرده و ما برای برقراری توازن در بازار تلاش می‌کنیم.

«ما نفتی را که مشتریان به آن نیاز ندارند نخواهیم فروخت... ما بازار نفت را... مثل وضعیتی که در ماه می‌یا ژوئن رخ داده بود، مضطرب نخواهیم ساخت، اما در عین حال به وضوح اعلام می‌کنیم که ایجاد مازاد عرضه‌ای مشابه چند سال قبل در بازار به نفع هیچ کس نیست.»

پیشتر منابع آگاه گفته بودند، عربستان که از اقدام آمریکا در زمینه اعطای معافیت به مشتریان نفتی ایران به خشم آمده، در تلاش است تا تولید اوپک و متحدانش ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد./ تسنیم 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش

به گزارش خبرنگار مهر با افزایش نسبی تقاضا در دقایق میانی و پایانی بازارِ امروز در گروه خودرویی‌ها، می‌توان منتظر اتفاقات خوبی در بازار سهام در روز آینده باشیم. با این وجود همچنان ترس و فشار فروش در بازارِ امروز دیده شد. همین موضوع منجر به منفی شدن شاخص کل و قرار گرفتن ۳۰۴ نماد در محدوده منفی، شد.

با توجه به این اتفاقات، به نظر می‌رسد که فشار فروشِ امروز در معاملات فردا کمی از شدت آن کاسته شود. با این حال، امید می‌رود که در ادامه، تقاضا در بازار تقویت شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا روز مثبت و متعادلی را در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

کد خبر 6086539 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد