Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@15:59:56 GMT

ظریف با لاوروف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۵۹۱۷

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، ظریف و لاوروف در حاشیه کنفرانس گفت و گوهای مدیترانه در رم دیدار و درباره روابط دو جانبه، آخرین تحولات برجام و مسائل منطقه ای گفت وگو کردند. 

مهمترین محورهای این دیدار که پشت درهای بسته انجام شد، مربوط به تحولات سوریه و یمن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزیر امور خارجه ایران پیش از این با استفن دمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز دیدار و در باره آخرین تحولات سوریه گفت و گو کرد. در این دیدار طرفین راه حل سیاسی بحران را بررسی و درباره کمیته تدوین قانون اساسی، کمک های انسانی و بازسازی سوریه تبادل نظر کردند. 

ظریف که چهارشنبه شب وارد رم شده است، امروز صبح با روبرتو فیکو رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار کرد. وی روز گذشته نیز در کنفرانس بین المللی گفت و گوهای مدیترانه ای که با حضور نمایندگانی از 56 کشور جهان برگزار شد، سخنرانی کرد. 

انتهای پیام / 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته سه‌جانبه مشترک قضائی مقابله با تروریسم در رأس یک هیئت قضائی به سوریه سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار با اشاره به دیدار هیئت قضائی جمهوری اسلامی ایران از سوریه برای توسعه و همکاری‌های حقوقی و قضائی بین دو کشور و همچنین توسعه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم از طریق کمیته سه‌جانبه مشترک بین ایران، سوریه و عراق، اظهار کرد: سه کشور قربانی تروریسم و اقدام‌های تروریستی هستند؛ در جلسه با رئیس مجلس سوریه گزارشی از نخستین کمیته مشترک ارائه شد.

وی ضمن اشاره به مرور روابط راهبردی دو کشور و تحولات اخیر، گفت: روابط ایران و سوریه راهبردی و بسیار دوستانه است؛ دشمنان و جبهه استکباری با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌شان، در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماندند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدار، حمله جنایت‌کارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد اقدام رژیم اشغالگر کاملاً مغایر با تعهدات و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و پاسخ ایران به رژیم اسرائیل کاملاً مطابق با اصول منشور ملل متحد در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: در این جلسه تاکید شد کشورهای غربی و آمریکا باید سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود را در قبال این مسائل کنار بگذارند؛ متأسفانه آن‌ها به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، به حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

غریب‌آبادی در ادامه سفر خود به سوریه، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با دبیر شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور برای بحث و بررسی درباره مقابله با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها داشت.

کد خبر 6081639

دیگر خبرها

  • اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم